(veel!) onterechte topics over onterechte slotjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
code:
1
2
3
 alweer gesloten voor ik kan reageren... kazz1980 6 27-04-02 17:43 
 onterecht gesloten kazz1980 10 27-04-02 17:27 
 WAAROM OP SLOT CroitiX 42 27-04-02 16:06

Even een quote.. de laatste tijd zie je dit veel te vaak. Daarvoor is LA ook, maar niet als je elke keer met dezelfde sluitmessage
Kijk in de faq
LEES de sluitposting van de mod
moet komen...

Ik vind dat er een policy moet komen, dat als mensen vaak naar LA hollen om te vragen waarom slotje, terwijl ze niet eens eerst de faq, search etc. gebruikt hebben, een OW moeten krijgen.

Het forum functioneert goed voor u, als u eerst voor het forum wilt functioneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r zit wat in :)

Waar ken ik je icoon trouwens van? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

utfs :?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Eigenlijk moeten ze, alvorens een klaagtopic te openen, eerst dit lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/333664/1?limit=50. En misschien moeten de adjes aan deze regel daaruit:
Geef dan echter in je "klacht topic" aan dat je dit topic gelezen hebt, anders wordt jouw topic ook meteen geclosed.
eens wat meer de hand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja .. dan wordt de standaard zin: "Ik heb de sticky gelezen, maar ik vind nog steeds dat blablabla".

Waar ongeveer net zoveel waarheid in schuilt als "ik heb gezocht maar ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 08:07 schreef HlpDsK het volgende:
Ach ja .. dan wordt de standaard zin: "Ik heb de sticky gelezen, maar ik vind nog steeds dat blablabla".

Waar ongeveer net zoveel waarheid in schuilt als "ik heb gezocht maar ..."
Precies, als je niet zacht kan optreden, dan maar hard optreden :) Anders gaan de users steeds meer de grens opzoeken :(
Op zondag 28 april 2002 02:15 schreef HlpDsK het volgende:
D'r zit wat in :)

Waar ken ik je icoon trouwens van? ;) :P
:X :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het vele klagen over slotjes van de laatste tijd gewoon een beetje 'in de mode'... tenminste zo lijkt het wel. De een ziet de ander klagen en die denkt 'o, het is gerechtvaardigd om te gaan jammeren.' ;)

Als er gewoon een duidelijke sluitpost volgens de regels in het betreffende topic geplaatst is, mag van mij het bijbehorende klaagtopic (eventueel in overleg met een andere mod) direct dichtgegooid worden...

Maar ja, da's mijn mening. Van veel geklaag wordt niemand vrolijk, en al helemaal niet als het onterecht gejammer is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er moet een sticky komen, in plaats van de "wheehee" sticky, die blijkbaar niet werkt.

Verder word ik er ook een beetje moedeloos van, want echt 95% van de LA-topics zijn echt onterecht... Met de meest schreeuwerige Topictitels ook.
Je topic gesloten en het is onterecht? Lees hier!

Je topic is dicht en je vindt het duidelijk onterecht. Toch is dat vaak niet zo. In een sluitmessage staat als het goed is duidelijk wat er fout is, en wat je er aan kan doen. Lees die eerst rustig door en lees de links naar wat FAQ's, of volg de raad op. Open je een topic met een schreeuwerige topictitel en met een inhoud die echt nergens op slaat zonder dit topic doorgelezen te hebben, kan dat resulteren in een officiele waarschuwing. Dit omdat er nu elke dag wel tot 10 topics staan, waarvan er 9,5 echt onnodig zijn en er alleen sprake is van "verhaal halen". Dat is dus NIET de bedoeling. doe dat dus ook niet. Je kan dan trouwens altijd wel even mailen of ICQ'en met de mod in kwestie om te vragen hoe of wat je nu wel kan doen, als je het echt niet snapt :).

Is er echt overduidelijk een foutje gemaakt, dan mag je een topic openen wat in behandeling genomen wordt, als je het rustig en beargumenteerd en waar je een duidelijke titel aan meegeeft met minimaal de forumnaam in de titel (of een afkorting). Ook wij moderators maken weleens (inschattings-, klik-, etc.) fouten. Meld het even rustig en je topic zal in behandeling genomen worden. :)

Hieronder staan een aantal zaken die vaker voorkomen en die altijd op hetzelfde uitdraaien:
  • [i] [search]Je topic is al vaker voorgekomenm je moet zoeken maar jouw probleem is toch net ietsie anders:[/i] Als je met de [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find"]search[/url] veel topics kan vinden over dezelfde problemen, staan daar gewoon alle tips bij. Als je een topic opent, zonder eerst die (standaard) dingen geprobeerd te hebben kan deze dichtgaan. Mocht je die dingen al wel gedaan hebben, overleg dan even direct met het betreffende modje of je topic open kan, of dat je een nieuw topic kan starten. Zoek trouwens naar topics op "onderwerp [b]en[/b] en inhoud" bij de search.
  • [i][PW]/[W&G]Je topic is een scriptrequest, of van een te Basic niveau.[/i] Hier komen veel klachten over, omdat mensen toch "eventjes" een vraag willen stellen of "ff" snel een probleem droppen. Dat is niet de bedoeling. Lees daarvoor [b]eerst[/b] de "regelementjes" wat wel en niet mag: [topic=396086/1/100] [topic=392390/1/100] Daar staat veel uitleg in. Wil je dat strenge beleid aan de kaak stellen, lees dan eerst dit topic door: [topic=411717/1/100] Als je daar wat aan toe te voegen hebt, dan staat het je vrij je topic omhoog te schoppen. Doe dat [b]niet[/b] met de mededeling dat jouw topic gesloten is, want dat is dan waarschijnlijk volgens policy. Zo'n schopactie resluteert in een officiele waarschuwing.
  • [ANS]/[OH] Je topic stond fout en is op slot, waarom nou niet even verplaatsen?
    We verplaatsen dagelijks erg veel topics, maar in sommige fora staat duidelijk in de forumfaq aangegeven waar een bepaald topic hoort. In [OH] een topic over een geluidskaart openen gaat waarschijnlijk op slot omdat het toch echt overduidelijk in [AV] hoort. Je mag een topic openen in het goede forum. Dit doen we om het even goed duidelijk te maken, omdat het anders steeds vaker en vaker gebeurd.
  • [i]Waarom mijne wel dicht, en de zijne niet!??[/i] Op dit soort redenaties gaan we [b]niet[/b] in. Dan is dat andere topic of in overleg met een mod geplaatst, is dat tijdens een andere policy geplaatst, is er toch wat anders aan of is het gewoon niet gezien. Als zo'n topic recent is, staat het je vrij om het in de mod van het forum te attenderen op dat topic in [forum=26].
Iemand nog meer dingen die zooooooooooo vaak voorkomen qua "onterechte slotjes"?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op zondag 28 april 2002 13:22 schreef JvS het volgende:
Iemand nog meer dingen die zooooooooooo vaak voorkomen?
-Mag mijn account verwijderd worden?
-Mag ik een tijdelijke HK ban?
-Waarom mag ik de HK nog niet in? (is er al)
-Ik heb ineens geen toegang meer tot de HK, ben ik geband?
-SM topics

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 28 april 2002 13:29 schreef justmental het volgende:

[..]

-Mag mijn account verwijderd worden?
-Mag ik een tijdelijke HK ban?
-Waarom mag ik de HK nog niet in? (is er al)
-Ik heb ineens geen toegang meer tot de HK, ben ik geband?
-SM topics
Die HK zaken zijn wel aardig gedekt, denk ik. Ik bedoel nu even puur zaken die vaak langskomen qua "onterechte slotjes" :). Dan ga ik deze tekst in een sticky zetten bovenaan, in plaats van de "wheehee" die er nu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan Duncan in het crewforum kijken of zo? >:) :+

Tja we hadden het hier net ook al intern over.

edit:

Hmzz, dit topic is al van vanacht |:( Beter bij de les blijven |:(

Ik wilde al een topic in LA gaan openen met als titel
Waarom gaan mijn topics nooit op slot? Gaarne uitleg hierover! :(
Om aan te geven dat het op het moment wel erg de spuigaten uitloopt met tegenovergestelde topics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
-waarom is blabla gebanned??

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar....

/me moet beter uitslapen in het weekend |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Over topics over <font size=4>onterechte slotjes</font> mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 13:32 schreef Nelske het volgende:
Kan Duncan in het crewforum kijken of zo? >:) :+

Tja we hadden het hier net ook al intern over.

Ik wilde al een topic in LA gaan openen met als titel
[..]

Om aan te geven dat het op het moment wel erg de spuigaten uitloopt met tegenovergestelde topics ;)
Crewforum :? Ikke :? :X :P

Idee: Neem eeerst contact op met de desbetreffende mod, als je die ECHT NIET kan bereiken, of als die je niet een bevredigend antwoord geeft, open DAN pas hier een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op zondag 28 april 2002 13:31 schreef JvS het volgende:

[..]

Die HK zaken zijn wel aardig gedekt, denk ik. Ik bedoel nu even puur zaken die vaak langskomen qua "onterechte slotjes" :). Dan ga ik deze tekst in een sticky zetten bovenaan, in plaats van de "wheehee" die er nu staat.
ah, oh :)
[search]Je topic is al vaker voorgekomenm je moet zoeken maar jouw probleem is toch net ietsie anders:
Als je met de search veel topics kan vinden over dezelfde problemen, staan daar gewoon alle tips bij. Als je een topic opent, zonder eerst die (standaard) dingen geprobeerd te hebben kan deze dichtgaan.
Mocht je die dingen al wel gedaan hebben, overleg dan even direct met het betreffende modje of je topic open kan, of dat je een nieuw topic kan starten. Zoek trouwens naar topics op "onderwerp en en inhoud" bij de search.
In dit stukje zou ik wat specifieker iets over 'maar ik had toch gezegd dat ik al gezocht had?' situaties zeggen.
Het komt nu regelmatig voor dat een zinnetje als 'ik heb al gezocht' in de startpost opgenomen wordt en in de sluitpost dan iets van 'beter zoeken'.

Hierna volgt een LA topic met een aantal mogelijke uitkomsten:
-Het probleem wordt in [LA] opgelost
-De juiste zoektermen worden getoond in [LA]
-Het topic gaat weer open ihkv 'had dat dan gezegd'

Dus zou ik iets zeggen van 'Vermeld waar je op gezocht heb, welke topics je bekeken hebt en waarom die niet voldoen voor jouw situatie.'
Maar dat zou dan eigenlijk meer faq-werk worden omdat dit het belangrijkst is voor het eerste starten van een topic.
Maar toch zou ik dit ook herhalen in de [LA] sticky, aangezien dit toch ook wel onnodige [LA] topics kan voorkomen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij zal een nieuwe sticky niet echt veel zoden aan de dijk zetten. De mensen die hier het hardst jammeren om onterechte slotjes lezen hem toch niet. Voordeel van een wat hardere formulering is wel dat je er wat makkelijker officiele waarschuwingen voor kunt uitdelen. Alleen vrees ik dat LA dan weer vol komt te staan met jammerklachten over onterechte waarschuwingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 28 april 2002 13:54 schreef polaris het volgende:
Volgens mij zal een nieuwe sticky niet echt veel zoden aan de dijk zetten. De mensen die hier het hardst jammeren om onterechte slotjes lezen hem toch niet. Voordeel van een wat hardere formulering is wel dat je er wat makkelijker officiele waarschuwingen voor kunt uitdelen. Alleen vrees ik dat LA dan weer vol komt te staan met jammerklachten over onterechte waarschuwingen...
De huidige topictitel is gewoon niet ok en de inhoud ook niet. In [forum=9] werken sticky's prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 13:57 schreef JvS het volgende:

[..]

De huidige topictitel is gewoon niet ok en de inhoud ook niet. In [forum=9] werken sticky's prima. :)
Eigen forumpje weer promoten he :X :P

Maarre ik denk dat we gewoon hard moeten optreden. OW geven. Klaar. Anders is er teveel werk voor de moderators, waardoor ander werk, zoals bijvoorbeeld het forum onderhouden, achter wordt gesteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Onderstaande tikte ik gister in een LA-topic en das hier ook op van toepassing (m.a.w. ik word er ook een beetje geirriteerd van ;) ):

//edit: met de quote er even in waarop ik toen reageerde want das ook nuttig
Op zaterdag 27 april 2002 21:24 schreef bazs2000 het volgende:
Johoho, sommige users hebben weer iets bedacht hoor.

If a topic receives a slotje, then open a topic in LA to troll and yell at the MOD's.

En het blijft maar doorgaan in een stijgende lijn. :{
Wat boeit het nou dat een topic op slot gaat, je kunt toch eerst bedenken waarom dat gedaan is en zo nodig de vraag die je wilt stellen aanpassen of searchen naar het antwoord?

Nee, moeilijk doen in LA is leuker, alsof we het hier over een protest hebben ofzo.
Niemand die luistert omdat de MOD's niet zomaar met slotjes smijten.
Idd. Bij elk slotje, ze hoeven niet eens dubieus te zijn wordt zowat een LA-topic geopend. Voor elke 10-seconde-durende serverstoring wordt vol verontwaardiging een topic geopend. Er gaan wel eens onterecht ergens topics op slot. Weet je dan een LAtje te openen met goede argumentatie, is de kans groot dat ie weer open gaat. Maar kan men niet eens ophouden met de mentaliteit van "niet geschoten is altijd mis?", want het loopt de spuigaten uit.
[/m-m die geirriteerd raakt en dom offtopicblaat-modus]
Pagina: 1