Probleem , help .....!!!!

Pagina: 1
Acties:

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 03:36
Ik heb een nieuwe PC met Abit KT7Raid,Duron 700@950 MHZ , 300W voeding , ASUS V7700 32mb pure, Via4in1 (4.25a) driver , Win98Sec UK .
Mijn probleem is bij op[start van de PC duurt het veel te lang +/- 10min om bij windows te komen maar af en toe hang windows ook meteen bij windows logo . Ik moet maar verder met reset knop te drukken anders doet die helemaal niet meer .
Als ik in de windows zijn dan doet mijn internet kaart 3com ISA van Chello niet meer , maar als ik de sound kaart 128PCI uitzetten en dan restart de PC en dan doet internet weer maar geen geluid . Vreemd, dat bij systeem manager geen conflict van die twee melden , volgens SM moeten deze twee perfect werken . Ik weet niet meer . Kunnen jullie mij even vertellen welke probleem dat ik heb en hoe moet ik deze gaan oplossen ?? Alvast bedankt voor al de moeite .
Gr.

Ps.: Ik heb de kaart ook bij anders slot gezet maar niet geholpen.

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
als je nou es wat terug klokt. wilde bij mijn duron 650 (van 900 naar 875) ook helpen.

Verwijderd

Als je pc verder goed stabiel loopt bij zware programma's hoef je je pc niet terug te klokken.

Ik zou als ik jou was even kijken of je pc misschien een error melding geeft door dingen die je in je config.sys en autoexec.bat hebt staan. Windows laat dat niet altijd zien.

Tip:
Open in windows even dos schermpie
Type in:
CD \ [ENTER]
REN AUTOEXEC.BAT AUTOEXEC.BAK [ENTER]
REN CONFIG.SYS CONFIG.BAK [ENTER]
EXIT [ENTER]

Sorry jongens.... ben nou eenmaal gewend aan DOS ;)

En start je pc even opnieuw op en kijk of 'ie sneller opstart. Ik denk dat het probleem 'm daar in zit. Zoniet, dan moet je ze even terugveranderen naar hun oude naam dus autoexec.bak moet dan autoexec.bat worden etc... etc...

Suc6

Rob

Verwijderd

Op welk IRQ staat je netwerk kaart? Wordt deze geshared? Hoeveel geheugen wordt er in de system.ini onder het kopje [386enh] aan dit irq toegekend? Is dat genoeg?

Of staat er niks in de system.ini vor dat irq, dan is het goed, dan regelt windows het zelf.

Rob

Verwijderd

Je probleem met de 3com kaart ken ik ook, ik ben ook chello member en die f**kaart heeft hetzelfde bij mij, heb em laten omruilen en de nieuwe idem dito. Ik heb een oud realtek kaartje ering gegooid probleem over!
Enne nieuwe drivers voor je 3com helpen niet!
Mijn systeem:
duron 650
Msi k7tpro mobo
Denk dat het aan de via chipset ligt....