advies videokaart gezocht

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:54

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

zal wel weer vaker hier gevraagd zijn, maar ja, iedereen heeft toch zijn eigen eisen he.

Nou wat zoek ik:

Ik speel veel games (f1 gp3, en UT vooral)
Ik kijk veel dvd's (software matig, heb geen hardware kaart hiervoor)
Ik wil nu ook mijn dvd's op mijn tv kunnen kijken, dus ook tv-out erbij hebben! liefst dual head, maar ik weet niet welke kaarten dat ondersteunen.

Nou ik wil er ongeveer 600 piek aan uitgeven, mag iets meer zijn, niet veel meer :)

Wat heb ik voor systeem:

P3-500 (gaat op 600-650 draaien als ik mijn nieuwe koeler heb)
128mb
asus p3bf moederbord (geloof dat de letters zo om moeten staan :) )
en ik heb een 21' Iiyama monitor.

Nou kom maar op met de adviezen!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Geforce MX kaart met tv-out.
Goede 3D voor weinig geld.
De Guillemot Prophet II MX Met tv-out is net uit,schijnt een geweldige kaart te zijn

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Wat dacht je van een voodoo 3500 !
Voor maar 350 gulden in de pricewatch :)
Tv out
dvd ondersteuning
Goed voor Unreal
voor de rest is 600 gulden net te weinig om een nieuwe v5 te kopen en vooral een geforce2
Of een MX natuurlijk.
Anders moet je toch wachten op de nieuwe generatie videokaarten van ati nvidea en 3dfx
Suc6

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:20

Sneek

Tweaker

Als je heel hoge beeldkwaliteit verkiest boven immense snelheid zou ik gaan voor de Matrox G400 Dualhead. Die heb ik zelf hangen in mijn systeempje, en werkt perfect. Heel mooi en zuiver beeld, goede kleurweergave, stuurt feilloos twee 19" monitoren op 1600 * 1200 aan (meer heb ik nog niet getest).

Deze kaart is een aanrader én een blijver!
Succes ermee!

oja, de kaart staat voor fl 389,= in de prijswats.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
die geforce zie ik in de pricewatch alleen van Asus en nog niet van Guillemot maakt dat verschil???

op wat voor resolutie kan ik dan gamen (bv gp3 of ut?)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Klinkt helemaal (op de prijs na :( ) als de Radeon.

Voor DVD is de Radeon het beste.
Voor F1 en gp3 en UT moet je eigenlijk een Voodoo hebben maar de Radeon is nr2 en een nvidia kaart doet het niet lekker met UT.
(de Voodoo is nr1 omdat hij FSAA heeft, maar met zo'n monitor speel ja natuurlijk liever op hoge resoluties en dan is de Radeon weer beter)

De 64mb VIVO heeft TV-out\in en anders de 32mb AIW heb je behalve TV-OUT\IN ook nog een TV-Tuner (alleen nog niet leverbaar)

En in het algemeen is de 2D van de Radeon verglijkbaar met die van de G400 (volgens vele reviews) en als je op je 21" ook welleens iets grafisch doet op 1600*??? dan is dus uitstekende beeldkwaliteit erg belangrijk.

Helaas is de kaart duurder dan die 600 piek, dus maar ff doorsparen :)

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hoeveel duurder?

het enige wat ik in 2d doe is programmeren, ik draai nu ook 1600x1200 op mijn voodoo3 2000 en dan heb ik een refresh rate van 85 en dat is goed te doen. Iedere nieuwe kaart zal dit ook wel aankunnen dus daar gaat het niet om.

Gaat puur om games, dvd, en tvout!

Verwijderd

KOOP NIET DE GEFORCE!!!!!!!
geforce en ut engine is no go
koop lekker de radeon ok iets duurder maar meer profijt, meer functies mooier beeld etc.

Verwijderd

Mischien kan ik je toch overhalen om een klein beetje meer (fl 160,-) op tafel te leggen en een V5 5500 te kopen. Op de V5 zit een 22bit filter die van 16bits kleur zowat hetzelfde effect geeft als 32bits. Wanneer je dit met 4xFSAA doet heb je echt een super geil plaatje met voldoende fps. Vooral bij die race games.
En ik weet waarover ik praat........... :)
Pagina: 1