[autocad] loodlijnen op vanaf een schuine lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 2.627 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 09:45
Ik heb buiten een gebiedje ingemeten mbv een grondslag en loodlijnen. nu wil ik vanaf een schuine lijn van de grondslag op een bepaalde afstand vanaf het beginpunt van die lijn een loodlijn met een bepaalde lengte tekenen.
Wie weet hoe dat moet? ik kom er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1788

doe eens een offset van die schuine lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 09:45
Op zondag 28 april 2002 15:42 schreef Zemanova het volgende:
doe eens een offset van die schuine lijn
wat heb ik daar aan?
er is wel een optie loodlijnen (perpenducilar) maar hoe kan ik dan een bepaalde afstand opgeven vanaf het beginpunt van een lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46331

Als je over de lijn waarop de loodlijn moet komen nu een andere (kortere) lijn tekent die de lengte van einde-lange lijn tot loodlijn heeft, dan kun je die gebruiken als punt om vanaf te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:12

Knutselsmurf

LED's make things better

Ik gebruik zelf een ander CAD-programma, maar waarschijnlijk werkt het in Autocad ongeveer hetzelfde.

Je tekent ergens die loodlijn, ongeveer op de juiste plaats en met de juiste lengte. Vervolgens kun je waarschijnlijk maten aangeven en daarvoor is het beginpunt van de basislijn het beginpunt en het begin van de loodlijn het eindpunt. Maat invullen en de boel past zich aan. Werkt dit niet, dan maak je de basislijn in 2 stukken, met de juiste lengtes, zodat de loodlijn precies begint op de overgang van het ene lijnstuk op het andere. Het je een snappoint op precies de juiste plek.

- This line is intentionally left blank -