Toon posts:

Mijn Sony camera werkt niet op Pinnacle + firewire

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Sony camera DCR-TRV320E via een firewire IEEE 1394 aangesloten op mijn PC met Pinnacle software. Echter,
wordt de camera niet herkend! :( Dit is de foutmelding die Pinnacle geeft: "Pinnacle Studio kan het DV-opnameapparaat niet initialiseren" etc. Nu weet ik vrijwel zeker dat de oorzaak van het probleem met de camera te maken heeft, want met een JVC camera van een vriend van mij ging alles goed.
Wie kent de oplossing voor dit probleem?! :?

Verwijderd

probeer dit topic es:

[topic=436441/1/25]

:9
ik had denk ik precies hetzelfde probleem als jij maar met een ander type sony camera. het is nu simpel opgelost!!!!

:Z

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
het klopt dat ie het niet doet want hij staat niet in de lijst van werkende apparaten bij miro dus je kan het wel vergeten dat ie het gaat doen.

http://www.pinnaclesys.de/ussupport/camcomplist.asp?product_id=193&lang=6&type_id=4

Verwijderd

die van mij staat daar ook niet bij. ff dat andere kabeltje kopen. dan werkt ie hoogstwaarschijnlijk wel. *D

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:05

BaRF

bijna kerst

Op maandag 29 april 2002 08:29 schreef monterey het volgende:
het klopt dat ie het niet doet want hij staat niet in de lijst van werkende apparaten bij miro dus je kan het wel vergeten dat ie het gaat doen.

http://www.pinnaclesys.de/ussupport/camcomplist.asp?product_id=193&lang=6&type_id=4
niet gelijk zo negatief :( Hij staat toch niet in de lijst van niet-werkende apparaten!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dit is ook een lijst van de apparaten die het wel doen of de dv in en uit werkt en of dat je camera reageerd op de commando's van het prg want zelfs dat kan niet werken.

een dv kabel is een standaard alleen als ie kapot zou zijn lost een andere kabel je probleem op het lijkt negatief wat ik schrijf en dat klopt ook ik maak het dagelijks mee dat mensen een camera kopen zonder eerst te kijken of ie het wel zal doen.

Verwijderd

My last Sony. Heb ook altijd problemen met dat ding gehad. Dan deed ie het wel dan weer niet. Nu een Panasonic en weg problemen. Maar zoek maar eens goed, het ligt aan de driver welke gekozen is door Windows. Als je nu de MS driver hebt dan moet je de HP eens proberen. Als je HP nu gebruikt dan de MS. Het is absoluut werkende te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Kun jij mij misschien vertellen hoe ik kan zien of er bij mij de zgn. MS of HP driver is geïnstalleerd? Ben namelijk niet zo'n expert :?

Verwijderd

met die driver hoeft helemaal niet waarschijnlijk. als jou camera niet door windows wordt herkend, onder windows XP zeker.. dan ligt het aan die kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Van alles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk de computer + camera maar teruggebracht naar de winkel. Bleek dat er allerlei verschillende instellingen in verschillende software niet klopten. Zijn ze ruim 3(!) uur mee bezig geweest om dat allemaal weer goed te krijgen. Tsja, dat kon dus ook echt niet via het forum opgelost worden! Iedereen die gereageert heeft uiteraard bedankt. Wat mij betreft is dit topic gesloten! (hoe lock je eigenlijk een topic?)
Pagina: 1