Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs
of je koopt gewoon een wat lagere standaard, zodat je de fan altijd naast je PC kan hebben staan, met een beetje geluk wordt het deze zomer warm, dan zet je hem op draaien en dan kun je ook jezelf koelen
Heb ik niets aan veranderd, ik ben nog niet echt met overklokken of eigenlijk ook maar enige "niet normale" zaken bezig geweest. Beetje druk...Op zondag 28 april 2002 00:47 schreef silentsnow het volgende:
hehe, lol
Overigens, waarom staat je VCore zo hoog?
Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs
Kan je dat ding niet gewoon ernaast monteren ?
dikzak
al je voltages zijn best wel hoog, een 12volts lijn van 12,7 volgens mij heb je mazzl dat er niks aan het kapotgaan is. Zoals cdroms, branders bv. je vcore is ook wel hoog ja, daardoor word ie ook wat warmer he
Vaag dat een XP 1800 zo warm wordt!
Mijn TB 1400 wordt maar 53 graden full load ! En dat met een Zalman 3100 Gold! (1500 RPM) en 2 1500 RPM Papst fans (1 in voeding en 1 extra in de kast!)
Maakt minder lawaai dan mijn notebook PII-233 als die fan op Full load draait!
Mijn TB 1400 wordt maar 53 graden full load ! En dat met een Zalman 3100 Gold! (1500 RPM) en 2 1500 RPM Papst fans (1 in voeding en 1 extra in de kast!)
Maakt minder lawaai dan mijn notebook PII-233 als die fan op Full load draait!
Ok, zowaar wat serieus gedoe op mijn maffe draadje 
Maar ok, idd ik zal eens zien hoe dat met die voltages zit, zal vast wel iets over zijn op Tweakers. Heb ik morgen iets te doen.
En idd die CPU temp vond ik ook wel aan de hoge kant, maar dat komt denk ik door die CPU fan, lownoise Coolermaster was denk ik even een aanschaf foutje
Maar ok, idd ik zal eens zien hoe dat met die voltages zit, zal vast wel iets over zijn op Tweakers. Heb ik morgen iets te doen.
En idd die CPU temp vond ik ook wel aan de hoge kant, maar dat komt denk ik door die CPU fan, lownoise Coolermaster was denk ik even een aanschaf foutje
Dat je CPU temp zo hoog ligt kan ook aan je mobo liggen...mijn Asus mobo geeft stressed 61 graden weer maar het is in werkelijkheid maar veel minder...Op zondag 28 april 2002 01:10 schreef Hydrax het volgende:
het is een bekent probleem dat Asus mobo's slechte temp. weergave hebben
Verwijderd
heb ook de asus en een 1800xp proc aar bij mij is die idle
45 stressed 50 misschien teveel koelprut??
voor specs zie beneden.
ps bij oc naar 2000+ idle 50 stressed 54 volgens asus monitoring prog.
45 stressed 50 misschien teveel koelprut??
voor specs zie beneden.
ps bij oc naar 2000+ idle 50 stressed 54 volgens asus monitoring prog.
Verwijderd
Als je dat ding nu gewoon inbouwt (of ervoor bouwt) zou je dan niet een stukje verder kunnen clocken?
je Vcore staat te hoog. Die hoeft maar tussen de 1,8 en 1,85 en dus geen 1,87
somige mensen willen wel een vcore van 2,5 volt.Op zondag 28 april 2002 03:27 schreef Tweak-Freak het volgende:
je Vcore staat te hoog. Die hoeft maar tussen de 1,8 en 1,85 en dus geen 1,87
dat is om te overclocken, hij heeft daar geen tijd voor, leer lezenOp zondag 28 april 2002 09:21 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
[..]
somige mensen willen wel een vcore van 2,5 volt.
Verwijderd
Er is niets mis met die VCore, ik heb em exact hetzelfde staan, althans dat zegt Asus Probe, in de bios staat dat ie op 1,750 staat.
Mijn temps.
Idle 43
Stressed 48
Ok, ik heb em dan wel volgeduwd met een paar Delta's
Mijn temps.
Idle 43
Stressed 48
Ok, ik heb em dan wel volgeduwd met een paar Delta's
Verwijderd
Wat een hoge temp.
Ik heb een msi mobo met de kast los en een Thermal Take koeler orb 7 er in hangen en in de bios wat het bij mij bij de temp meter 38 graden celcius bij stressed 42 graden celsiul de voltcore bij mij is 1.850
Ik heb mijn 1800xp wel overgeclockt op 1661 mhz ( bijna xp 2000, geeft ie wel aan)
Als je nog meer problemen hebt met temp mail mij anders even!
thomasoudewesselink@hotmail.com
Ik heb een msi mobo met de kast los en een Thermal Take koeler orb 7 er in hangen en in de bios wat het bij mij bij de temp meter 38 graden celcius bij stressed 42 graden celsiul de voltcore bij mij is 1.850
Ik heb mijn 1800xp wel overgeclockt op 1661 mhz ( bijna xp 2000, geeft ie wel aan)
Als je nog meer problemen hebt met temp mail mij anders even!
thomasoudewesselink@hotmail.com
Jah, ik heb nog spierpijn van da ding vasthouden 
Maar het werkte wel goed. Volgens mij moet het ook niet zo moeilijk zijn om dat ding in te bouwen. Weer wat te doen voor hemelvaart enzo.
Maar het werkte wel goed. Volgens mij moet het ook niet zo moeilijk zijn om dat ding in te bouwen. Weer wat te doen voor hemelvaart enzo.
Zo'n grote fan is wel kewl 
Alleen is PC Probe nou niet echt betrouwbaar. Ik heb um er af geflikkerd, omdat hij zei dat me CPU soms 80 graden werd terwijl in me BIOS staat dat ie niet boven de 45 uit komt
Alleen is PC Probe nou niet echt betrouwbaar. Ik heb um er af geflikkerd, omdat hij zei dat me CPU soms 80 graden werd terwijl in me BIOS staat dat ie niet boven de 45 uit komt
The devil is in the details.
Omdat Hydrax nog ligt te meuren in zijn bed, zal ik ff antwoorden 
Het probleem ligt niet bij Asus Probe denk ik, want in zijn bios worden dezelfde temperaturen weergegeven als in asus probe. Of er moet wat mis zijn met de sensors op het moederbord.
Het probleem ligt niet bij Asus Probe denk ik, want in zijn bios worden dezelfde temperaturen weergegeven als in asus probe. Of er moet wat mis zijn met de sensors op het moederbord.
jo dude zoiets heb ik ook gedaan...ik heb 4 ide schijven van 60 GB 7200 rpm in mijn kast zitten onder mijn scsi schijf en dat hele zooitje werd me echt iets te warm dus heb maar een grote kamerventilator ervoor gezet draait al een tijdje zo en werkt prima. Fan heeft drie standen en stand 1 is meer als voldoende om het hele zaakje cool te houden. Harde schijven blijven mooi cool en cpu en alle andere apparatuur geniet natuurlijk ook van deze verfrissing maar vooral mobo / cpu en hd's.
echt een aanrader voor iedereen (ziet er wel niet uit...alhoewel BRUTE cooling is altjd lachen). Zeker nu het zomer begint te worden. Case open en blazen maar. Ok je hebt iets meer last van stof maar ja gewoon met een luchtcompressor iedere maand kast een keer uitspuiten en klaar is kees (alhoewel stof wel meevalt).
ik heb een cusl2 mobo met een p3 800@960 draaien. idle wordt mobo 23 en cpu 27 volgens asus probe (sandra zegt 10 graden
...lekker betrouwbaar). stressed d.m.v. uurtje unreal tournamenten of burn in test progje draaien voor een half uurtje is de max temp van mobo nog steeds 23 en cpu gaat niet hoger dan 36
/edit/ temp's vergeten /edit/
echt een aanrader voor iedereen (ziet er wel niet uit...alhoewel BRUTE cooling is altjd lachen). Zeker nu het zomer begint te worden. Case open en blazen maar. Ok je hebt iets meer last van stof maar ja gewoon met een luchtcompressor iedere maand kast een keer uitspuiten en klaar is kees (alhoewel stof wel meevalt).
ik heb een cusl2 mobo met een p3 800@960 draaien. idle wordt mobo 23 en cpu 27 volgens asus probe (sandra zegt 10 graden
/edit/ temp's vergeten /edit/
Verwijderd
Merkwaardig is dat je mobo temperatuur maar 24 is en je proc 62. Mijn asus mobo is 28 C en mijn athlon xp 1700+@1900+ is 54 C stressed met burnk7. Volgens mij is er iets mis met je heatsink/fan. Ik gebruik de coolermaster dp5-7h53f-01 met 7cm 4300 toeren fan. Ik zou deze eens aanschaffen (bij Mycom) en dan moet je proc een stuk koeler zijn.
jah ik heb er ook PC Probe op staan en soms begintie gewoon ineens te piepen en zegtie dat mijn cpu gewoon 170 is en na 3 sec ofzo zaktie weer af naar 49 (kheb een AMD TB 1333). Heel vreemd is dat.Op zondag 28 april 2002 10:53 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Zo'n grote fan is wel kewl
Ok, hier even een laatste update.
Ik heb net met flink wat duw en trekwerk mijn oude cpu cooler (Coolermaster DP5-6I31C-OL LOW NOISE FCPGA/Duron/Thunderbird t/m 2Ghz (2000PLUS)) uit mijn pc'tje gesloopt en er een nieuwe ingezet.
Ik wou niet al te veel geld uitgeven dus heb in eerste instantie gekozen voor weer een coolermaster, werkt het niet dan ben ik nogsteeds niet zo veel geld kwijt.
Nu zit er dus een Coolermaster DP5-6I31C FCPGA/Duron/Thunderbird t/m 2Ghz (2000PLUS) in, draait prima (wel toch wel aardig wat meer lawaai dan voorheen).
Maar het resultaat is daar, mijn cpu staat nu op 50 graden celcius, een verbetering dus van nog eens 8 graden met wat het met het oude koelertje kon.
Ik heb net met flink wat duw en trekwerk mijn oude cpu cooler (Coolermaster DP5-6I31C-OL LOW NOISE FCPGA/Duron/Thunderbird t/m 2Ghz (2000PLUS)) uit mijn pc'tje gesloopt en er een nieuwe ingezet.
Ik wou niet al te veel geld uitgeven dus heb in eerste instantie gekozen voor weer een coolermaster, werkt het niet dan ben ik nogsteeds niet zo veel geld kwijt.
Nu zit er dus een Coolermaster DP5-6I31C FCPGA/Duron/Thunderbird t/m 2Ghz (2000PLUS) in, draait prima (wel toch wel aardig wat meer lawaai dan voorheen).
Maar het resultaat is daar, mijn cpu staat nu op 50 graden celcius, een verbetering dus van nog eens 8 graden met wat het met het oude koelertje kon.
Daar kan ik inkomen met een CoolermasterOp donderdag 02 mei 2002 19:32 schreef Hydrax het volgende:
toch wel aardig wat meer lawaai dan voorheen
Verwijderd
Dit ziet er Rembo-en-Rembo achtig uit! Moet je er wel de hele tijd blijven staan met dat lompe ding. Probeer het ook eens met een ijswater-reservoir dichtbij de processor, en als het reservoir boven 25C komt weer verversen. En dan ook benchmarks erbij aub.
Pagina: 1