netatalk ziet de verkeerde printer

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 06:40
Ik heb op mandrake 8.2 netatalk geinstalleerd en alle afhankelijkheden.

Klaarblijkelijk werkt het allemaal goed, want wanneer ik de apple een printer laat zoeken, dan vind hij een Laserwriter.(en het is helemaal geen laserwriter) Op de Linuxmachine heb ik hem Samsung genoemd

Als ik iets wil afdrukken, dan gebeurd er ook daadwerkelijk wat. Alleen wordt niet afgedrukt wat ik wil!!! Papier vliegt er letterlijk doorheen, en soms staat er niets op en de andere keer wat vage smileys en andere bijzarre tekens..

De printer die Appletalk op de Apple vind zou de op de Linuxmachine aangesloten Samsung Ml 4600 moeten zijn! |:(

Het moet toch makkelijk kunnen zijn om de printer op de Linux machine te delen met MacOs X (ook Unix based?????)
help(x100)!!!!

Er bestaat voor netatalk toch ook een tool zoals Swat dat is voor Samba????

Verwijderd

Misschien heb je wat aan de volgende link:

www.mandrakeuser.org/docs/connect/cnatalk.html

Ja er is een tool zoals swat.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=8642

Kan je verder niet echt helpen. Heb zelf geen printer aan m'n linux-doos hangen.

• poes
Dank je, het werkt nu, hoewel Webmin niet zo heel veel doet op dit gebied, maar die Mandrake pagina gaf een oplossing. Nog niet ideaal, maar het werkt!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

ik dacht dat mac os X direct met cups kon praten? wel zo handig. CUPS is erg prettig in het gebruik moet ik zeggen!!

• poes
Kun je misschien vertellen hoe?