Installatie Redhat 7.2

Pagina: 1
Acties:

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik ben al sinds gisteren bezig met de installatie van Redhat 7.2 zonder succes. :(

Dit is de eerste keer dat ik met Linux werk dus ik weet er niets van.

Het probleem is volgens mij mijn onboard Promise raid. In de readme van de drivers staat sta je tijdens de installatie een aantal stappen moet doen. Dit ging allemaal goed tot de laatste stap. Bij het congratualations scherm moet je Ctrl-Alt-F2 drukken en vervolgens het volgende typen:
mount /dev/fd0 /mnt/floppy
cd /mnt/floppy
./setup
Bij de eerste regel gaf hij een foutmelding dus kon ik niets anders dan deze stap overslaan.

Als ik nu opstart kom ik in de GRUB bootloader. Vervolgens kies ik voor linux. Na een tijdje staat er dan "kernel panic" en gaat hij niet verder.

Met de bootdisk van linux kom ik een heel eind alleen heb ik geen idee wat ik dan moet doen. |:(

Wie kan mij helpen?

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Verwijderd

http://www.murty.net/promiseraid/
Misschien dat dit je op weg kan helpen.

• Smackers
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 14:59 schreef janjanjansen het volgende:
http://www.murty.net/promiseraid/
Misschien dat dit je op weg kan helpen.
hmmm ik heb geen Intel proc en ook geen Raid 1 maar 0 waarvan in de inleiding vanuit word gegaan. Misschien staat er toch wat nuttigs in, dus ga ik het maar ff lezen.
Bedankt :)

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 14:56 schreef Smackers het volgende:
Bij de eerste regel gaf hij een foutmelding dus kon ik niets anders dan deze stap overslaan.
wat was de foutmelding?

• Smackers
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 15:38 schreef Karam het volgende:

[..]

wat was de foutmelding?
mount failed: invalid argument

• Smackers
  • Niet online
Ik probeer Redhat opnieuw te installeren maar ik heb weer hetzelde probleem. Na Ctrl-Alt-F2 kan ik maar niet op mijn floppy komen. Heeft iemand een oplossing?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 28 april 2002 17:25 schreef Smackers het volgende:
Ik probeer Redhat opnieuw te installeren maar ik heb weer hetzelde probleem. Na Ctrl-Alt-F2 kan ik maar niet op mijn floppy komen. Heeft iemand een oplossing?
je moet ook een type bestandssysteem aangeven, misschien dat het daar fout gaat (Al kan ik me dat eerlijk gezegt niet voorstellen)..

Probeer eens : mount -t fat /dev/fd0 /mnt/floppy
of
mount -t fat /dev/fd0 /mnt/floppy
Eventueel kun je de floppy ook copiieren naar je harde schijf, en je harde schijf mounten i.p.v. de diskette :
Type daarvoor : fdisk -l /dev/hda (Voor de eerste hd aan je eerste harddiskcontroller, hdb voor je 2e disk, aan je 1e controller, etc, etc)..
Hij zal dan een klein lijstje geven met een aantal partities, kies daaruit de goede, en tik in :
[]bmount -t ntfs /dev/hda? /mnt/floppy[/b]
Waarbij je bij de vraagteken het juiste nummer van je harde schijfpartitie invult, die je bij fdisk hebt gekregen.
Mocht je gebruik maken van fat, dan kun je dit doen d.m.v.
mount -t fat32 /dev/hda? /mnt/floppy

Succes..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Smackers
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 23:17 schreef moto-moi het volgende:

[..]

je moet ook een type bestandssysteem aangeven, misschien dat het daar fout gaat (Al kan ik me dat eerlijk gezegt niet voorstellen)..

Probeer eens : mount -t fat /dev/fd0 /mnt/floppy
of
mount -t fat /dev/fd0 /mnt/floppy
Dit werk inderdaad helaas niet.
Eventueel kun je de floppy ook copiieren naar je harde schijf, en je harde schijf mounten i.p.v. de diskette :
Type daarvoor : fdisk -l /dev/hda (Voor de eerste hd aan je eerste harddiskcontroller, hdb voor je 2e disk, aan je 1e controller, etc, etc)..
Hij zal dan een klein lijstje geven met een aantal partities, kies daaruit de goede, en tik in :
Als ik dit probeer gebeurt er helemaal niets. Geen foutmelding maar ook geen lijstje. Ik heb het ook met sda geprobeerd (omdat ik een raid configuratie) heb maar dan gebeurt er ook niets.

Misschien heeft iemand een goed idee als ik de gehele foutmelding geef. Deze verschijnt dus wanneer ik linux probeer op te starten:

request_module[block_major_8]: Root fs not mounted
VFS: Cannot open root device "sda3" or 08:03
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic: VFS: unable to mount root fs on 08:03

Dit staat in GRUB:
root(hd0,2)
kernel /boot/vmlinuz-2.4.7-10 ro root=/dev/sda3 hdc=ide-scsi ide0=0x1f0,0x3f6,14 ide1=0x170,0x376,15 ide2=0 ide3=0 ide4=0 ide5=0 ide6=0 ide7=0 ide8=0 ide9=0

Al die ide stuff komt uit de readme van de Promise drivers.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

mount /dev/fd0 /mnt/floppy

Wie kan mij helpen?
mount -t ext2 /dev/fd0 /mnt/floppy

je MOET het FS type opgeven bij de mount versie die op de CD staat. Indien het geen ext2 is maar FAT dan -t msdos of -t vfat.

Verwijderd

Niet dat ik er veel van begrijp, maar met een heel klein kansje:
heb je toevallig een ls120 floppy? Dan is het nl niet /dev/fd0 maar afhankelijk van je hardware verkabeling:
/dev/hdc of hdb of hdd (hda is eerste ide master, hdb is slave, hdc 2e ide controller master, hdd slave...)?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 29 april 2002 10:08 schreef Smackers het volgende:
Als ik dit probeer gebeurt er helemaal niets. Geen foutmelding maar ook geen lijstje. Ik heb het ook met sda geprobeerd (omdat ik een raid configuratie) heb maar dan gebeurt er ook niets.
Hmmm, da's raar...

Wat geeft
dmesg | grep hda
dmesg | grep sda
dmesg | grep dhb
dmesg | grep sdb

Voor resultaat ? Kan hij dan wel iets vinden, of een letter na de b of c, dat mag ook ;-)
request_module[block_major_8]: Root fs not mounted
VFS: Cannot open root device "sda3" or 08:03
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic: VFS: unable to mount root fs on 08:03
Mjah, hij kan z'n root-partitie niet vinden, wat wel klopt geloof ik ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Smackers
  • Niet online
Na veel zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat er veel problemen zijn met Redhat 7.2 in combinatie met Promise raid. Daarom heb ik het opgegeven om Redhat te installeren. Misschien ga ik binnenkort eens Mandrake proberen.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp. :)

Verwijderd

wacht ff op versie 7.3 dan heb je het gezeik niet meer
maar mischien een vraagje heb je alleen een promise geen ide ?

je kan ook de beta downloaden nu momenteel 7.2 93 deze werkt al erg top zoek op beta op de redhat site.
Pagina: 1