Koffiezetapparaat geluid door boxen bij downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Als ik download (momenteel download flashfxp met 190k/s) hoor ik een geluid alsof er een koffiezetapparaat aan het pruttelen is door mijn boxen. zet ik mijn boxen uit dan is het verdwenen.
Dat is op zicht geen probleem voor me ware het niet dat het geluid ook te horen is als ik een divxje kijk of een mp3 afspeel.
Het geluid irriteert me mateloos en het klinkt alsof het de HD is die de binnenkomende bestanden verwerkt ofzo, vandaar dat ik dit topic hier post!

Zou heel erg fijn zijn als iemand me een kant en klare oplossing zou kunnen geven...

Specs:

Pentium 400MMX
Windows XP Professional
40 Gig IBM DeskStar
SoundBlaster 16 geluidskaart
100watt crappy boxen (8 jaar oud)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Slechte afscherming netwerkkaart-geluidskaart? Of te dunne speakerkabel naast een UTP.?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

niet/slecht ge-aarde pc :?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

IRQ conflict? Dan krijg je ook "gestotter"...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Hmmmz mijn systeem zegt dat ik geen IRQ conflicten heb. Deze PC is inderdaad niet geaard, ik zal eens een kijkje nemen of dat iets op gaat lossen!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Kast open maken en kaarten (netwerk/geluid) zo ver mogelijk uit elkaar zetten. DAt werkte bij mij tenminste. Heb hetzelfde gehad met mn videokaart: je kon precies horen wat er op het scherm gebeurde, best wazig..

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23
Als ze op dezelfde groep zitten (in je meterkast) zou ik je pc of je koffieding 's op een andere groep zetten.

Heeft hier ook alleens geholpen met zoiets.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 15:58 schreef VageGast het volgende:
Hmmmz mijn systeem zegt dat ik geen IRQ conflicten heb. Deze PC is inderdaad niet geaard, ik zal eens een kijkje nemen of dat iets op gaat lossen!
dat lijkt mij de oorzaak van het probleem

pc - wel aarden
versterker - niet aarden

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

En als niks lijkt te helpen:

schroef ff je speakers open en check of er geen kabeltjes loszitten....
Dat kan nl. ook vreemde geluiden geven!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
De speakers doen het prima als ik ze aan mijn laptop hang dus het zal wel een kwestie van aarden zijn ben ik bang...

Bob de Bouwer gaat aan de slag hier ;)

Verwijderd

mmh ik heb ook zoiets, ik heb mijn pc op de aux aangesloten. als ik mijn volume hoog gooi dan hoor ik een of andere engelse vent praten, radio of zo,

pc is niet geaard

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Heb je je line-in en/of mic-in al gedempt in je volume-instellingen? Als ik die niet uitschakel heb ik ook (heel zacht) koffiegeluiden bij HDD-access op m'n SB-Live.

Siditamentis astuentis pactum.

• Xenon
  • Laatst online: 11-08 11:42
Een pc niet aarden, hoe doe je dat?

Op een prehistorische stekkerdoos aansluiten of zo?

Alle stopcontacten zijn toch wel geaard tegewoordign hier in België toch, misschien in Nederland niet...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 19:43
in nederland als het goed is wel, maar niet overal is het zo in oude huizen bijvoorbeeld of idd een pre-historische verdeeldoos

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 16:15 schreef sjakievdboomhut het volgende:
mmh ik heb ook zoiets, ik heb mijn pc op de aux aangesloten. als ik mijn volume hoog gooi dan hoor ik een of andere engelse vent praten, radio of zo,

pc is niet geaard
Dat is waarschijnlijk gewoon de tuner in je stereosetje die je erdoorheen hoort ofzo. Of de tuner aan je mengpaneel.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 22:16 schreef marrekau117 het volgende:
in nederland als het goed is wel, maar niet overal is het zo in oude huizen bijvoorbeeld of idd een pre-historische verdeeldoos
Nou, echt niet dus.

Mijn ouders woonden vroeger in een huis uit plm. 1970: alleen keuken en badkamer geaard.
Mijn ouders wonen nu in een huis uit plm. 1995: alleen keuken en badkamer geaard.
Ik woon zelf in een huis uit 1990: alleen keuken, badkamer en zolder (wasmachineaansluiting) geaard. Ik heb wel inmiddels ontdekt dat er achter een aantal contactdozen een aardleiding ligt, dus ik relatief eenvoudig aarding kan maken.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ow, by the way, controleer ff of je HD's wel op UDMA lopen. Als ze op PIO lopen krijg je vaak problemen met de sound...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik schop deze toch even naar Overige Hardware..

Dit hoeft niet persee te maken te hebben met de harddisk..

OM => OH..
Pagina: 1