[mandrake windowmaker] programmas booten problem

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19
ik gebruik al een tijdje windowmaker onder mandrake 8,2 en het bevalt me zeer goed nu heb ik alleen een klein probleempje ik moet een programma als root opstarten anders werkt het dus niet dus ik maar in Xterm met su als root ingelogd en programma opstarten nu is dit steeds zwaar irritant als je ook een zogenaamde snelkoppeling kan hebben maar hij boot dan het proggie met het account waarmee je ook de x-window hebt geboot, niet als root dus
hopelijk begrijpen jullie mijn vraag :D
iemand enig idee hoe ik dus in moet stellen met een snelkoppeling dat ie het programma als root moet booten en niet als een " normaal " account ???

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

sudo kan doen wat jij wilt volgens mij, als je man sudo goed doorleest, kom je er wel uit denk ik :)

Waar je vooral op moet letten, is de timeout, en daarna kun je sudo -u root <commando> uitvoeren :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• GeeMoney
Op zondag 28 april 2002 15:43 schreef moto-moi het volgende:
sudo kan doen wat jij wilt volgens mij, als je man sudo goed doorleest, kom je er wel uit denk ik :)

Waar je vooral op moet letten, is de timeout, en daarna kun je sudo -u root <commando> uitvoeren :)
nee werkt niet, ik denk niet dat je het helemaal begrijpt wat ik vraag :)
wat iij zegt moet je uitvoeren in een Xterm of andere terminal maar ik wil het gewoon in windowmaker dubbelklik op snelkoppeling doen en dan dat ie auto met root dat proggie boot :)

• GeeMoney
Op zondag 28 april 2002 15:57 schreef The_Dart het volgende:

[..]

nee werkt niet, ik denk niet dat je het helemaal begrijpt wat ik vraag :)
wat iij zegt moet je uitvoeren in een Xterm of andere terminal maar ik wil het gewoon in windowmaker dubbelklik op snelkoppeling doen en dan dat ie auto met root dat proggie boot :)
niemand dus???