Toon posts:

Lijn dood na inbellen met E-tech modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inbellen met dit modem (56K met Motorola SM56 chipset)lukte eerst wel, volgende dag is lijn dood na inbellen.

De hoorn van de telefoon opnemen zorgt ervoor dat inbellen wel lukt.

Specs van dit systeem:

Jetway 867 AS
AMD Duron @ 1.2Ghz
256 Mb DDR
riva TNT 32 MB
Soundblaster Vibra
24/10/49 Cd-R/W

Systeem draait op Windows XP Pro

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:29
Ik zou even naar het telefoonsnoer kijken, is daar in de afgelopen dag niets aan verandert? Draadje andersom gezet of iets dergelijks?
En wat bedoel je precies met "de lijn dood na inbellen", is dat zodra je het probeert, zodra je verbinding hebt of zodra je de verbinding weer sluit?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de mensen daar is er met het telefoonsnoertje niks veranderd. De lijn is dood nadat er is ingebeld. Alleen toen ik daar aan het testen was, lukte het inbellen zelfs niet meer, alleen dus als ik de hoorn van de haak neem tijdens het kiezen van het nummer. Doe ik dat niet, hoor ik het modem het nummer kiezen en vervolgens slaat de lijn gelijk dood...

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:15
Trek de stekker eens uit je modem, dan is de lijn er waarschijnlijk weer. Je modem is gewoon stuk, terugbrengen dus :)

edit: oeps, verkeerd begrepen geloof ik
Nadat de modem verbinding heeft met de server maakt de modem toch echt geen geluid meer :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 14:37 schreef Marcj het volgende:

edit: oeps, verkeerd begrepen geloof ik
Nadat de modem verbinding heeft met de server maakt de modem toch echt geen geluid meer :?
Het modem maakt niet eens verbinding met de server, zodra het nummer gekozen wordt, is de lijn al dood en verschijnt de melding "geen kiestoon"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zit je systeem wel op een geaard stopcontact?

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23
Wat (hoeveel) is je lijnspanning ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 15:18 schreef Westereinder het volgende:
Wat(hoeveel) is je lijnspanning ?
Ik weet niet of jullie goed lezen, maar het modem deed het gister gewoon normaal. Er is normaal met ge-Inet. Vandaag probeerde men het weer met de eerdergenoemde problemen...

Wellicht ligt het aan de telecom aanbieder(UPC), is dit een optie?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 28 april 2002 15:20 schreef Ozric het volgende:

[..]

Ik weet niet of jullie goed lezen, maar het modem deed het gister gewoon normaal. Er is normaal met ge-Inet. Vandaag probeerde men het weer met de eerdergenoemde problemen...

Wellicht ligt het aan de telecom aanbieder(UPC), is dit een optie?
maar hangt je bak nu aan een geaard stopcontact of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 15:29 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

maar hangt je bak nu aan een geaard stopcontact of niet?
Voor zover ik weet niet. Op dezelfde plek stond een PC (ik geloof pentium I 200) met een 33k6 modem wat vlekkeloos werkte.

Voor de volledigheid: het gaat niet om MIJN PC, maar om een PC van een kennis.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

hang hem eens aan een geaard stopcontact.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de PC aan een geaard stopcontact gehangen, maar nix. Ben terug naar de winkel teruggegaan met het modem en daar bleek dat meerdere mensen dezelfde klachten hadden met dit modem. Vervolgens kreeg ik een nieuw modem van hetzelfde type mee, installeer dat ding en dat ding geeft precies hetzelfde probleem. :(

Ik wacht nu op een ander type modem met een Rockwell chipset, hopelijk levert dat geen problemen meer op.....
Pagina: 1