[XP] netwerk werkt helemaal, maar geen internet?

Pagina: 1
Acties:

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

Topicstarter
Ik heb dus op 2 pc's winXP prof staan. Mijn pc is als het ware de pc waar de verbinding op staat en vanuit hier gaat een kabel naar een andere pc waar dus internet op moet komen.

Het netwerk werkt verder perfect, ik heb met de wizzard onder andere internet sharing aangezet. Ik heb winroute en sygate ook al geprobeerd. Het vreemde is nu dus dat op de andere pc als je bij network connections kijkt zie je staan: internet gateway shared internet connected (naam verbinding) en dat ie connected is. En verder zie je natuurlijk ook me netwerk kaart erbij staan.

Na dan denk je van, goh het werkt.. Niet dus ik kan via die pc het internet niet op dus, terwijl ie die shared internet connection gewoon ziet staan. Iemand een idee? Alles staat gewoon op default windows instelling.

edit:
uiteraard heb ik de faq's gelezen, maar alles gaat over win98 en ME.. Ik zie nooit ergens XP staan

superB

• inXs
  • Nu online

inXs

known as inXs

Topicstarter
oke ff update: ik heb nu server pc op: 192.168.1.1 staan en client op: 192.168.1.2 staan. Pingen naar beide pc's gaat perfect. Wederom zie ik staan bij client dat sharing aanstaat.

Als ik naar command prompt ga en typ: ipconfig /renew dan krijg ik de volgende boodschap: The operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation Ik heb verder bij alles sharing aanstaan, harde schijven enzovoorts.. subnet masks zijn: 255.255.255.0 Dat moet ook kloppen lijkt mij zo.

edit:
als ik me kaarten op: 192.168.0.1 en 192.168.0.2 zet doet ie het ook niet. Ik kan ze nog steeds wel pingen

superB

• inXs
  • Nu online

inXs

known as inXs

Topicstarter
mmmzzz iemand? Ik heb allebei format gedaan en nog steeds hetzelfde. Hier is een plaatje, dan wordt het wat duidelijker.

Deze screenie is op de client pc genomen en zoals je ziet kan ik gewoon de status van de verbinding opvragen op die pc. Alleen met explorer kan ik geen pagina's openen. En msn werkt ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2729201894

Ow en resisen ging niet zo goed, want dan was er niets meer leesbaar. sorry daarvoor. En in kan gewoon allebei de pc's pingen.... :'(

superB

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je ook al de Netwerkwizard geprobeerd. In het configuratiescherm onder netwerken kun je een thuisnetwerk instellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1571272562

Makkelijker kan bijna niet.

• inXs
  • Nu online

inXs

known as inXs

Topicstarter
ja heb ik ook al gedaan, maar dan krijg ik precies hetzelfde probleem.

superB

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:23
Heb ik ook wel gehad hier thuis. Je moet gewoon ff je netwerkkaarten verwijderen uit je systeem en ze op nieuw laten vinden en dan netwerk wizard doen. Dit heeft bij mij wel gewerkt.

• inXs
  • Nu online

inXs

known as inXs

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 21:34 schreef Joove het volgende:
Heb ik ook wel gehad hier thuis. Je moet gewoon ff je netwerkkaarten verwijderen uit je systeem en ze op nieuw laten vinden en dan netwerk wizard doen. Dit heeft bij mij wel gewerkt.
Ja zal ik morgen ff doen :)

superB

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Topictitel ietsjes bijgeschaafd op verzoek :)

• inXs
  • Nu online

inXs

known as inXs

Topicstarter
"schopjuhh"

superB

Pagina: 1