14k4 isa modem in win 2k installeren

Pagina: 1
Acties:

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
Ik heb 2 leuke 14k4 modems gekregen van een vriend, en die wil ik graag laten werken, zodat ik een 14k4 netwerkje kan bouwen :)
Op beide machines draait win2k, op een abit plankje (KT7 en IT5V) (athlon @ 1417 & pentium @ 262.5). Ik weet niet wat voor merk & type modem het is, maar er zit een rockwell rc144dp chip op. Ik probeerde hem nu steeds met standaard 14k4 drivers te installeren.

Nu kan ik op het modem mbv dipswitches instellen welke com poort hij gebruikt, 1,2,3 of 4. Echter: Windows ziet hem niet als ik zeg dat hij modem moet detecteren (hardware --> nieuw apparaat --> modem toevoegen --> detecteren). Hij scant dan eerst voor plug & pray, dan op de compoorten die ik in het bios enabled heb. Maar als ik het modem op com2 zet, en de tweede seriele poort op dezelfde bronnen (2F8 irq 4), dan geeft het bios een port of irq error ( de modem wil dezelfde bronnen als de tweede seriele poort) Maar ik moet die seriele poort wel enabelen, want anders kan ik in windows niet een modem installeren op die poort. Misschien wil hij alleen een extern modem :? Volgen jullie het nog :) Ik kan ook het modem op com4 zetten, en gewoon installeren op com2, maar dan doet ie het natuurlijk ook niet.

Een heel verhaal, maar weet iemand een oplossing?

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je al een com1 & 2 hebt zet je de modem op 3 of 4, die delen meestal wel een IRQ (1 & 3 en 2 & 4) maar waarschijnlijk heb je toch geen apparaten op je com1/2 zitten die je continu gebruikt (muis >> uitkijken!).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
Nee, inderdaad. Maar win2k ziet in apparaatbeheer wel bij de irq's een : "(isa) 3 Systeem dat voldoet aan microsoft ACPI" En dus het modem. gebruikt irq3. verder geen shared recources problemen.

Verwijderd

Volgens mij moet je de seriele poort waarop je hem configureerd uitzetten in je bios. Het modem zelf gaat op het i/o en irq zitten en windows zal de modem eerst zien als compoort en direct het modem herkennen.
Dus m.a.w. je hebt geen compoort nodig om een intern modem te laten werken... Dacht ik.. :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je moet btw niet die modem ook op COM2 of COM1 instellen want IRQ's mogen wel gedeeld worden door meerdere COM poorten, maar IO adressen niet (2F8, 3E8 etc.)

gewoon modem instellen op COM3 of 4 en dan zou Windows em gewoon moeten vinden (evt. na een complete hardwaredetectie).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als je modem een eigen com controller heeft moet je ze in de bios UITzetten :)

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
Dat ik dat in het bios uit moest zetten dacht ik ook, maar dan kan ik het modem nergens installeren, en hij vindt hem niet.
idd als modem com2 en com2 in bios aan == IO conflicht 2F8 bij posten.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je modem een eigen com controller heeft (en dat heeft een 14k4 isa volgens mij altijd) dan moet je com3 of 4 gebruiken en dan hoef je in principe niets uit te schakelen in de bios kwa com1 en com2, de irq's mogen gedeeld worden (niet echt slim met een muis op com1 en een modem op com3 maar dat terzijde) maar de io adressen (2f8, 3e8, ...) niet!

Pagina: 1