Computer POST niet meer :-(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
Sinds vanochtend wil mijn computer niet meer posten, of tenminste, zo lijkt het.

De videokaart bios start op en daarna de gewone bios, maar deze blijft hangen na dat de Main Processor gedetect is.

Ik heb dit wel vaker, maar normaal lost het probleem zich op de de BIOS hardwarematig te reseten. Echter als ik dat nu doe gebeurt er nog steeds niks, dus ik weet niet meer wat ik zou moeten doen. Toen ik de computer uitzette is er niks mis gegaan, en bij mijn weten zijn er ook geen stroomstoringen geweest. Ook heb ik mijn al de halve dag de stekker uit mijn voeding gehouden, om te kijken of dat zou helpen.

Mijn specs zijn:
A-bit KT7-A
Duron 700@900
MSI Geforce 2MX(400)
288MB no name pc 133 RAM (128+128+32)
Realtek 10/100Mbit LAN kaartje
SB PCI128

Ik hoop dat iemand bekend is met dit probleem, het zou wel fijn zijn als ik weer achter mijn comp kan zitten... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
[edit]
bla. Wat hier stond was een vertekende weergave van de werkelijkheid en had niets te maken met bovenstaande post. Mijn oprechte excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[quote]
Op zondag 28 april 2002 17:19 schreef |HunterPro| het volgende:
Posten? Als in de HTML manier om gegevens uit een <FORM> bij een server te krijgen? Dan moet je zowiezo niet bij je BIOS zijn, maar eerder je browser, of misschien zelfs je ISP.
[/quote]

:? :?

Post = power on self test :P Heeft het zelf ook al door :)

Controleer even of alle kabels goed vast zitten. En geeft je moederbord ook nog piepjes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:05

bfm

Op zondag 28 april 2002 17:19 schreef |HunterPro| het volgende:
[edit]
bla. Wat hier stond was een vertekende weergave van de werkelijkheid en had niets te maken met bovenstaande post. Mijn oprechte excuses.
jammer, wilde je net uitlachen :P

Uhhmmm... Mss is er een pin van je cpu krom ofzow. Doet de fan et altijd goed? Maybe proc doorgefikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 17:22 schreef bfm het volgende:

[..]

jammer, wilde je net uitlachen :P

Uhhmmm... Mss is er een pin van je cpu krom ofzow. Doet de fan et altijd goed? Maybe proc doorgefikt?
Mwah, het zou natuurljik kunnen dat de processor een beetje gaar is, maar meestal bij dingen als een CPU die is doorgefikt krijg je helemaal geen beeld en soms krijg je nog wat piepjes te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Laatst online: 24-08 21:02
nou ik hoor gewoon 1 piepje, en daarna niks meer.

Ik hoor nog wel een apparaat opspinnen (CD of HDD :? ) maar de HDD activity LED gaat niet branden.

Of de proc stuk is? Mja, misschien is ie gewoon een beetje ver heen...

Maar nadat ik mijn BIOS had gereset zag de comp nog wel dat de clock speed veranderd was (er stond dus 700 ipv 900 :'( )

Ook heb ik nooit temps hoger dan 55 graden; mijn systeem is redelijk goed gekoeld, dus doorbranden lijkt me heel vreemd.
Pagina: 1