Toon posts:

FAQs of wat daarvoor doorgaat.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat je als tweaker met een probleem eerst effe de betreffende FAQ doorpluist om overbodige vragen te voorkomen. Daar kan ik me wel in vinden want het is nog handiger dan wachten op een post ook. Maar het vreemde vind ik dat er geen FAQs te vinden zijn. De eerste post van een forum mogen dan wel het woord FAQ in te titel hebben maar ze verwijzen alleen maar naar een eerdere draad die enigszins met dat onderwerp te maken heeft. De nuttige info is niet gesorteerd en staat midden tussen de niet ter zake doende opmerkingen en dubbele posts en zo. En dat valt me best wel tegen.

Een FAQ is een vraag en antwoord lijst met info gesorteerd in diverse categorieen. Dat stelt mensen in staat om snel hun info te vinden. Pauls FAQ is hier een schoolvoorbeeld van. Ik ben ervan overtuigd dat er een hoop minder draadjes gesloten hoeven te worden als er een goede FAQ sectie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

ff SA nemen:
[topic=154131/1/25]

Wat is er dan mis met deze FAQ :?

FAQ's waar jij op doelt zijn er wel, maar dan als aanvulling op de normale FAQ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[topic=163843/1/100]

Een willekeurig voorbeeld (zit volgens mij in elke FAQ ongeveer zo).

Hierin worden aan het begin een aantal "vragen" gesteld en deze worden vervolgens beantwoord als je op de vraag klikt. Dit is volgens mij een goed systeem en voldoet prima aan de term FAQ.

Elk topic met dit plaatje ervoor: Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/forum/8.gif is een sticky. Dit is door een mod (de mensen met een rode naam) sticky gemaakt zodat het altijd bovenaan de topiclijst staat. Deze dien je te lezen voordat je een topic opent (gebeurt helaas te weinig). Dit zijn dus de "sticky" topics, en niet de FAQ's. Bij een FAQ staat er dus echt FAQ in de topictitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn sbLive faq linkt naar vele relevante topics met veel info.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn inderdaad echte FAQs. Maar wat denk je hier van?

Ik heb een Radeon vraag en de enige info die ik krijg is een verwijzing naar eerdere draadjes over de radeon. Beetje lafjes, toch? Ik kan niks vinden in deze puinhoop.

Ik wil weten of meer mensen een texture probleem hebben in AvP2 met de radeon. Maar ik kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 28 april 2002 19:45 schreef aaa het volgende:
Dat zijn inderdaad echte FAQs. Maar wat denk je hier van?

Beetje lafjes, toch? Ik kan niks vinden in deze puinhoop.
Als er blijkbaar al 45 topics over zijn, is het bijna onmogelijk om een antwoord op elke vraag te geven. En om aan de hand van één zo'n onderdeel van een verder uitstekende FAQ alle FAQ's als niet juist te bestempelen is een beetje erg generaliseren. Bovendien ben je altijd vrij om gedeeltes van een FAQ te verbeteren. Redelijk wat FAQ's hebben aan de onderkant ook staan "Met dank aan...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is de tactiek om iedereen even wakker te schudden en meer aandacht te krijgen enzo. Dat gebeurt in LA altijd, en mensen denken dat dat beter werkt. Helaas werkt het averechts.

aaa open maar een nieuw topic waarin je even dat kleine stukje aan de kaak stelt, zonder op alle FAQ's op het forum af te geven. Neem dan ook een wat normalere topictitel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.