Ik heb mn versterker op dezelfde stekkerdoos van verlengsnoer als een lampje. Was muziek aan het luisteren, doe het lampje uit, hoort klein tikje (wat ik eigelijk altijd hoor als ik lampie uit doe, maar was verder niet schadelijk). Maar deze keer na dat tikje stope me linkerkanaal van me versterker goed te werken. Ik had zon krakend geluid links waarbij het lijkt alsof ik iets heb opgeblazen. Dit heb ik alleen als ik hem (not sure) een tijdje uit heb gehad (het verdwijnt als ie warm is geworden???). Daarna lijkt ie het weer goed te doen. Het gaat om een denon PMA-757. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Je hebt een spanningspiek veroorzaakt op het lichtnet door die lamp uit te zetten.
daardoor kan er een transistor ergens in verzadiging springen
meestal gewoon ff uit en weer aan zetten en hij werkt weer.
daardoor kan er een transistor ergens in verzadiging springen
Was ik daar toch bijna in verleiding gekomen om de titel iets te wijzigen 
probeer even te testen of het wel je versterker is, of dat het mischien je speaker is (even andere speaker op versterker, of andere versterker op speakers)
probeer even te testen of het wel je versterker is, of dat het mischien je speaker is (even andere speaker op versterker, of andere versterker op speakers)
Verwijderd
Op zondag 28 april 2002 13:19 schreef Lampje het volgende:
Was ik daar toch bijna in verleiding gekomen om de titel iets te wijzigen
Maak je versterker anders eens open, en kijk of er iets verdachts te zien is...
Verwijderd
Bij een simpele HiFi amp is het vaak een zekeringetje naast de voeding of bij je uitgangen.
Tweeter (half) kaduk, gemold door lampie? 
Straffen dat lampie, beetpakken en dubbelvouwen (wel eerst ff de stekker uit het stopkontakt, ander ga jij ook stuk door lampie.
Straffen dat lampie, beetpakken en dubbelvouwen (wel eerst ff de stekker uit het stopkontakt, ander ga jij ook stuk door lampie.
Alles kan stuk.
Pagina: 1