Betrouwbare HD?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 07:39
Ik moet een nieuwe hd kopen, heb wat rondgekeken en GoT search gebruikt, maar kom er niet echt uit. Ik wil gewoon een betrouwbare hd hebben, snelheid is niet zo belangrijk, en minimaal 10 GB, max 30 (max ivm oud mobo, flashen is moeilijk bij dit ding).

Probleem is dat er met haast ieder merk wel wat is. Van IBM hoor ik iets te veel uitvallen eigenlijk, en na ook een bericht van IBM op de t.net frontpage te hebben gezien laat ik IBM toch maar liever voor wat het is. Maxtor schijnt weer veel herrie te maken, en daar zag ik in de search (zoekend naar "[merk] dood") relatief veel topics over. Maar ja, die worden misschien ook weer verhoudingsgewijs meer verkocht. Western Digital schijnt dan weer goed te zijn, heb ik hier ook een 20 GB van draaien, maar die heb ik pas een tikkend geluid horen maken (maar doet het nog perfect, ook met diag proggies, dus misschien toch iets anders gehoord of 1 malig foutje ofzo :X).

Ik wou eigenlijk bij Eynstein een hd kopen, maar die hebben alleen maxtor (en die begint pas bij 40GB, dus nog niet echt een optie). En van Maxtor waren dus relatief veel uitvaltopics en die herrie... Al zeggen sommigen weer dat die Maxtors niet te horen zijn.

En nog een iets andere vraag, het is wel zonde, maar kan ik een 40 GB schijf kopen en daar dan maar 30 GB van gebruiken op een oud mobo?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-04 13:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb al heel mijn leven niets anders dan Seagate en WD, nog nooit een uitval meegemaakt.
Je kan idd op een oud mobo een grotere harddisk zetten, maar den gebruik je alleen het eerste deel ervan. Is een extra controllerkaartje(Promise) geen oplossing?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Het antwoord op het laatste deel is ja, je bios ziet bv maar 30 vd 40 en die kan je dan gewoon gebruiken..STEL dat je later een nieuw Moederbord koopt moet je wel weer eerst weer fdisken en je partitie aan gaan passen.
Verder is het een gok/persoonlijke keus welke HD je neemt, een beetje geluk of pech speelt een rol, ik heb een vd beruchte IBM's en dat ding draait al 6 maanden 24/7, terwijl anderen hem na 4 weken al weg konden gooien

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

neem iig geen IBM, Maxtor is ook niet helemaal 1000% betrouwbaar, maar wel snel.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 07:39
Op zondag 28 april 2002 01:03 schreef Duracell het volgende:
Ik heb al heel mijn leven niets anders dan Seagate en WD, nog nooit een uitval meegemaakt.
Je kan idd op een oud mobo een grotere harddisk zetten, maar den gebruik je alleen het eerste deel ervan. Is een extra controllerkaartje(Promise) geen oplossing?
Dat zou wel werken maar dan wordt de hd upgrade wel wat duur... Dan ga ik nog liever met dat klote bios rotzooien.
Op zondag 28 april 2002 01:05 schreef Sjonjoop het volgende:
Het antwoord op het laatste deel is ja, je bios ziet bv maar 30 vd 40 en die kan je dan gewoon gebruiken..STEL dat je later een nieuw Moederbord koopt moet je wel weer eerst weer fdisken en je partitie aan gaan passen.
Da's geen probleem, maar dan kan ik tenminste ook een 40 GB kopen als ik daar op uitkom (kleiner is haast moeilijk om te krijgen)
Verder is het een gok/persoonlijke keus welke HD je neemt, een beetje geluk of pech speelt een rol, ik heb een vd beruchte IBM's en dat ding draait al 6 maanden 24/7, terwijl anderen hem na 4 weken al weg konden gooien
Ik ken het, ik heb de beruchte Viper 2 en nog nooit zo'n goede kaart gehad... :).
Op zondag 28 april 2002 01:05 schreef IvoB het volgende:
neem iig geen IBM, Maxtor is ook niet helemaal 1000% betrouwbaar, maar wel snel.
1000% lijkt me inderdaad lastig. Maar snelheid is niet zo interresant, 't is voornamelijk een office/internet (zonder leechen) machine.

Oh ja, nog 1 criterium wat wel van belang is : een schijf die een beetje koel is (5400RPM?). Moet namelijk in een vrij kleine kast met zo'n slechte airflow dat hij standaard open moet staan omdat ie anders fokking warm wordt. Hd coolers kunnen er ook niet in...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit topic krijgt weer zo'n welles-nietes verhaal.. De ene vind z'n favoriete merk betrouwbaar, de andere niet..

En 't is gewoon zo dat je met elk merk pech kunt hebben..

Gewoon kopen wat jij denkt dat goed is.. En hopen dat je er niet teveel pech mee krijgt..

Overigens als je echt belangrijke data op zo'n systeem wilt hebben, dan moet je toch eens aan een backup-systeem gaan denken.. Of bijvoorbeeld raid-1 gaan draaien..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.