[Alcatel-hacked] portmappings vasthouden

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Okee, dit is al mijn 2e topic hierover, ik open een nieuw topic aangezien de oude een beetje ver weggezakt is en ik 'new information on this subject' heb.

Okee, dit is het probleem.
Ik heb een Alcatel modem, getweaked. Werkt echt prima. Maar nu wil ik graag de IDENT naar mijn PC doormappen. Gaat ook prima. Maar mijn pa heeft af en toe de neiging om het internet via de webinterface uit te zetten (er staat ook een wachtwoord op het ding dus), zodat mijn broertje ook nog aan zijn huiswerk toekomt :)
Maar op het moment dat het internet via de PPP-knop weer aan gaat, is me mapping foetsie. Dit zowel ingesteld via telnet (create protocol=tcp bla bla) als via FTP (de nat.ini) :(

Ik kies altijd voor 'save' als ik via telnet me portmapping aanmaak, en via FTP is er zoiets geloof ik niet... Hoe kan het dan dat dat ding (de stroom gaat er niet vanaf!) toch me portmapping vergeet :?

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Zelf heb ik zo'n ding niet dus dit is ook maar een gokje.
Alcatel modem krijgt als je PPP-knop flipt natuurlijk al z'n pakketjes terug en "denkt" hmm poortje dicht?dan hebbik die mapping ook niet meer nodig :D

Powered bij meergranenbrood.

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 13:10 schreef picobyte het volgende:
Zelf heb ik zo'n ding niet dus dit is ook maar een gokje.
Alcatel modem krijgt als je PPP-knop flipt natuurlijk al z'n pakketjes terug en "denkt" hmm poortje dicht?dan hebbik die mapping ook niet meer nodig :D
:? :P
het alcatel modem krijgt geen pakketjes terug, nee, hij schopt ze terug naar de client-pc's die zonodig op het internet willen! >:) :P
Dus jouw redenering gaat helaas niet op :(
'k denk dat de software automatisch de portmappings reset of zo bij het down (of up :?) gaan van de verbinding.

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

Op zondag 28 april 2002 13:31 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

:? :P
het alcatel modem krijgt geen pakketjes terug, nee, hij schopt ze terug naar de client-pc's die zonodig op het internet willen! >:) :P
Dus jouw redenering gaat helaas niet op :(
'k denk dat de software automatisch de portmappings reset of zo bij het down (of up :?) gaan van de verbinding.
Als dat zo is, dan is er denk ik weinig aan te doen.
BTW, als je pormappings aanmaakt, is dan ook de firewall-functie voor die poorten weg of niet?

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 13:41 schreef bennierex het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan is er denk ik weinig aan te doen.
BTW, als je pormappings aanmaakt, is dan ook de firewall-functie voor die poorten weg of niet?
ik weet dus niet of er nóg een optie is om zo'n portmapping aan te maken... daarom zat ik portmappen via FTP zo uit te pluizen...
Het is idd zo dat als je porten forwardt, die ports natuurlijk niet meer onder de firewall vallen. Daar moet de bak waar naar geforwardt wordt voor zorgen.

• HunterPro
  • Niet online
Ik vraag me overigens ook af hoe ik met een modem met de 'nieuwere' firmware via FTP op user EXPERT binnenkom. Dit modem kent dus niet de truc om te tweaken via 'EXPERT', maar gebruikt 'TD' en 'PROMPT' om 'm te tweaken. Welke user kan ik nu gebruiken als 'EXPERT'-achtige?

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:40
Nee, ik had het zelfde probleem. Waarschijnlijk is je mapping als volgt 10.0.0.15X:21 naar externe-ip:21.

Het probleem alleen is dat als je de verbinding down haalt je externe ip niet meer bestaat dus hij de port mappings verwijderd. Om dit te voorkomen map je niet naar je externe ip maar naar: 0.0.0.0(:21) zodoende verwijdert hij de door gemapte poorten niet...

Suc6 :)

PS nog hulp nodig? contact me at icq # 106866234

Ontspan.

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 18:40 schreef Magnolia het volgende:
[..]
wow, thanks! Dáár had ik nog niet aan gedacht :)
zo even uitproberen :)
Pagina: 1