Toon posts:

gatenzaag van Kijkshop goed voor casemod?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de kIjkshop hebben ze deze gatenzaag:

Workmaster gatenzaag 16-delig
Artikelnr. 38362
16-Delig in cassette. 12 Zagen 19, 22, 29, 32, 38, 44, 51, 64, 76, 89, 102 en 127 mm. Inbussleutel. Gatenzaaghouder met boor.
Adviesprijs: € 24,95
€ 11,39

[img][url="http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS38362g.gif"]http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS38362g.gif[/url][/img]
Zou ik daarmee 1 keer een gat van 102 mm en een van 89 kunnen zagen in een metalen kast?
Het geeft niet als ze daarna onbruikbaar zijn, ik wil gewoon 1 keer die zagen kunnen gebruiken, daarna mogen ze van mij part weg. Mijn case is niet van dik metaal ofzo, ik schat dat de plaatjes 2 mm dik zijn, echt niet zeer zwaar staal ofzo.

Gaat het lukken hiermee, of zijn er mensen die deze gatenzagen als gekocht hebben voor een casemod??

Verwijderd

Hmmz, als je dat met een boor doet van 89mm oid, zal je gat vrijwel altijd iets groter uitvallen (bijv 90 tot 92). Verder ken ik die set niet, maar als je een stukje hebt om te proberen kan het geen kwaad toch :D

Ik heb wel voor mn 92mm fans gaten gemaakt met een gatenzaag (echt zo'n massieve zeg maar) en die zijn best mooi.

Verwijderd

tja het is meer voor hout,
ik denk dat je halferwegen al je tanden kwijt bent ( die van je gatenzaag >:))
kijk voor staal naar HSS gatenzagen
maar die kosten vaak al 11,95 per stuk. Weet je wel zeker dat ze een hele tijd meegaan igg

Verwijderd

Ik heb met zon zaag een gat in me kast gemaakt ... :( is af te raden want het duurde me 5 min om er door heen te komen :( gelukkig heb ik dat ding gewoon van mijn baas geleend :P :P

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 14:53 schreef djspot het volgende:
tja het is meer voor hout,
ik denk dat je halferwegen al je tanden kwijt bent ( die van je gatenzaag >:))
kijk voor staal naar HSS gatenzagen
maar die kosten vaak al 11,95 per stuk. Weet je wel zeker dat ze een hele tijd meegaan igg
Dat was die van mij dus ook en toen ik um terug gaf zag hij er zo _____ uit ipv \/\/\/\/\/

Verwijderd

LOL at white-fox
je kan er eventueel wel mee in plastic (gaten)zagen :)

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 15:01 schreef djspot het volgende:
LOL at white-fox
je kan er eventueel wel mee in plastic (gaten)zagen :)
Neej hij is ook echt voor staal alleen wat maakt het uit hij zit nu toch in me kast en daar ging het om alleen ik raad het je wel af om het te doen

Verwijderd

Koop dat ding niet!
'k heb hem zelf ook gehad, die dingen slingeren als een gek.
Slechtere kwaliteit vind je niet.
Heb hem snel weer teruggebracht.

Verwijderd

Gebruik een decoupeerzaag met metaalzaagjes en een beetje olie, -en oordopjes en een veiligheidsbril!

Een laag plastic of karton erop plakken tegen krassen.
Gat aftekenen en een paar gaten voorboren.
Gaat uitstekend en je kunt er later nog vele gaten -rond en vierkant- mee zagen.
Ook handig voor vensters in de zijkant.

Of gebruik de figuurzaag uit je timmerkist, maar dan met een metaalzaagje. (Is alleen erg vermoeiend werk).

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24

kimjansen

Nu ff niks...

Op zondag 28 april 2002 15:31 schreef exter het volgende:
Koop dat ding niet!
'k heb hem zelf ook gehad, die dingen slingeren als een gek.
Slechtere kwaliteit vind je niet.
Heb hem snel weer teruggebracht.
Mee eens ze zijn gewoon KUT : Kwaliteit Uitermate Teleurstellend... Slingeren als een bezopen indiaan met een paarse veer in z'n koffie. Ik ben er zelf ook mee bezig geweest... Het gaat allemaal wel maar je moet er zelf nog veel aan doen om het toch nog netjes eruit te laten zien

Speed kills, but beauty lives forever...

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Voor plastic is ie zelfs ook af te raden, kheb
het met precies dezelfde even geprobeert op een
plastic frontje van een oude kast en het boren met
je punt gaat nog, maar zodra die houttanden van de
circel je plastic raken 'bijt ie zich al schokkend in
het plastic'.... je zou voor plastic beter een circel
kunnen nemen met heel veel zeer kleine tandjes en dan op
een nette manier een gat maken, ook weer niet te snel want
dan smelt het plastic.

Voor metaal is ie zeker af te raden... gebruik een
dremel/ferm/kloonding, gaat stukken beter.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Pagina: 1