GF4 MX-440 trager dan GF2 PRO

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
M'n broer heeft net een nieuwe PC gekocht met een GF4 MX-440 erin.
Volgens benchmarks moet deze kaart toch beter scoren dan een GF2 PRO/ti ?
Met precies dezelfde instellingen haal ik ongeveer 2x zoveel fps in unreal met m'n GF2 PRO dan m'n broer met z'n GF4 MX-440.

Ik heb verschillende detonators geprobeerd, zit allemaal weinig verschil in.
Ik heb verschillende BIOS settings geprobeerd (AGP fastwrites, aperature size, master read/write) maakt ook allemaal bijna niks uit.
Nieuwste via 4in1 drivers maakt ook niet uit.

Specs van m'n broer:
Soltek 75drv4 (KT266A)
256MB PC-266 DDR
AthlonXP 1700+
7200rpm maxtor

mijn specs:
Chaintech 7AJA2 (KT133A)
512 MB PC-133
AthlonXP 1700+
ook 7200 rpm schijfjes

Iemand enig idee waar het nog aan kan liggen?

Verwijderd

Verticale synchronisatie staat ook uit ?
En anti-aliasing uitzetten etc..

• Cheezus
  • Nu online
Op zondag 28 april 2002 12:57 schreef precary het volgende:
Verticale synchronisatie staat ook uit ?
Je bedoelt dat de frame rate va unreal niet boven de refreshrate van de monitor uit komt?
Dat staat uit maar toch blijft hij de framerate gelijk (of lager) aan de refreshrate van de monitor houden :? .. maar het maakt mij niet zoveel uit of hij meer dan 75 fps haalt, dat zie je toch niet echt.
Die GF4 haalt soms maar 30 fps :'( met de resolutie op 1024x7nogiets details high.
M'n GF2 PRO zit dan nog op de 75 fps (wordt dus begrensd door de refreshrate) bij precies dezelfde scene.

en Anti Aliasing staat ook uit.

• Daacuso
  • Laatst online: 07-06 02:14
Hoe zijn de scores onder 3DMark. Ik had hiervoor een GTS pro en haalde ongeveer 4700 ptn. Met een Geforce 4 mx 440 mag je daar wel 1000 ptn. bij optellen. Heb je trouwens nog de videokaarten verwisseld. Dus die van hem in jou systeem en andersom.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Cheezus
  • Nu online
Op zondag 28 april 2002 13:08 schreef Daacuso het volgende:
Hoe zijn de scores onder 3DMark. Ik had hiervoor een GTS pro en haalde ongeveer 4700 ptn. Met een Geforce 4 mx 440 mag je daar wel 1000 ptn. bij optellen. Heb je trouwens nog de videokaarten verwisseld. Dus die van hem in jou systeem en andersom.
Hmm 3Dmark zit wel aardig goed: 5644 pts. misschien niet optimaal maar iig beter dan een GF2 PRO.
Ik zal nog even kijken wat er dan met unreal aan de hand is..

• anandus
  • Niet online
Heb je trouwens nog de videokaarten verwisseld. Dus die van hem in jou systeem en andersom.
Dat zou ik ook eerst proberen, als ik jou was. En zou je het aantal punten in 3dMark en het aan fps in Unreal kunnen posten? Dan hebben we een iets beter beeld.

Maar eerst gewoon de videokaarten swappen, kijken of het verschil nog steeds zo is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dat wat anandus zegt is wel handig, want het kan zijn dat er 'iets' fout is met de installatie van UT.

Daarnaast een GF4 MX 440 moet meestal sneller zijn dan een GF2 Ti, of ongeveer even snel.

• VinnieM
  • Laatst online: 29-11-2024
UT liep bij mij ook heel bagger met een GF4 Ti4400 eerst. Wat je moet doen is je config file weggooien (zodat ie een nieuwe maakt) en dan met de OpenGL renderer gaan spelen. Dat gaat echt een heel stuk soepeler dan in Direct3D. Ik haalde zelfs in 1600x1200x32 high detail nog een gemiddelde van over de 100 :) (met vsync natuurlijk uit).

• Cheezus
  • Nu online
Op zondag 28 april 2002 13:28 schreef anandus het volgende:

[..]

Dat zou ik ook eerst proberen, als ik jou was. En zou je het aantal punten in 3dMark en het aan fps in Unreal kunnen posten? Dan hebben we een iets beter beeld.

Maar eerst gewoon de videokaarten swappen, kijken of het verschil nog steeds zo is.
3Dmarks:
GF4 MX: 5644
GF2 PRO: ongeveer 4500

fps unreal (1024x768 high detail):
GF4MX: 50
GF2 PRO: 75+

Videokaarten verwisselen is een beetje veel werk omdat die van mij een beetje onhandig te verwijderen is (na m'n casemod :P).

3Dmarks zitten dus wel goed alleen unreal niet, soms dropt de framerate tot onder de 30 :'(
Ik heb alle instellingen bij langs gelopen en ze zijn precies gelijk op beide systemen.

Kun je trouwens ook een framerate weergeven bij serious sam (first encounter)?

• Cheezus
  • Nu online
Op zondag 28 april 2002 13:39 schreef VinnieM het volgende:
UT liep bij mij ook heel bagger met een GF4 Ti4400 eerst. Wat je moet doen is je config file weggooien (zodat ie een nieuwe maakt) en dan met de OpenGL renderer gaan spelen. Dat gaat echt een heel stuk soepeler dan in Direct3D. Ik haalde zelfs in 1600x1200x32 high detail nog een gemiddelde van over de 100 :) (met vsync natuurlijk uit).
OK in OpenGL loopt ie wel soepel, dat was het dus :)
Alleen is het wel erg donker in OpenGL (brightness max en dan moet je de monitor ook helemaal opdraaien) en hij schakelt over naar 60 Hz :?
Maar het beeld is nu iig soepel, dat is het belangrijkste :)

• VinnieM
  • Laatst online: 29-11-2024
Op zondag 28 april 2002 13:50 schreef primusz het volgende:

[..]

Alleen is het wel erg donker in OpenGL (brightness max en dan moet je de monitor ook helemaal opdraaien) en hij schakelt over naar 60 Hz :?
Installeer de refreshrate fix of gebruik RivaTuner om de refreshrate op te krikken.
Aan dat donkere beeld kun je weinig doen, of je moet PowerStrip gebruiken (waarmee je anders ook refreshrates kunt fine tunen).

Verwijderd

[..]

Wat die refreshrate betreft, dat is een bekend `probleem` onder windows xp micro$oft heeft dat er zelf zo ingeprogrammeerd. Lees het zelf maar in de FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#refresh

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
als je het over unreal1 hebt i.p.v UT
dan kun je op www.oldunreal.com een patch vinden
om unreal lekker te laten draaien op Nvidia
als je het over UT hebt, vette pech dan weet ik
't ook niet

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

[..]

gewoon je gamma aanpassen met je console, is dat ook weer opgelost.

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1