heeft een sneller internet abonnement zin ??

Pagina: 1
Acties:

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:30

makje

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik heb nu kabelinternet met een 64/512 abonnement. Dit is opzich snel genoeg voor internetten en online spelen. Alleen als ik online een spelletje doe en mijn huisgenoot gaat even 'gewoon' het internet op, dan krijg ik zo'n hoge ping in mijn spel dat ik vrijwel niet meer kan doorgaan met spelen. :'(
Heeft het nu voor mij zin om mijn abonnement te verhogen naar 128/1024 ?? Zal ik dan wel online kunnen spelen terwijl mijn huisgenoot op internet surft??? wie o wie han mij dat vertellen? Ik durf namelijk niet zomaar mijn abonnement te wijzigen omdat als het geen zin heeft het geld kost om weer te downgraden van abonnement :(

9800x3d

Verwijderd

128 k/bits is nog maar 15 kb upstream en als je huisgenoot aan het internetten is kun je denk ik nog niet fijn gamen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Ook al heb je 1280/10240 (beetje overdrijven doet geen pijn :P) dan zal je nog wel merken als er iemand anders gaat surfen of downloaden, omdat bij die downloads of site's de internetverbinding het maximale wil halen uit de downloads waardoor je i'netgames altijd de dupe zullen zijn.

The devil is in the details.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41
Twee ip's zal meer effect hebben.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 17:35 schreef PROnline het volgende:
Twee ip's zal meer effect hebben.
Helemaal nix... je deelt dan nog steeds de bandbreedte... je kan beter een proggie gebruiken die je breedte kan beheren zodat je altijd een vaste upstream vrij hebt.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat je het dus WEL merkt.
Je hebt nu 64kbps upload, dan zou je er 128 hebben.
De MXtream gebruikers hadden eerst ook 64kbps en hadden jouw probleem ook, dat je niet online kunt gamen zonder lag, en dat iemand anders internet. Maar nu ze 128kbps hebben kon dat WEL, zo poste iemand hier een tijdje geleden. :)

Misschien dat iemand dit kan bevestigen, die ook van 64kpbs naar 128 is gegaan?

🌞🍃

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 17:44 schreef DataBeest het volgende:
De MXtream gebruikers hadden eerst ook 64kbps en hadden jouw probleem ook, dat je niet online kunt gamen zonder lag, en dat iemand anders internet. Maar nu ze 128kbps hebben kon dat WEL, zo poste iemand hier een tijdje geleden. :)

Ik denk idd dat het wel zal werken... mits je zorgt dat je bandbreedte goed verdeeld word. Als je huisgenoten bv files gaan upload (of veel downloaden) dan zit je nog met het zelfde probleem.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 15:27
ik ben dus ok van 512/64 naar 512/128 gegaan en me ping is wel lager geworden, maar als er hier iemand gaat internetten dan stort alles nog in. tis wel iets minder geworden maar speeld nog niet prettig. vooral met fps is je ping ineens 35 dan weer 250 dan weer 150 dan weer 80..

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 14:36
Op zondag 28 april 2002 17:44 schreef DataBeest het volgende:

jah, klopt, ik ben ook van 64 naar 128 gegaan met quicknet.
Nu kan er 1 persoon gamen en eentje internetten, of allebij gamen met een ping lager dan 75. Als ik alleen speel heb ik een ping van zo'n 40/50, dus het scheelt niet zo heel veel. het lukt zelfs vaak ook nog wel om met z'n drieen online te gamen.
Alleen als je iets groots gaat uploaden, dan stort alles in mekaar...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mmm denk dat als jij een sneller abbo neemt puur en alleen zodat jouw ping laag blijft als iemand zit te surfen je bedrogen uitkomt..

beredenering: als je meer bandbreedte hebt gaat die persoon die 'zo maar zit te surfen' ook meer surfen.... dus heb jij weer een hoge ping...

maw: het maakt dus niets uit (klein beetje mischien, maar dat weegt niet op tegen de kosten)

A wise man's life is based around fuck you

• makje

makje

Professioneel prutser

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 17:38 schreef mgfun het volgende:

[..]

Helemaal nix... je deelt dan nog steeds de bandbreedte... je kan beter een proggie gebruiken die je breedte kan beheren zodat je altijd een vaste upstream vrij hebt.
Aha dat lijkt me dan wel handig, hoe heet zo'n proggie?
Op zondag 28 april 2002 18:04 schreef salvador4 het volgende:
ik ben dus ok van 512/64 naar 512/128 gegaan en me ping is wel lager geworden, maar als er hier iemand gaat internetten dan stort alles nog in. tis wel iets minder geworden maar speeld nog niet prettig. vooral met fps is je ping ineens 35 dan weer 250 dan weer 150 dan weer 80..
en
Op zondag 28 april 2002 20:08 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

jah, klopt, ik ben ook van 64 naar 128 gegaan met quicknet.
Nu kan er 1 persoon gamen en eentje internetten, of allebij gamen met een ping lager dan 75. Als ik alleen speel heb ik een ping van zo'n 40/50, dus het scheelt niet zo heel veel. het lukt zelfs vaak ook nog wel om met z'n drieen online te gamen.
Alleen als je iets groots gaat uploaden, dan stort alles in mekaar...
Dus als ik het goed begrijp is het resultaat wisselend positief? :) :) :)

9800x3d

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Op maandag 29 april 2002 08:44 schreef makje het volgende:

Dus als ik het goed begrijp is het resultaat wisselend positief? :) :) :)
Je downloadt sneller en je hebt misschien minder last van dat de ander download dus je hebt er in iedergeval voordeel aan :)

The devil is in the details.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, ik zou ook graag weten waar ik zo'n progje vandaan kan halen.
Maar sneller internet pakken zou zeker effect hebben. Je zult nog altijd wel een beetje lag hebben denk ik, maar dat zal veel minder zijn.

2 IP's pakken heeft inderdaad helemaal geen effect.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• makje

makje

Professioneel prutser

Topicstarter
weet iemand de naam van zo'n programmaatje om de bandbreedte te beheren :?

9800x3d

• makje

makje

Professioneel prutser

Topicstarter
[schopje]

Heeft iemand de naam van zo'n programma of anders een link??

[schopje]

9800x3d

Pagina: 1