Toon posts:

Athlon XP 1600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb gisteren op de beurs in de RAI een nieuw mb gekocht;ASUS A7A-266 en een nieuwe processor Athlon XP 1600
Maar het werkt niet !!
Op de doos van ASUS staat "Palomino support" en van diverse internet bronnen(ASUS en AMD)weet ik dat er zelfs een Athlon XP 2000 in kan met de BIOS 1008B en PCB 1.10.

Maar wat betekent PCB nou !??, de BIOS heb ik al geflashed met versie 1010.

Pleaze hellup !! :'(
GR. PETER

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
doet ie helemaal niets ?

gaan de fan's wel draaien?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Even melden wat ie precies (niet) doet.
- zoals reeds genoemd: beginnen de fans met draaien

heb je trouwens alle kabels goed om aangesloten (IDE kabel verkeerd om vind ie ook niet zo fijn)

beste manier om te testen is gewoon alle hardeware eruit behalve je moederbord+Mem+Cpu+Video en dan es kijken of ie start. Zo ja, dan voeg je stap voor stap de andere hardware erbij.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
[..]

GR. PETER
Ja, wat is PCB? Use www.google.com ofzo

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Op zondag 28 april 2002 14:19 schreef Peter422 het volgende:
Hoi, ik heb gisteren op de beurs in de RAI een nieuw mb gekocht;ASUS A7A-266 en een nieuwe processor Athlon XP 1600
Maar het werkt niet !!
Op de doos van ASUS staat "Palomino support" en van diverse internet bronnen(ASUS en AMD)weet ik dat er zelfs een Athlon XP 2000 in kan met de BIOS 1008B en PCB 1.10.

GR. PETER
PCB = Printed Circuit Board dacht ik, maar kan ook iets anders zijn. Er zijn nou eenmaal zoveel afkortingen tegenwoordig :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 14:25 schreef Cutebritney het volgende:
doet ie helemaal niets ?

gaan de fan's wel draaien?
Met mijn oude Duron 700 start ie gewoon op.
Maar met de XP 1600 gebeurt er niets geen POST geen Piepje
het mb krijgt wel spanning en de ventilator van de voeding en van de videokaart draaien. En de processor past in de socket.
Peter

• Xandrios
Op zondag 28 april 2002 15:16 schreef Peter422 het volgende:

[..]

Met mijn oude Duron 700 start ie gewoon op.
Maar met de XP 1600 gebeurt er niets geen POST geen Piepje
het mb krijgt wel spanning en de ventilator van de voeding en van de videokaart draaien. En de processor past in de socket.
Peter
dan lijkt het een gefrituurde Athlon...

Je zou kunnen proberen om met je duron hem te flashen naar het nieuwste bios, mischien is dat het probleem...maar het lijkt me sterk...

Je hebt wel ALTIJD goed de cooler gemonteerd?
5 sec. draaien zonder cooler, en je processor is d00d he....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem wel even geprobeerd zonder cooler, maar als het bios piept heb ik het systeem uitgezet, zou die dan al kapot zijn ? dat is toch te gek ?
En hoe kom ik er nu achter ?

Peter

• Xandrios
Op zondag 28 april 2002 15:22 schreef Peter422 het volgende:
ik heb hem wel even geprobeerd zonder cooler, maar als het bios piept heb ik het systeem uitgezet, zou die dan al kapot zijn ? dat is toch te gek ?

Peter
dan is hij dus dood. Dit grapje heeft je zojuist ongeveer €120 gekost minimaal....

NOOOOOOIT een systeem zonder cpu cooler aanzetten !!!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 15:22 schreef Peter422 het volgende:

Peter
Heb je m getest zonder koellichaam of heb je m getest met het koellichaam erop maar zonder draaiende fan.

In het eerste geval kan je je cpu ophangen want dan is ie 100% dood, of je moet een mobo met beveiliging hebben. Bij het 2de geval zal ie niet dood zijn wanneer je m enkele minuten laat draaien. Heb je geen rook pluimpje ofzo gezien, vreemd geurtje geroken ? Zit er geen zwarte plek op je cpu ? Pics :P ???

Les 1 in het bouwe van een pc is dan ook: Zet nooit een pc aan zonder koeler op de cpu...

heb je een mobo die in staat is om gebruik te maken van de terminal diode in de athlon zodat je athlon niet dood gaat ?
Gecondoleerd...

Verwijderd

inderdaad , life sucks , sorry mate , nieuwe kopen !

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
:{

• Xandrios
je zou kunnen proberen om het bios te resetten..maar 'k geef je weinig hoop...

Verwijderd

even een gegeven , bij de 'oude' athlon t-bird 1ghz was vastgesteld dat hij doorfikt na 8 sec, dan zal jouw xp die op 1400 mhz draait ook wel in 5-6 seconden gaan zonder koeler

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Die is zo dood als een pier man ;(
Sorrie maar dit had je moeten weten toch..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zondag 28 april 2002 16:03 schreef Darkman het volgende:
even een gegeven , bij de 'oude' athlon t-bird 1ghz was vastgesteld dat hij doorfikt na 8 sec, dan zal jouw xp die op 1400 mhz draait ook wel in 5-6 seconden gaan zonder koeler
Wedden dat ie naar 3 sec ook doorgefikt is (ipv 8 sec) misschien zelfs wel eerder.
AMD'tjes zijn echt binnen no-time afgefikt zonder heatsink.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Waarom ga je dan ook een PC bouwen als je helemaal niet weet hoe het moet :?
Een Athlon "ff zonder koeler testen"... |:( ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

De processor hoeft niet perse kapot te zijn.
De XP processor kan een tijdje mee zonder koeler.
Staat de CMOS jumper op het moederbord goed?
Als deze jumper niet goed staat dan reageert er ook helemaal niets.
Pak het boekje erbij en kijk dus of de jumper goed staat.

• Xandrios
Op zondag 28 april 2002 16:18 schreef mikek het volgende:
De processor hoeft niet perse kapot te zijn.
De XP processor kan een tijdje mee zonder koeler.
Staat de CMOS jumper op het moederbord goed?
Als deze jumper niet goed staat dan reageert er ook helemaal niets.
Pak het boekje erbij en kijk dus of de jumper goed staat.
hij heeft 1 keer geboot, al was het zonder cooler....

en als ie het daarna ineens nietmeer doet, kun je er van uitgaan dat je proc d00d is....

Topicstarter: op een doorgefikte proc zit GEEN garantie...jammer maar de waarheid.

Verwijderd

heb wel een goedkope 1600 voor want de van jou is dood.
Sorry mate its all in the game, je had dit kunnen voorkomen als je gewoon aan de spelregeltjes had gehouden.
maar zal je matsen want het is wel erg veel pech leuk prijsje laat maar iets weten als je intressen hebt

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 17:15
de één zn dood is de ander zn brood :7

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ja nou weet hij wel dat het stom is |:(
heb je bij de aller eerste keer wel of geen koeler er op gehad
als hij het nl toen al niet deed met koeler, maakt het niets uit en is het iets anders
je mobo is goed want hij werkt wel met een duron
edit\ook op de beurs heb je meestal garanie hoor(tenzij hij echt is doorgefikt) ;)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 15:27 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

dan is hij dus dood. Dit grapje heeft je zojuist ongeveer €120 gekost minimaal....

NOOOOOOIT een systeem zonder cpu cooler aanzetten !!!
onzin, als hij maar iets van 5 seconden draait, dat overleeft ie heus wel.... Mijn amd staat in dos regelmatig op 1533mhz zonder cooler B-)

• Xandrios
Op maandag 29 april 2002 11:54 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

onzin, als hij maar iets van 5 seconden draait, dat overleeft ie heus wel.... Mijn amd staat in dos regelmatig op 1533mhz zonder cooler B-)
en jij bent me daar gek!

overleefd hij heus wel? Je ziet het resultaat, hij heeft minder dan 5 sec. aangestaan, en hij is dus dood |:(

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 11:55 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

en jij bent me daar gek!

overleefd hij heus wel? Je ziet het resultaat, hij heeft minder dan 5 sec. aangestaan, en hij is dus dood |:(
Mijne niet... zolang hij niets hoeft te doen wordt hij niet warm, maar ik hou wel in de gaten of ie wel/niet warm wordt :o

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
ik heb zelf een filmpje van tomshardware guide en daarin werden 4 processor getest:
Pentium 3
Pentium 4
Amd Thunderbird
AMD MP (lijkt veel op de XP)
Wat voor test: ze gingen quake 3 doen, en dan ineens de heatsink+koeler eraf trekken en dan kijken wat er gebeurde.
Uitslag:
Pentium 3: sloeg vast
Pentium 4: ging gewoon door, maar werd extreem traag
Amd Thunderbird: brannde door binnen de 5sec en kwam rook vanaf
AMD MP: brandde ook door binnen 5sec

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 11:54 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Ik verwacht binnenkort van jou ook zon topic |:( Nooooooit zonder heatsink, en liever niet zonder fan!!!!!

Verwijderd

Al het begin is moeilijk, maar had je nou die koeler er helemaal niet op of had je alleen de ventilator niet aangesloten????

Als hij echt gefikt is kan je altijd nog kijken ofdat je het zwarte (verbrande) kan wegwerken en als een n00b (moet niet al te moeilijk zijn >:) , sorry kon het niet laten) naar die zaak te gaan en zeggen dat je AMDtje het niet doet en dat je er niks van snapt.
Kom met een mooi verhaal, zoiets van: Mijn vriend ging die pc voor mij in elkaar bouwen en hij zegt dat deze ... uuuhm o ja processor kapot is en dat ik nog garantie had.

LET OP! als je dit doet en het lukt kan je s'avonds natuurlijk niet meer goed slapen :P

• Xandrios
Op maandag 29 april 2002 12:04 schreef Aeacos het volgende:
Al het begin is moeilijk, maar had je nou die koeler er helemaal niet op of had je alleen de ventilator niet aangesloten????

Als hij echt gefikt is kan je altijd nog kijken ofdat je het zwarte (verbrande) kan wegwerken en als een n00b (moet niet al te moeilijk zijn >:) , sorry kon het niet laten) naar die zaak te gaan en zeggen dat je AMDtje het niet doet en dat je er niks van snapt.
Kom met een mooi verhaal, zoiets van: Mijn vriend ging die pc voor mij in elkaar bouwen en hij zegt dat deze ... uuuhm o ja processor kapot is en dat ik nog garantie had.

LET OP! als je dit doet en het lukt kan je s'avonds natuurlijk niet meer goed slapen :P
als het zo is dat hij hem zelf heeft laten doorfikken, vind ik het maar slap om garantie te claimen.

Als je gewoon even fatsoenlijk reseach doet, voordat je begint met het bouwen van een PC als n00b, dan weet je dat AMD proc's ZEER gevoelig zijn. Dan was dit alles niet gebeurd.
Dit is echt een kwestie van: eigen schuld, dikke buld.

• Kawa
  • Laatst online: 17:19
Op maandag 29 april 2002 11:57 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Mijne niet... zolang hij niets hoeft te doen wordt hij niet warm, maar ik hou wel in de gaten of ie wel/niet warm wordt :o
Al goed.. blijf maar lekker eigenwijs doen en dan is het straks :'(

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 12:07 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

als het zo is dat hij hem zelf heeft laten doorfikken, vind ik het maar slap om garantie te claimen.

Als je gewoon even fatsoenlijk reseach doet, voordat je begint met het bouwen van een PC als n00b, dan weet je dat AMD proc's ZEER gevoelig zijn. Dan was dit alles niet gebeurd.
Dit is echt een kwestie van: eigen schuld, dikke buld.
Daar ben ik het in principe mee eens, alleen, hij is wel heel erg weinig voorgelicht enzo, en hij weet neit zeker of die wel echt doorgefikt is. Ikzelf heb ook geen garantie geclaimd toen mijn TB1400 het leven liet. Ik ben daar ook principieel tegen. Misschien kan je even in de winkel vragen of zij de koeler monteren..

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
Vaag allemaal.

Een kamaraad van me heeft ook zo'n proc.
EN daar was de koeler uitgevallen.
Kwam er naar een tijdje achter meteen pc uit gedaan.
Koeler GOED aangesloten en was nix aan de hand ;)
Geluk :?

• Xandrios
Op maandag 29 april 2002 12:24 schreef arievh het volgende:
Vaag allemaal.

Een kamaraad van me heeft ook zo'n proc.
EN daar was de koeler uitgevallen.
Kwam er naar een tijdje achter meteen pc uit gedaan.
Koeler GOED aangesloten en was nix aan de hand ;)
Geluk :?
als alleen de fan uitvalt, houd hij het meestal nogwel een tijd vol...
Op maandag 29 april 2002 12:12 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Daar ben ik het in principe mee eens, alleen, hij is wel heel erg weinig voorgelicht enzo, en hij weet neit zeker of die wel echt doorgefikt is. Ikzelf heb ook geen garantie geclaimd toen mijn TB1400 het leven liet. Ik ben daar ook principieel tegen. Misschien kan je even in de winkel vragen of zij de koeler monteren..
weinig voorgelicht...tsja....ik vind dat als je met zo'n project begint (als n00b zijnde) je gewoon moet zorgen dat je goed voorgelicht bent :)
Iedereen kan even op internet zoeken hoe je ee AMD proc installeerd...de meeste winkels hebben zelfs een howto op de site staan....

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 12:07 schreef Cutebritney het volgende:

een moreel stukje
Aaaa wat een goedzakken, je kunt het ook van de andere kant bekijken met het idialogische: "eigen schuld dikke bult".
Als die verkoper het niet doorheeft, eigen schuld dikke bult.
Maar goed het is hier niet de plaats om het over ethiek te hebben. Ik gaf alleen een mogelijke (misschien niet zo nette) oplossing. En wat jullie er van vinden kan hij meenemen in zijn overweging om zoiets te doen of niet.

• Xandrios
Op maandag 29 april 2002 12:26 schreef Aeacos het volgende:

[..]

Aaaa wat een goedzakken, je kunt het ook van de andere kant bekijken met het idialogische: "eigen schuld dikke bult".
Als die verkoper het niet doorheeft, eigen schuld dikke bult.
Maar goed het is hier niet de plaats om het over ethiek te hebben. Ik gaf alleen een mogelijke (misschien niet zo nette) oplossing. En wat jullie er van vinden kan hij meenemen in zijn overweging om zoiets te doen of niet.
je naaid de winkel gewoon als je garantie claimed terwijl je hem zelf hebt opgeblazen. Das het enige wat ik zeg :)

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
als de topicstarter nou is reageert ,dan weten we wat meer :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 17:15
de topicstarter is zig rotgeschrokken van jullie reply's ;)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

Phydomir

Dennis

Stelltje moraalridders.

Gewoon garantie (proberen) te claimen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Delta2
  • Laatst online: 09-08 09:31
Op maandag 29 april 2002 11:57 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

lekker kletsverhaal, wedden dan een XP 1600 flink hot wordt zogauw dat ding power krijgt ...

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Pagina: 1