trying to recover allocation unit <getal> ?

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 19:40
Wat is dit?
ik heb net mijn schijf opnieuw gepartitioneerd, en nu is hij bezig met formateren. Terwijl hij dat doet komt hij dus met trying to recover allocation unit

wat is dit?
nie best zeker?

• Jackbq
Iemand please, ik maak me echt zorgen strax is me harde schijf zkr dood?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

1. Het is niet nodig om 3 topics te openen over problemen die met elkaar te maken hebben...

2. Waarschijnlijk is dus je schijf dood...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

je hebt bad blocks !
oftwel je schijf is naar de kl*te of je hebt bijv je pc te ver overgeclocked en dus de pci bus tw hoog staan. (8>

• Jackbq
als ik dat formateren helemaal klaar laat doen, is het dan weer oke?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:53
Nee, eenmaal bad blocks, altijd bad blocks. Die harddisk kan terug op garantie, of naar een recyclebedrijf als er geen garantie meer op zit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 28 april 2002 17:02 schreef jackel7007 het volgende:
als ik dat formateren helemaal klaar laat doen, is het dan weer oke?
nee, hij geeft wel aan dat hij ze probeert te recoveren, maar dat lukt gewoon niet. Deze schijf is gewoon dood. wegsmijten en een nieuwe kopen, of anders als RMA opsturen.

• Jackbq
Ik heb met partition magic 7.0 toch de schijf gepartitioneerd en geformateerd gekregen, ik ben nu een surface scan met scandisk aan het doen en tot dusver geen 1 fout cluster..

ik weet niet zeker of clusters met blocks te maken hebben.
maar lijkt mij dat als ie geen foute clusters vind dat de blocks ook wel in orde zijn, er is nu 1/5 van de schijf gedaan.

hierna wil ik windows XP derop zetten, mijn cdrom speler van me laptop is sinds kort overleden.

wat is de meest handige manier om windows XP op mijn laptop te installeren?

Verwijderd

waarschijnlijk doet ie het gewoon nog hoor, heb er hier ook een paar van die dingen.

• Jackbq
De surface scan van scandisk gaat nu op het moment heel erg traag, staat al een minuut stil en ik hoor net wat gepruttel van de HD, als hij het nou straks weldoet wil ik er dus die i386 van XP cd op copyeren en dan zo windows installeren. maar hoe moet ik dat in godsnaam doen? ik heb echt geen idee :(

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Bad blocks worden toch gewoon gemarkeerd :?
Dan fietst het OS er gewoon overheen, zonder daar data te lezen/schrijven...

Maar wel een signaal om effe op te letten, regelmatig effe scandisken/diskdoctorren...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Jackbq
Ja dat had ik ook gelezen ja, maar de scandisk gaat dus niet verder dan 532.065 clusters....
0 found bad

wat kan ik nu het beste doen?

als ik een manier wist om XP derop te zetten onder DOS zonder cdrom drive, maar MET netwerk dan zou ik daaraan beginnen. maar kweet geen manier

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb ooit op de beurs 3 schijven gekocht bij ASCI-Computers

die hadden dit probleem ook...

Waren RMA omruilers maar geen van alle aan de gang gekregen dus toen maar weg gebracht.

Verwijderd

Had ik ook met m'n 100 gb wd drive toen hij aan een raid controller hing, bij mij stond het zooitje ook lekker overclockt alles ff normaal gezet de schijf terug op ide gezet , na dit alles de disk uitvoerig gecheckt en nix geen bad sectors ofzo probleem vanished! en nooit geen troubles meer gehad.

Toen ik met dat zelfde probleem kwam begon ook iedereen gelijk te brullen HELAAS PINDAKAAS schijf naar de kloten dit en dat viel allemaal wel mee dus :)
Pagina: 1