[thoroughbred] Asus vs MSI, welke is sneller?

Pagina: 1
Acties:

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013
De thoroughbreds komen in het begin te draain op maar 1.5V, dus ik vraag me af welke van de twee de beste keuze is:
Asus A7V333, met z'n hogere VCore settings of de MSI Ultra ARU met z'n hogere performance?

De Asus kan een VCore leveren van boven de 2V, maar de MSI is bij gelijke snelheden een stuk sneller (400 3dmarks geloof ik, in die buurt iig). Zelf vermoed ik dat een VCore van 1.85V al schadelijk is voor de thoroughbred, gezien z'n lage default Vcore van 1.5V, en ik neig dus ook naar de MSI.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Kan je dit niet beter in http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/7 zetten?

Maar angezien het om het modden van de voltage gaat twijfel ik... :-/

Verwijderd

Als je de CPU op 1.5 draait wil dat nog niet zeggen dat het schadelijk is om op ~2.0v te gebruiken, zolang je 'm 'koel' houdt kan er weinig gebeuren..

Overigens zie ik meer in een Abit KX7-333 :)

• GambitRS
ik ben niet van plan om met waterkoeling aan de slag te gaan gezien het bedrag aan schade dat het kan veroorzaken als het gaat lekken. Dan maar liever luchtkoeling, ik ben niet graag 2000 euro kwijt door een of ander dom lek :+

Daarom betwijfel ik het ook dat 1.85+ haalbaar is met alleen luchtkoeling.

Wat is er zo speciaal aan die Abit?

Verwijderd

Die Thoroughbred cpu's willen die nu ook goed draaien op mijn moedebord met een KT133a chipset, de MSI K7T Turbo-r?

Of moet ik dan straks weer een nieuw mobo aanschaffen?

Verwijderd

Als je je slangen goed aandraait, en je waterkoeling setup een avond je 'test' draait kan er weinig mis gaan, maar als je bij luchtkoeling wilt blijven is je CPU bij een vCore van > 2.0 / 2.1 idd niet goed koel te houden..

de KX7 heeft goede overklok-features.. alleen dit bordje is nog niet uit! (voor zover ik weet) ff wachten dus..

• GambitRS
de thoroughbreds ook nog niet, dus dat komt goed uit :) Over een week of 8, als de zomervakantie bijna begint, dan ben ik van plan de thoroughbred + een leuk mobo aan te schaffen, en dan wil ik natuurlijk zoveel mogelijk waar voor m'n geld. (daarom ook thoroughbred, kan je waarschijnlijk beter mee overclocken).

Pagina: 1