Toon posts:

PC valt vanzelf uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een tb800 msik7t, 512mbram, gf2mx 32 mb, en dit draait onder w98..
Nu viel vorige opeens me comp uit, voor me gevoel was hij niet warm ofzo, en gebeurde op totaal willekeurig moment, denk ik. Toen dit gebeurde kon ik hem meteen een uur lang niet opstarten ofzo, gebeurd niks, stroom gaat erop, maar monitor zegt disconnect, en je hoort pc verder ook niet laden.
Nou ik dacht zal wel toeval zijn en zal vast niet meer gebeuren, maar nu net gebeurd het dus weer, en kan me PC weer niet aan, ruik geen brandlucht etc :) En ik zie een 5 rooie lampjes ofzo branden bij me moederbord ergens....
Iemand een idee waar dit aan kan liggen, en wat er aan te doen is? heb me pc errug hard nodig vanavond :/

Thanks.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voeding op zn eindje :? 5 rode lampjes op je moederbord betekend dode cpu of mobo.. controleer dat dus ook even (misschien zit je processor niet helemaal lekker ofzo :)

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:18
kijk in de handleiding van je mobo

daar staat in wat voor een foutcode je mobo geeft door middel van die ledjes

dan weet je meteen wat er aan de hand is

Verwijderd

Topicstarter
Mjah maar, klopt het dat ie het een uur later weer doet dan? :/
vorige keer heb ik 4 uur lang een spel zitten spelen en gebeurde er niks, en nu had ik hem net 20 min aan, en kapte hij er al mee..
En format zal zeker weten helpen denk ik?
want heb hem zo hard nodig :/

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34

DanceTrend

w0ei

Dit had ik ook, alleen toen had ik ook nog dat ik m niet goed meer aan kon zetten, maar iig: check je voeding ofzo..

Verwijderd

Dit is een bekend probleem met de MSI k7t..

Ik heb er zelf ook een en het ding is al regelmatig uitgevallen. Ik weet niet of iemand er al echt een oplossing voor heeft gevonden maar dingen die ik heb geprobeerd zijn:

-alles loskoppelen(geheugen eruit, videokaart, hd enzzz)
-bios resetten
-andere voeding
-zelfs me mobo teruggestuurd naar winkel. Maar bij hun deed die het natuurlijk net wel..

Het ligt volgens mij echt aan het mobo... succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dus ff gekeken
4 rooie lampjes betekent "System D-Led will hang here the processor might be damage or not installed properly Damage/discharge litium battery"
Mjah :)
maar vind het zo vaag, want vorige keer heb ik gewoon 4 uur erachter gezeten zonder enige problemen, alles werkte gewoon en ook normaal, snelheid goed etc, en dan opeens nu valt ie weer uit binne 20 min :(
Heb hem zo hard nodig vanavond maar ja :/
En processor etc zit wel goed volgens mij, i mean vast etc, denk niet dat het aan zoiets zal liggen :(

Verwijderd

Het is vrijwel onmogelijk dat je processor niet goed zit, aangezien je dat hendeltje vast drukt en er ook nog is een koeler bovenop zit die hem stevig naar beneden drukt.
Wat me waarschijnlijker lijkt is dat je voeding naar de knoppen is, of dat het wel aan je processor ligt (gewoon kapot), alleen zoiets gebeurd niet gewoon vanzelf IMO.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien is de koeling van de processor kapot. heb ik ook een keer gehad. (gelukkig was de proc niet dood). als ie koud is dan doet hij het een tijdje tot ie te warm word. dan moet ie eers afkoelen voordat hij weer boot.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Ja -> darkmagic, dat zou wel logische verklaring zijn denk ik, alleen vorige keer deed ie het gewoon 4 uur, en nu viel ie opeens al na 20 min uit, dat vind ik zo vaag :/
en hij voelt voor me gevoel niet heet, maar dunno.......

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 13:43 schreef DanceTrend het volgende:
Dit had ik ook, alleen toen had ik ook nog dat ik m niet goed meer aan kon zetten, maar iig: check je voeding ofzo..
Maar hoe check ik of me voeding kapot is? :)
<--newbie

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
leen iemand anders' voeding ff...
Hoeveel Watt is de voeding die er nu in zit dan?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ging ik hem net weer proberen op te starten
maar nu was het 0 1 0 0
tenminste, ik neem aan dat je het van die kant moet bekijken, vanaf in de computer dus, denk niet dat je het van de andere kant zou kunne bekijken ook :)
maar iig
0 1 0 0 = initializing keyboard controller
lijkt me dus ook sterk
zou je het wel van de andere kant kunne bekijken, wat me trouwens ook sterk lijkt,
dan is het
0 0 1 0 = memory detection test testing onboard memory size , system led wil now hang here the momory module might be damage or not installed properly....
maar ja das zeker gewoon standaard geheugen test?
want er komt gewoon geen beeld :(
en comp hoor ik ook niks doen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 14:21 schreef gangsterjoey het volgende:
leen iemand anders' voeding ff...
Hoeveel Watt is de voeding die er nu in zit dan?
Ik zou het echt niet weten, hoe check ik dat? :)

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Ik heb hetzelfde met mijn moederbord (qua ledjes) op ook een MSI K7T (Pro2A)... piept er ook iets heel erg hoog (of een soort gesis?) Mijn moeder kon het niet horen, misschien ff een jong broertje of zusje vragen :)

ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Dat gepiep heb ik alleen op van me monitor vandaan :p
en hoort me moeder idd ook niet, oude lui ook altijd ;)
Maarre, ik heb ff me fan uitgezogen en kappen er naast, ff kijken wat ie nu doet, ik heb nu voor noodgeval ff 2e voodoo kaart gehaald (moet ff war spelen vanavond, daarom heb ik pc nodig) :) Alleen ff kijken of dat werkt, die 2 vooodoo's aan elkaar, dunno of ik daar speciale drivers etc voor nodig heb?

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

!!!!! ik heb ook een msi k7t 266 PRO , en een paar dagen geleden viel ie voor het eerst uit. Daarna is ie nog 2 of 3 keer achter elkaar uitgevallen, hij ging wel gewoon in windows maar na een paar minuten ging ie uit. Ik hoorde ook een paar dagen geleden een piepend geluidje, als een koffiepot die niet goed afgesloten is.
op het moment dat ie uitvalt branden alle lampjes van Power en Loading en de CD-rom/cdrw lampjes, maar de cd-rom schijf ging niet open.
Ik achterin kijken naar de voeding (kreeg tip dat het daar misschien aan lag) en die fan draaide niet.. weet ik niet of dat er nou aan ligt dat de comp geen stroom nodig heeft of dat ie kapot is?
Enfin ik dat ding openschroeven en aangezet, alles draaide weer prima en viel niet meer uit. kweet dus niet op dit nu aan mn mobo ligt of voeding?
ik zal vavond even kijken of er ledjes branden en in welke volgorde...

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:44
kortsluiting, dan will je pc eerst een poosje niet opstarten, mischien ff kast openmaken, en op plekken waar kortsluiting kan ontstaan letten

dot.blaat

Pagina: 1