Hotmail inlezen en SMS verzenden

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil iets vaags doen. Voor dit doel lijkt mij een Unix machine, met de vele krachtige tools, het meest handig. Daarom post ik de kwestie in dit forum. Ik ga uit van een Linux of FreeBSD systeem.

Wat wil ik?
Ik wil elk half uur automatisch een hotmail account openen en checken op nieuwe mailtjes.

Bij bepaalde mailtjes van bepaalde afzenders wordt er een SMS-je gestuurd naar mijn telefoon.

Verder moeten bepaalde woorden gezocht worden, en het resultaat daarvan ook in een SMS verstuurd.

Vaag.. maar morgen verwacht ik een mailtje terwijl ik de hele dag ergens ben zonder internet. Dus dan maar ff zo >:)

De taken waar ik wat hulp bij nodig heb:

- Ik moet een Hotmail account automatisch met een script openen. Is dit uberhaupt mogelijk? Er moet een username en een wachtwoord ingevuld worden. Is dit te automatiseren?

- Ik moet gegevens SMS-en. Is dit - onlangs de ondergang van online SMS-diensten - nog mogelijk op een of andere manier via een internet verbinding?

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
- Ik moet een Hotmail account automatisch met een script openen. Is dit uberhaupt mogelijk? Er moet een username en een wachtwoord ingevuld worden. Is dit te automatiseren?
Lijkt me lastig. MSN kan 't wel, maar dat is dus ook de enige. (Trillian bijvoorbeeld kan 't niet toch?) Denk niet dat Microsoft de manier om dit te doen vrij geeft. (Correct me if I'm wrong)
- Ik moet gegevens SMS-en. Is dit - onlangs de ondergang van online SMS-diensten - nog mogelijk op een of andere manier via een internet verbinding?
Dat moet niet zo'n punt zijn. smssend heeft bij mij altijd prima gewerkt om mail in m'n lokale mailbox te checken en dat te mailen.

Vrees dat je toch een vrijwel onmogelijke weg begaat hier.. Bottleneck zal 't openen en inlezen van je Hotmail wel worden.

Verwijderd

Een zoektoch door apt-cache leverde het volgende op:
"gotmail - Script to fetch mail out of a hotmail account"

http://ftp.debian.org/debian/pool/main/g/gotmail/gotmail_0.6.6.orig.tar.gz

Ik zou zeggen probeer het is. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Hotmail gebruikte dacht ik een MS-variant op POP3, maar MS wil (uiteraard) niet vrijgeven hoe hun variant precies in elkaar zit. Daardoor kunnen afaik alleen MS progs als outlook van een Hotmail account poppen.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 00:40 schreef balou het volgende:
Een zoektoch door apt-cache leverde het volgende op:
"gotmail - Script to fetch mail out of a hotmail account"

http://ftp.debian.org/debian/pool/main/g/gotmail/gotmail_0.6.6.orig.tar.gz

Ik zou zeggen probeer het is. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Helaas is deze niet meer up-to-date :(
(layout changed)

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 00:53 schreef svdmeer het volgende:

[..]

(layout changed)
Dat is inderdaad balen. Maar het was te proberen natuurlijk.

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Dit moet zeker wel mogelijk zijn.

Zoek bij Freshmeat is op Hotmail.
Dan krijg je bijvoorbeeld HTTPMail als resultaat, is het proberen waard.
Als ik het goed begrijp zorgt HTTPMail ervoor dat je via POP3 op een Hotmail account kan komen. En voor POP3 zijn genoeg programma's/scripts.

SMS verzenden is geen probleem, daar zijn genoeg scripts voor.
Ik verwijs je wederom naar Freshmeat, en zoek dan op SMS ;).

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
Op zondag 28 april 2002 00:53 schreef svdmeer het volgende:

[..]

(layout changed)
Gotmail 0.6.6 werkt hier prima hoor.
Ik had eerst ook wat probleempjes dat de layout veranderd was maar dat kwam omdat ik al een cookie had staan die me al automatisch inlogde op hotmail en het scripje daardoor de weg een beetje kwijt was....

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 00:37 schreef Koen Roumen het volgende:

[..]

Lijkt me lastig. MSN kan 't wel, maar dat is dus ook de enige. (Trillian bijvoorbeeld kan 't niet toch?) Denk niet dat Microsoft de manier om dit te doen vrij geeft. (Correct me if I'm wrong)
[..]

Dat moet niet zo'n punt zijn. smssend heeft bij mij altijd prima gewerkt om mail in m'n lokale mailbox te checken en dat te mailen.

Vrees dat je toch een vrijwel onmogelijke weg begaat hier.. Bottleneck zal 't openen en inlezen van je Hotmail wel worden.
trillian kan et wel. verder heb ik nog een handig progje: e-prompter checkt ook elk kwartier mn email.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1