stp kabel wil NIET werken

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:45

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ok, nadat ik samen met mijn buurjongen gisteren bezig ben geweest om extra utp kabel te leggen, kwamen we zo rond tienen in de avond tot het besluit dat we de extra gelegdge STP kabel niet aan de praat kunnen krijgen.

Wat hebben we gedaan:
-100 meter stp kabel gelegd
-2 stekkertjes er op gedaan in de juiste kleurenvolgorde
-doorgemeten met een LAN-metertje, alle draadjes
waren met elkaar verbonden (1-8)

Deze kabel wil niet werken, we dachten dat de kabel te lang was, dus hebben we er 30 meter afgehaald

Deze 30 meter hebben we ook weer twee stekkertjes opgedaan, en getest, metertje geeft aan dat alle draadjes goed zitten.
Maar ook deze 30 meter, komt geen drol data doorheen. We hebben gepingd, maar geen response over de draad.

Maar, ik vermoed dat het probleem bij de stekkertjes zit, want de kabel is 100% goed. De stekkertjes hebben van die ijzeren hulsjes, misschien dat dat kortsluiting oid veroorzaakt :?

Ik zat zelf te denken om gewoon plastic stekkertjes te gebruiken, want ik denk dat daar het probleem in zit.

Als iemand denkt de oplossing te weten of die 75 meter die er nu ligt aan de praat kan krijgen, zou heel tof zijn :)

(En de 75 meter die er nu nog ligt, is 100% ok draadtechnisch gezien, alhoewel de stekkertjes er op zitten komt er geen data doorheen)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

moet je geen crosskabel hebben?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Die "ijzeren hulsjes" zijn normaal.
Dat is omdat het een STP kabel is.
Dat is om aarding te voorzien.

Maar je kan ook gerust gewone connectors gebruiken, dat is geen ramp.

Heb je hem wel zeker goed gemaakt ?
Niet vergist in cross/straight ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017

ebas

Heb je goedkoop hubje? Die heb ik ook namelijk, en kabel van 10m + werkt al niet meer. Gewoon te weinig capaciteit waarschijnlijk.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Is je tang wel helemaal goed..
Heb zelf namelijk wel eens gehad dat de tang verrot was..

Dan geeftie met tester ok aan maar bij het pingen werkt het niet..

Dus mijn tip check et even met een andere tang.
Succes inieder geval.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
moest een UTP/STP kabel helemaal straight zijn? Heeft iemand dat schemaatje anders van hoe je zo'n ding precies moet twisten qua kleur?

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je zelf een STP kabel wilt maken, moet je hem eerst over de gehele lengte un-twisten en straight maken, daarna zelf twisten volgens een ingewikkeld procede wat ik nu even niet meer kan herrinneren :+

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3
Pagina: 1