Webserver op het internet

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb de search gebruikt, maar er is niet echt veel uitgekomen. Daarom dit topic.
Binnenkort krijgen wij chello :) en dan wil ik natuurlijk een webserver op het internet hebben!

Mijn voorkeur gaat uit naar IIS of Apache onder win2000 met dns + misschien een mailserver.
Bakspecs:

pentium 200
256 mbram
cdrom, 2.5 gig hdd

Nu wil ik ervoor zorgen dat mensen straks mijn webpage kunnen zien op het internet vanaf mijn server.
Op mijn intranet lukt dat allemaal, maar welke software heb ik (nog meer) nodig om dat voor mekaar te krijgen??

Verwijderd

Ik wil niet vervelend gaan doen maare weet je om te beginnen hoe tcp/ip - dns etcetera in elkaar steekt?
maw: hoe staat het met je basiskennis?
Snailer

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 16:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Als het op je intranet lukt, en die bak hangt aan je kabelmodem, lukt het waarschijnlijk meteen al vanaf internet. Hangt ook een beetje van de configuratie af. Gebruik wel een firewall, en doe elke dag de windows updates als je die win2k-bak werkelijk aan het net wil hangen.

Of gebruik een andere firewall (linux oid)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• WiNlUx
Jah das het probleem! Een webserver op het intranet kan iedereen, maar als het allemaal op het internet moet komen kun je me er alles over wijs maken. (ook voor het eerst dat ik kabel krijg, ben een hele newbie kwa netwerksoftware en dergelijke)

Verwijderd

Daar heb je helemaal geen andere of extra software voor nodig. Wat je nu gebruikt is genoeg. Je moet alleen je ip nummer doorgeven aan de mensen aan wie jij je webpage wil laten zien.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PNS -> I&T

heeft erg weinig met de P van PNS te maken lijkt me.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Op zaterdag 27 april 2002 23:55 schreef WiNlUx het volgende:
[..] onder win2000 met dns + misschien een mailserver.

maar welke software heb ik (nog meer) nodig om dat voor mekaar te krijgen??
Drie dikke firewalls en tweeenveertig virusscanners. :z

En ik zou je rechtbijstandsverzekering nog even nakijken.

IMHO is windows als webserver gebruiken alleen slim als je minimaal drie jaar van 40 uur per week als admin van z'n ding achter de rug hebt. Heb je geen ervaring dan is het de ideale kans om die op te doen, tevens iets te leren over de mate van overlast die zoiets kan veroorzaken, plus dat je er achter kunt komen hoe snel chello reageert op je eigen 'viruscentral-distributie site'.

Keus te over op gebied van veilige alternatieven. Plus dat die nog eens minder kosten, en minder hardware nodig hebben.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• WiNlUx
Ik heb nu nog gewoon 56k :'( .
Kan met deze verbinding dan al een beetje klooien of gaat dat niet. (ip adres word hier automatisch toegewezen)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 16:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Op zondag 28 april 2002 00:02 schreef WiNlUx het volgende:
Ik heb nu nog gewoon 56k :'( .
Kan met deze verbinding dan al een beetje klooien of gaat dat niet. (ip adres word hier automatisch toegewezen)
JA, geef je IP even door en dan kunnen wij http://<jouw IP> in de browser doen. Als je 't niet meer vertrouwt gewoon opnieuw inbellen, heb je toch weer een ander IP.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1