Webcam streamen onder LINUX.

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:42

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Ik heb wat threads gezocht, genoeg gevonden, maar nu wil ik weten hoe ik nou leuk m'n webcam kan laten streamen?

Ik wil zoiets als dat Axis systeem bereiken, dat die plaatjes ophaalt via een java script.

Of iets anders als iemand een andere weg weet maar dat die weg ook gewoon wijst naar een soort streaming.

Verwijderd

Mijn broer heeft een scriptje runnen die elke minuut een shot maakt via streamer en deze via ncftp upload richting een webserver. Deze weserver hefet een HTML pagina verwijzend naar dat plaatje, welke elke minuut automatisch herladen wordt...

Bedoel je zoiets? :?. :).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:50
Op zondag 28 april 2002 09:23 schreef beelzebubu het volgende:
Mijn broer heeft een scriptje runnen die elke minuut een shot maakt via streamer en deze via ncftp upload richting een webserver. Deze weserver hefet een HTML pagina verwijzend naar dat plaatje, welke elke minuut automatisch herladen wordt...

Bedoel je zoiets? :?. :).
dat is geen streaming.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Yucko
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Streaming heeft volgens mij alleen echt zin als je ook genoeg bandbreedte hebt.

Ik bedoel, mijn mijn @sloom verbinding hoef ik echt geen streaming webcam hier hoor, want dan kan ik on-line gamen en leechen ook wel vergeten. Dan slipt mijn downstream nl. ook helemaal dicht.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 09:27 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

dat is geen streaming.
Het kan wel streaming, maar da's een stukje moeilijker.

Je moet dus een webserver draaien op de computer met de webcam (of op een andere manier via de webserver de computer met webcam kunnen besturen via commando's).

Maak een scriptje plaatje.pl en roep deze aan als 'perl.pl?format=.jpg', dan denken browsers dat het een plaatje is. Laat dit scriptje een shot maken via streamer en upload deze naar de requestende computer.

Het kan nog veel ingewikkelder via pipes en een constant runnende streamer (of ander capture tool), zodat je dus alleen maar 'read' van de pipe als er een request komt op de webserver, dan zit je het dichtst tegen streaming aan. Beter dan dat kan niet. ;).

Je zou een java applet kunnen maken die dus constant aan dat perl scriptje plaatjes request. Simpel. :Y).

Alleen beetje veel werk om te proggen. :P.

• aKra

aKra

Topicstarter
Ik kan totaal geen perl meer, dus, als iemand me zou kunken helpen graag!

En streamer, is dat een programma? Want, ik ben nog bezig met de webcam server te bouwen :D

Webcam wordt wel ondersteund, is zo'n 'digicam' ala Creative Pro III etc.

=> Bandwith geen probleem, 100Mbit :Y)

Verwijderd

/me kan eerlijk gezegd ook geen perl. :o.

• Yucko
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Op zondag 28 april 2002 10:08 schreef aKra het volgende:
...

=> Bandwith geen probleem, 100Mbit :Y)
Bastard :( :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• aKra

aKra

Topicstarter
Wehehe, is gewoon een co-lo :)

Kost wel hoop geld, dat is keerzijde...

Maar niemand die iets kan maken?

Want dan kunnen we spieken @ de serverruimte, kijken wie er nog meer onze rack kast open doen :D

Verwijderd

Ik wil wel iets voor je schrijven (snel), da's het probleem niet zo. Ik kan alleen geen perl. ;). Dus iemand anders moet het perl gedeelte doen.

Bestaat niet niet al? :?.

• aKra

aKra

Topicstarter
Ja, kan best, maar ik heb even snel gezocht, maar niks gevonden... :(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je even post op welke manier je een plaatje aan die webcam opvraagt dan wil ik best het Perl/CGI-scriptje schrijven, dat zal toch niet zo erg veel werk zijn. Wordt wel morgen voor het af is :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• aKra

aKra

Topicstarter
Versvlees wel van gehoord... :D

>> Ik weet het ook nog niet, lekker geklust en wat gegeten... Ben nu weer bezig met die machine inelkaar aan het knutselen waar het op komt.

Verwijderd

Als je er met bovenstaande sites nit uitkomt wil ik wel wat voor je in elkaar toveren wat JPEG bestanden aflevert van de webcam en die via een FIFO aan de perl scriptjes en dus de browser aflevert. Kan enkele dagen duren (tentamens :P) maar is op zich wel grappig werk. ;).

• aKra

aKra

Topicstarter
Ik eindelijk complete pc inelkaar gezet, alles gezocht, floppy-drives uit servers gehaald...

Ik denk ik zet em aan... Power knop ontbreekt... :(

Was een kast die ik over had zonder knoppen :D

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Whaha, LOL

Hoe krijg je dat nou voor elkaar :?

Vind 'm wel leuk :)

• aKra

aKra

Topicstarter
Nou, door te casemollen...

En powerbuttons in andere kasten douwen die 2 pc's in 1 kast hebben...

En LED'jes usen voor het een en ander :D

Verwijderd

Misschien is dit wat voor je?
http://www.hdk-berlin.de/~rasca/w3cam/

Ik gebruik w3cam al een tijdje en het werkt perfect. Geen streaming maar de user kan zelf op update drukken. Met een scriptje in je pagina zou je hem zelf kunnen laten refreshen zo vaak als je wilt.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:31

bloody

0.000 KB!!

http://motion.technolust.cx

erg cool!!
inclusief motion detectie, axis netwerk camera ondersteuning, enz enz

nope

Pagina: 1