Toon posts:

Netwerk vewrbinding XP win98SE

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee dezelfde netwerkkaarten (Unex), een crosscable, een machine met XP professional en een machine met WIN98se.

Ik heb, volgens mij, alle instellingen goed, maar het werkt niet! Kan iemand me een tip geven?

Instellingen:

IP XP = 192.168.0.1
IP Win98 = 192.168.0.2
Subnetmask = 255.255.255.0
Workgroup = MSHOME

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Heb je wel dingen geshared?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik gedaan, bestandsdeling staat aan er zijn ook mappen gedeeld. Soms ziet de XP machine de andere wel, maar dan mag ik er niet op. Win98 machine ziet alleen zichzelf!

• Sike
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 12:55

Sike

Simply$ike | Nachtvlinder

Op beide machines inloggen met dezelfde username en password.

snachts werkt alles beter .....

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, XP ziet win98, maar krijg bij openen de volgende melding:

\\pentium200 is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

The network path was not found.

Verwijderd

Je hebt toch wel onder xp bij mapopties "eenvoudig delen van bestanden gebruiken" aangevinkt? Bij win98 kun je ook zoiets invullen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, staat aan, in XP bij mapopties en in win98 bij netwerk!

Verwijderd

Topicstarter
Pingen geeft btw een Time-Out

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:43

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 28 april 2002 17:28 schreef Larry_Gumbo het volgende:
Pingen geeft btw een Time-Out
Use -> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

• kabel goed ?
• firewall XP uitgezet ?

Er zijn hier al veel topics over geweest hoor.
Waarin alles wat hier al gezegd is ook staat.
Maw eens zoeken had wel gemogen :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, zal ik voortaan doen met aanvullingen..

De kabel is goed, want die is net nieuw...
Hoe zet ik die firewall uit?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, dat soort korte meldingen kun je voortaan het beste even in je vorige berichtje editten met de editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif), want dit wordt beschouwd als het omhoogschoppen van je topic.

Verder zou ik je vriendelijk willen verzoeken om de zoekfunctie van het forum te gebruiken en de [topic=152460] eens door te lezen.

Een paar tips:
  • Als je geen ping hebt dan is er geen verbinding, eerste stap in het netwerk is verbinding, dán pas kan je aan de slag met dingen als filesharing, zorg dus eerst dat je verbinding in orde is. Meer tips over de instellingen vind je in de eerdergenoemde [topic=152460].

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je niet kunt pingen heb je waarschijnlijk ook geen connectivity, dan werkt browsen in je netwerk ook niet.

Kun je lokaal wel pingen, dus localhost en 192.168.0.1 op de een en localhost en 192.168.0.2 op de ander?

Zo ja, dan kan je kabel of een netwerkkaart niet goed zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.