Toon posts:

GeForce256 SDR and Abit BE6-II problems !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Boys & Girls,

Kan iemand mij helpen ? Ik heb een probleempje want anders zou ik hier natuurlijk geen message posten. Het volgende is het geval:

Abit BE6-II (laatst beschikbare BIOS) met een Creatvie GeForce256 SDR (laatste NVidia drivers). Ik draai W2k (het probleem doet zich ook voor op Win9x)

-- PROBLEEM --
- na verloop van tijd, dit kan 5 min. zijn maar ook een half uur, loop W2k vast, beeld en muis reageren niet meer. Alleen uit/aan zetten helpt. Soms gebeurd het zelfs al voordat ik kan inloggen.

Ik heb bijna alles al geprobeerd, van BIOS up- & down graden, nieuwe power-supply in de PC, alle PCI & ISA card verwijderd. Maar niets schijnt te werken.

Heeft iemand nog een idee ??

Graag reactie, Thanx

n0m0r3
n0m0r3@hotmail.com

PS. GeForce doet het wel normaal in een Compaq Deskpro ?!@@!!@@ ja echt !

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Dit is EXACT het probleem dat ik ook heb gehad, niets met je videokaart maar met je harddisk/highpoint controller! Sommige harddisks (zoals de DTLA-3070xx van IBM) werken ontzettend instabiel op de HighPoint-controller, in mijn geval liep hij al vast tijdens de setup van Windows 2000 en op het moment is het me nog steeds niet gelukt hem te installeren, zelfs niet als ik m'n harddisk op de udma33 controller zet. Probeer de BETA drivers voor win2k van de Abit ftp site (ftp://ftp.abit.com.tw) te downen en die te gebruiken. Anders driver voor win98 versie 1.26 downen en die gebruiken onder Windows 98/ME, werkt bij mij perfect! Overigens werkt elke nieuwere BIOS dan de NZ voor geen flikker bij mij, maar das een ander verhaal.

Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
Newman,

Bedankt voor je reactie, maar ik heb de HPT controller in de BIOS gedisabled, dus zou ie door W2k niet gebruikt moeten worden.

Wel heb ik als Primary master een IBM HD, misschien is dit wel het probleem. Dit stukje hardware is tenslotte het enige gedeelte dat ik niet heb vervangen tijdens de lange en slapeloze nachten.

I will give it a try.

Thanx,

n0m0r3@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het heb ontdekt. Als ik mijn MagicDVD (Sigmadesigns) tussen de Creative en monitor kabels uit haal dan blijft de PC gewoon draaien, tot nu toe dan.

weet iemand hier meer van ??

n0m0r3@hotmail.com

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Mischien zit ik er compleet naast hoor maar exact dit probleem deed zich bij mij voor onder 98se NADAT ik de laatste detonator drivers aan het werk had gezet. Betrof hier een Nvidia Geforce 256 32 mb sdr.
Inderdaad ook gewoon vastslaan /stollen op welk moment dan ook, hoewel.... ik kon er gewoon op gaan zitten wachten... dus zo stabiel was het systeem weer wel.:-)

ben wat lager gaan zitten met de drivers... probleem opgelost....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....