Toon posts:

[powerpoint in website] Eerste dia doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een powerpointbestandje online gezet maar de eerste dia doet erg vreemd. hij komt 2x op, de eerste keer in een flits.

Waar kan deze fout in zitten?
Als ik hem niet in een popup open, maar gewoon in verkenner dubbelklik op het bestandje doet hij het gewoon goed. Maar ik wil het juist in een popup hebben.

Hij is te zien op www.keessmul.tk onder de button "50"

Als dit hier niet hoort, verplaats hem dan maar naar Wos of dergelijke

[edit]
kan een moderator de titel veranderen in [Powerpoint.....]

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Tim Schuhmacher

abasios

3 mb is wel heel veel van het goede. Duurt bij mij te lang en kan niet zien hoe snel het bestand geladen wordt. (geen statusbalk te zien)

Verwijderd

Je kan hem ook opslaan als HTML en dit in de site hangen. Scheelt ook veel ruimte, kan wel zijn dat niet alle effecten die je hebt gebuikt correct weergegeven worden. Dit zal je dus even moeten beoordelen voordat je hem online zet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 17:25 schreef I-eye het volgende:
Je kan hem ook opslaan als HTML en dit in de site hangen. Scheelt ook veel ruimte, kan wel zijn dat niet alle effecten die je hebt gebuikt correct weergegeven worden. Dit zal je dus even moeten beoordelen voordat je hem online zet.
Ik heb ook een langzame verbinding versie, dus niet zo snel beoordelen
Op zondag 28 april 2002 16:37 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
3 mb is wel heel veel van het goede. Duurt bij mij te lang en kan niet zien hoe snel het bestand geladen wordt. (geen statusbalk te zien)
Helaas, bij het popupje kan (?) geen statusbalk.
Er staat ook bij hoe groot het is, als dat te veel is kun je hem stoppen.

Helaas zit er in PP geen preload functie

Verwijderd

pp sucks

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

zkywalker:
pp sucks
Ja, hmhm :{ Zeg dan niks.

Status bar kun je btw gewoon opgeven bij je popup parameters.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 11:09

Nietzman

Woei!

Op maandag 29 april 2002 11:04 schreef drm het volgende:

[..]

Ja, hmhm :{ Zeg dan niks.
En toch zit der wat in... Waarom zou je in godesnaam een powerpointpresentatie aan je site hangen? :?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Omdat veel bedrijven die cheap zijn wel een pp presenatie hebben maar niet bereid zijn enkele duizenden euro's te batelen om deze om te zetten naar een HTML/Flash presenatie en daarom maar een PP presenatie eraan willen hangen zodat ze toch nog een statement kunnen maken richting hun klanten.

Goh! was dat zo moeilijk? :)

|{ brrr }] |

• drm

drm

f0pc0dert

• [sub]quote: [b]Nietzman:[/b] En toch zit der wat in... Waarom zou je in godesnaam een powerpointpresentatie aan je site hangen? :?[/sub]
Yellow:
Omdat veel bedrijven die cheap zijn ...
Of misschien om dat papa-lief een powerpoint presentatie in elkaar heeft geflansd, en een uitnodiging online wil, en zoonlief ermee opscheept, en zoonlief geen zin heeft om het netjes te doen. Lekker belangrijk wat de reden is, er is kennelijk vraag naar ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

* Yellow|A denkt dat de opmerking van DRM wel de meest wijze is

:)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 13:21 schreef Yellow het volgende:
Omdat veel bedrijven die cheap zijn wel een pp presenatie hebben maar niet bereid zijn enkele duizenden euro's te batelen om deze om te zetten naar een HTML/Flash presenatie en daarom maar een PP presenatie eraan willen hangen zodat ze toch nog een statement kunnen make..........
heb je wel es een pp gemaakt? in flash gaat dit echt 1000x makkelijker dan in die gare M$ software ;)
och ja ,.. anyway,.... ik verveel me ook maar.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Tja ik heb nog nooit iets in PP gemaakt (een keer voor een school opdracht), maar ik weet wel dat veel mensen wel met PP kunnen omgaan en niet met flash, dus.... :)

|{ brrr }] |

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je presentatie doet het wel gewoon, maar het laden duurt gewoon te lang

't is trouwens een brakke presentatie, hij gaat veels te snel en je kunt hem niet stopzetten of iets dergelijks

Verwijderd

gooi al die 12 plaatjes in flash.... buttontje eroverheen met een key-event (spatiebalk bijvoorbeeld) enne klaar!

enne bij wil die je pp downloaden bij de snelle verbinding.

• drm

drm

f0pc0dert

zkywalker:
gooi al die 12 plaatjes in flash.... buttontje eroverheen met een key-event (spatiebalk bijvoorbeeld) enne klaar!
Ja. Je kan 'm ook in javascript maken. Nou en.
enne bij wil die je pp downloaden bij de snelle verbinding.
Ik heb 'm een paar keer overgelezen, maar deze zin snap ik echt niet :D

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

dat die bij mij die presentatie wil downe

• Willem
  • Laatst online: 21:02
Yellow:
* Yellow|A denkt dat de opmerking van DRM wel de meest wijze is
Wie is * drm :?

willem169 kent wel ene drm maar DRM; nooit van gehoord...

;) :P

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Willem
zkywalker:
dat die bij mij die presentatie wil downe
Gaarne in ABN nu graag.

Verwijderd

downloaden bedoelde ik.

• drm

drm

f0pc0dert

willem169:
Gaarne in ABN nu graag.
481 mag ook.

41g3m33n 835ch44fd 1337 :D

~ Gottfried Leibniz

• Willem
drm:
41g3m33n 835ch44fd 1337 :D
101 3ng3 l337 g3m3lp

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Pelle

🚴‍♂️

/0fft0p1c g3n3uz31

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 13:15 schreef Nietzman het volgende:

[..]

En toch zit der wat in... Waarom zou je in godesnaam een powerpointpresentatie aan je site hangen? :?
mwa ik wou hem eerst in een bijlage meefrotten, maar aangezien hij wat grootjes werd heb ik het maar ff zo gedaan

Verwijderd

Topicstarter
mwa, ff alles gelezen. kan iemand ff uitleggen hoe flash werkt, kep het ff geleecht een demotje gedownt

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

* Yellow|A heeft nog immer een kater van koninginnen nacht en kan niet echt recht kijken

Uitleggen hoe flash werkt? Uhm ja dat kan, lessen bij ome Yellow kosten 150 pp per uur en er moeten minimaal acht leerlingen zijn. Goedkopen is om de x hoeveelheid lessons die bij flash zitten even door te nemen en dan misschien hier een gerichte vraag stellen. Eh? Anders wordt willem honderd negen-en-zesitg boos :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 16:34 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A heeft nog immer een kater van koninginnen nacht en kan niet echt recht kijken

Uitleggen hoe flash werkt? Uhm ja dat kan, lessen bij ome Yellow kosten 150 pp per uur en er moeten minimaal acht leerlingen zijn. Goedkopen is om de x hoeveelheid lessons die bij flash zitten even door te nemen en dan misschien hier een gerichte vraag stellen. Eh? Anders wordt willem honderd negen-en-zesitg boos :)
Ik snap het al, maar ik heb 2 vraagjes voor ome yellow:
1. Hoe vul ik een rondje op met een bitmap;
2. Als elke layer 1 plaatje is, hoe krijg ik dan stap voor stap die plaatjes te zien?;

:D

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

1. Je tekent een cirkel in flash en maakt daar een masker van. Het werkt net zoals elk ander masker (zie photoshop oid) en je laat het masker werken op de layer eronder. In de layer eronder zet je dan de plaatjes.
(zie www.flashkit.com oid als je het masker princiepe niet helemaal in een keer snapt)

2. Je moet werken met keyframes en op elke keyframe een stop() zetten. Dus frame een is gevuld met plaatje een en frame twee met plaatje twee enzovoort. Vervolgens zet je in een andere layer een knop met als nige functie, goto next frame. Elke keer dat je op de knop drukt gaat het filmpje spelen tot het weer bij een stop aankomt en daar stop het weer.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu aan het uppen, van 3 mb in pp naar 300 kb in flash is me gelukt

Thanks bro's!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 20:34 schreef Yellow het volgende:
1. Je tekent een cirkel in flash en maakt daar een masker van. Het werkt net zoals elk ander masker (zie photoshop oid) en je laat het masker werken op de layer eronder. In de layer eronder zet je dan de plaatjes.
(zie www.flashkit.com oid als je het masker princiepe niet helemaal in een keer snapt)

2. Je moet werken met keyframes en op elke keyframe een stop() zetten. Dus frame een is gevuld met plaatje een en frame twee met plaatje twee enzovoort. Vervolgens zet je in een andere layer een knop met als nige functie, goto next frame. Elke keer dat je op de knop drukt gaat het filmpje spelen tot het weer bij een stop aankomt en daar stop het weer.
action> stop is grijs :?
nu niet meer, nu nog dat nextframe gedoe zoeken... eerst buttons maken
Pagina: 1