Toon posts:

Lilo -> extended partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag menshuuu,

Heel lang heb ik mij linux systeempje geboot via m'n linux 7.0 cd-rom. Ik was het spugzat en ben dus nu maar op een regenachtige dag begonnen om de nieuwe versie van lilo te installeren (mijn oude had nog het 1024) probleem. Ik ben er ondertussen achtergekomen dat ik mijn partities niet bijster slim heb ingedeeld :'( Hieronder is het schema'tjes

MBR /dev/hda
+---------------------------
| ms-dos /dev/hda1
|-----------------------------
| extended /dev/hda2
| +------------------------------
| |linux /dev/hda5
| |

Ik gebruik LBA32 i.p.v. linear omdat de kernel boven de 1024 cilinder ligt. Ik heb van /hda2 een bootable van gemaakt. Hij kan nou /dev/hda5 booten alleen ligt de hele tijd te zeuren dat hda5 doesn't have a valid boot signature :( Hoe kan k dit oplossen? Ik hoop dat ik niet te veel onzien heb zitten ouwehoeren(ben niet zo'n linux expert) zowel dan hoor ik het wel *D

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt precies dezelfde situatie als ik (tenminste met partities voor win/linux, ik heb alleen nog iets meer partities).
Heb je zoiets in /etc/lilo.conf staan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
initrd=/initrd.img
lba32
boot=/dev/hda
root=/dev/hda5

install=/boot/boot.b
delay=20

map=/boot/map

prompt
timeout=100
vga=normal
default=win

append="mem=nopentium"

image=/vmlinuz
      label=Linux
      read-only

image=/vmlinuz.old
      label=LinuxOld
      read-only

other=/dev/hda1
 label=win

En daarna 'lilo' gedraaid? Dan zou het moeten werken.
Waarom heb je trouwens hda2 bootable gemaakt? Volgens mij moet je die gewoon op hda1 laten staan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke tnx het is gelukt. De reden waarom ik hda2 tot bootable heb gemaakt is omdat ik dat ergens gelezen had. Je kunt dan op de extende (hda2) lilo boot installeren en een MBR of een andere bootmanager lilo laten oproepen. Maar je kunt het ook anders doen zoals jouwmanier.

tnx