ik heb nog een EIZO 17 inch en die heeft een com poort ingang op de achterkant. Weet iemand of je die op de com poort of LTP poort kan aan sluiten. B.v voor Stat's, temps, RPM of winamp.
uh temps, rpm, winamp?
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
gewoon de dingen die je normaal ook op een lcd schermpje kan aflezen. Maar B.v ook voor andere dingen zoals DVDtjes
je zou voor de grap eens met het typenummer enzo op www.google.com kennen kijken of misschien is zelfs www.eizo.com geen slechte start.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Op zondag 28 april 2002 17:35 schreef Keescpk het volgende:
Wat is een LTP poort ?
Het is geen com-poort, maar een aansluiting voor een sub-d connector, aan de andere kant zit dan een gewone VGA stekker... Waarschijnlijk zit er ook een BNC connector op?
It sounds like it could be either bad hardware or software
Nee een crt monitor op een com/lpt poort lijkt me sowieso een slecht idee. Als het al werkt (Op zondag 28 april 2002 16:37 schreef DaTiCo het volgende:
ik heb nog een EIZO 17 inch en die heeft een com poort ingang op de achterkant. Weet iemand of je die op de com poort of LTP poort kan aan sluiten. B.v voor Stat's, temps, RPM of winamp.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Sommige/de meeste oude monitors hebben een vga-connector met maar twee rijen, en dit wil nog wel eens op een com poort lijken. Er zijn wel converterkabels te krijgen zodat je hem op een nieuwe videokaart kan aansluiten.
The cyclographing developer
Óf het is een terminal achtig ding óf het is een EGA / CGA monitor, die hadden ook een 9-polige sub-d connector.
Verwijderd
ik haal met een 2 mb kaar trio 64 bla bla 1024x768x 16 bitOp zondag 28 april 2002 17:48 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Nee een crt monitor op een com/lpt poort lijkt me sowieso een slecht idee. Als het al werkt () dan krijg je een pokkeresolutie, op zo'n groot scherm. Koop een 2de videokaartje (pci), daar kun je temps rpm winamp en die andere zooi op bekijken. Ik weet niet welke resolutie je wilt draaien maar voor 1024 volstaat een 4 MB kaartje al. 8 MB aan te raden... En oh ja, een SiS6326 raad ik een beetje af, die heb ik gehad en de drivers daarvan zijn niet zo geweldig
. 3D mogelijkheden hoef je niet zo op te letten, tenzij je met alle geweld spellen op je 2de monitor wilt. Een S3Trio2x met 8MB is zou echt genoeg zijn...
Verwijderd
nee ,ik weet wat hij bedoelt
ik had een philips monitor en die had een 3rij-SUB-D stekker, BNC en zo'n klein com-poort achtig ding
heb ook nooit gesnapt waarvoor dat was
maar er stond wel RS232 bij dus was voor een com-poort aansluiting
ik had een philips monitor en die had een 3rij-SUB-D stekker, BNC en zo'n klein com-poort achtig ding
Voor 24/32 bits kleur (af en toe wel handig) heb je dus 4 MB nodig.Op zondag 28 april 2002 20:32 schreef computerboer22 het volgende:
[..]
ik haal met een 2 mb kaar trio 64 bla bla 1024x768x 16 bit
Ik heb wel eens 1280*1024@16 kleuren gehaalt op een 1 MB ati pci kaartje...
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Misschien een touchscreen?Op zondag 28 april 2002 20:35 schreef plasma_tv het volgende:
nee ,ik weet wat hij bedoelt
horen jullie hem ook schreewen, de eizo: "help help nee geen com kabel in me vga aansluiting, geen winamp op me scherm, please photoshop, heeelp!
ik neem aan dat het een vga aansluiting is. Oude pc's hadden vaak nog losse kabels.
ik neem aan dat het een vga aansluiting is. Oude pc's hadden vaak nog losse kabels.
nee,
hij is voor afregel . calibratie van de monitor.
er kan via de aansluiting de interne ic2 bus worden benaderd
hij is voor afregel . calibratie van de monitor.
er kan via de aansluiting de interne ic2 bus worden benaderd
1+1+1 = 1
Verwijderd
Deze aansluiting is om de monitor, met behulp van de juiste software, goed in te kunnen stellen.
Op bijna elke - professionele - monitor zit zo'n aansluiting.
Je kan dan bijvoorbeeld de maskers/kanonnen van de drie verschillende kleuren R(ed), G(reen) en B(lue) aanpassen zodat ze bij een witte lijn exact op elkaar vallen. Je kunt dit zowel horizontaal als verticaal doen.
Ook kleur kan exact goed worden gezet, juiste temperatuur, e.d.
Denk bijvoorbeeld aan medische toepassingen, CatScan/MR-scan, e.d. De arts moet dan de juiste kleur-nuances kunnen zien, en die moeten in het hele ziekenhuis (op alle monitoren) hetzelfde zijn.
Op bijna elke - professionele - monitor zit zo'n aansluiting.
Je kan dan bijvoorbeeld de maskers/kanonnen van de drie verschillende kleuren R(ed), G(reen) en B(lue) aanpassen zodat ze bij een witte lijn exact op elkaar vallen. Je kunt dit zowel horizontaal als verticaal doen.
Ook kleur kan exact goed worden gezet, juiste temperatuur, e.d.
Denk bijvoorbeeld aan medische toepassingen, CatScan/MR-scan, e.d. De arts moet dan de juiste kleur-nuances kunnen zien, en die moeten in het hele ziekenhuis (op alle monitoren) hetzelfde zijn.
ik heb hier ook nog zo'n EIZO monitor staan (9070 geloof ik). Daar zit ook zo'n aansluiting op met 2 rijtjes (;ijkt dus wel op com-poort). je kunt hem echter gewoon aansluiten met een kabel die aan de ene kant in die monitor past en aan de andere kant op een normale vga kaart.
Verder zitten er volgens mij ook nog aansluitingen op voor een RGB kabel dus hij moet zijn aan te sluiten op een normale vga kaart.
Verder zitten er volgens mij ook nog aansluitingen op voor een RGB kabel dus hij moet zijn aan te sluiten op een normale vga kaart.
772 posts en dan weet je niet wat een LPT-poort is?Op zondag 28 april 2002 17:35 schreef Keescpk het volgende:
Wat is een LTP poort ?
Dat is dus een paralelle poort ook wel printerpoort genoemd.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Uhm... SP?Op maandag 29 april 2002 16:49 schreef Darkmagic het volgende:
[..]
772 posts en dan weet je niet wat een LPT-poort is?
LOL
maar wat is nou een LTP poort!??Op maandag 29 april 2002 16:49 schreef Darkmagic het volgende:
[..]
772 posts en dan weet je niet wat een LPT-poort is?
LOL
Pagina: 1