Toon posts:

2 accespoints + @Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

helaas heb ik niet echt wat interessants kunnen vinden in de search dus doe ik het maar zo. Ik zit met het volgende probleem. Ik heb hier 2 accesspoints liggen om mijn internetverbinding bij @home volledig draadloos te maken. Dus 1 AP beneden voor de modem en 1tje boven voor het wired netwerk. Ik krijg alleen de AP niet aan de praat lijkt het wel. Heeft iemand aub enig idee hoe het wel zou moeten werken????

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

<li> Welk merk/type AP :?
<li> Wat zijn je instellingen :?
<li> Wat gaat er fout c.q. wat voor error krijg je :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Type = atmel chipset (dat is alles wat ik weet)
en ik behoor het in te stellen met dfu utility en AP snmpmanager

Dat dfu werkt wel maar is nogal een beetje verwarrend en bij dat snmpmanager gaat hij via ethernet op zoek naar een accespoint. Die vind hij dan en als ik er een verbinding mee wil maken, dan is tie m inees kwijt :?

Ik weet niet of iemand hier deze config thuis ook heeft staan????

Verwijderd

Topicstarter
niemand??

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is er niemand hier die het weet. Is er dan misschien iemand die dan weet waar ik ergens anders misschien wat wijzer wordt? En kom aub niet met zoek op internet flame's want dat heb ik al gedaan en ben ik nog steeds mee bezig!

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
als je gewoon de 2AP's ergens in een netwerk hangt, werken ze dan wel?

In princiepe zouden ze transparant moeten zijn...

dus even testen: PC..utp..AP1....wireless....AP2..utp..PC
Ik denk dat je de ap's in bridge modus moet zetten

Als dit werkt zou het ook gewoon op deze manier moeten werken:
Modem..utp..AP1....wireless....AP2..utp..PC

Ikzelf heb gewoon een wireless router gekocht, die routert mijn @home verkeer gewoon, en tegelijk is het een wireless AP :)
Werkt perfect :)

[edit]
En het werkt wel als je de @home utp kabel direct in die pc steekt? Want op de PC moet wel alles goed ingesteld staan :)
(PCnaam, dhcp etc etc)

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet is een bridge ook transparant. Maar toch wilt dat ding niet werken. Is het mogelijk dat ik het mac-adres van mn andere AP hard moet coderen in het ene AP??

• Xandrios
Op maandag 29 april 2002 17:42 schreef Rintje het volgende:
Voor zover ik weet is een bridge ook transparant. Maar toch wilt dat ding niet werken. Is het mogelijk dat ik het mac-adres van mn andere AP hard moet coderen in het ene AP??
Dat ligt eraan hoe je de beveiliging hebt ingesteld...

Het zou inderdaad kunnen dat de AP maar 1 mac adres accepteerd...
Maar dat heb je allemaal moeten instellen toen je de AP's ging installeren...als het goed is iig...

Verwijderd

Topicstarter
is dat dan de zogenaamde wireless_mac?? Moet ik dan hier het macadres van AP2 invullen?

[edit]
net ff thuis inglogd. Blijkt een read only field te zijn
heb wel een pic gemaakt met de configlijst.
www.dostnet.nl/config.jpg

• Xandrios
Op maandag 29 april 2002 18:12 schreef Rintje het volgende:
is dat dan de zogenaamde wireless_mac?? Moet ik dan hier het macadres van AP2 invullen?
Ik heb geen flauw idee.

Dit verschilt per AP.

Zoals gezegd: hoe heb je je beveiliging ingesteld ?

En werkt het wel als je aan beide AP's gewoon een PC hangt ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet ze via usb instellen en als ik m via ethernet doe moet ik m in de hub doen anders paktie m niet. Het vreemde is ook het programma voor ethernet.
Dan zeg Find AP en dan vintie m ook en dan wil je connecten en vul je de community in en dan zegtie AP not found :? :? :?

• Xandrios
Op maandag 29 april 2002 18:18 schreef Rintje het volgende:
Ik moet ze via usb instellen en als ik m via ethernet doe moet ik m in de hub doen anders paktie m niet. Het vreemde is ook het programma voor ethernet.
Dan zeg Find AP en dan vintie m ook en dan wil je connecten en vul je de community in en dan zegtie AP not found :? :? :?
verkeerde community :?

Verwijderd

Topicstarter
nope de goede en dat weet ik zekers. Ik ga nu naar huis en zo ff nog een keer kijken

Verwijderd

Topicstarter
Als er bij de accespoint User Community = public staat. Dan hoef ik toch alleen maar public in te vullen of vergeet ik dan wat?

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb gevonden hoe het moet. Dat dfu programma wat er bij zat was aardig ingewikkeld. Ik heb van linksys hetzelfde programma gedownload maar deze was anders ingedeeld. Het is gewoon puur ze allebei in bridge modus zetten en dan de remote mac (in het andere programma was dit preferred bssid) instellen. That's it!!! :) :)
Pagina: 1