langzame hd?

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hallo allemaal,

Ik heb net een diagnose progje de hd snelheden laten testen en daar kwamn dit uit:

c:\ write: 3.75Mb/s read: 3.18 mb/s (80 gb maxtor)
d:\ write: 14.66 Mb/s read: 7.75 mb/s (10 gb maxtor)

Is dit iets om me zorgen over te maken omdat ik namelijk niet kan geloven dat die 80 gb harde schijf zo langzaam is (is amper 6 maanden oud). Of moet ik de 80gb schijf als bijna dood stempelen? Ik hoop het natuurlik niet.

Hoe kan ik de snelheid van deze hd weer opvoeren. Kan dit te maken hebben met het feit dat ik 1 partitie heb van 74,5 gig? (6 gig kan niet worden toegewezen vraag me niet waarom)

Strava | AP | IP | AW

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 18:40

JJJ

Op zaterdag 27 april 2002 23:28 schreef webkabouter het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb net een diagnose progje de hd snelheden laten testen en daar kwamn dit uit:

c:\ write: 3.75Mb/s read: 3.18 mb/s (80 gb maxtor)
d:\ write: 14.66 Mb/s read: 7.75 mb/s (10 gb maxtor)

Is dit iets om me zorgen over te maken omdat ik namelijk niet kan geloven dat die 80 gb harde schijf zo langzaam is (is amper 6 maanden oud). Of moet ik de 80gb schijf als bijna dood stempelen? Ik hoop het natuurlik niet.

Hoe kan ik de snelheid van deze hd weer opvoeren. Kan dit te maken hebben met het feit dat ik 1 partitie heb van 74,5 gig? (6 gig kan niet worden toegewezen vraag me niet waarom)
Die 6 gb is vanwege het 1000 - 1024 KB trucje wat die fabrikanten hanteren. Dat is dus normaal.

Heb je voor de rest DMA wel aan staan voor je schijven? Kun je inschakelen bij Apparaatbeheer en je IDE controller(s).

• Webgnome
  • Nu online
staat aan :'(

Strava | AP | IP | AW

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Bench hem eens met Sisoft Sandra dan kan ik ook helpen...

En heb je hem eerst gedefragmenteerd?

Forza Mucca!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Op wat voor controller hangt ie, master of slave, zitten er meer apparaten (cd-rom) aan de zelfde kabel, heb je misschien drivers nodig (via4in1)...

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Webgnome
  • Nu online
hij is slave en hangt aan ide 1 met en de master is die d:\ schijf. en ik heb geen via chipset.

Strava | AP | IP | AW

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Op zondag 28 april 2002 00:02 schreef webkabouter het volgende:
hij is slave en hangt aan ide 1 met en de master is die d:\ schijf. en ik heb geen via chipset.
Hang die 80 gieg eens als master aan ide 2.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Webgnome
  • Nu online
c: is me bootschijf mag dat dan zomaar ? (ja een noob vraag i know)

Strava | AP | IP | AW

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Op zondag 28 april 2002 00:05 schreef webkabouter het volgende:
c: is me bootschijf mag dat dan zomaar ? (ja een noob vraag i know)
Ja dat mag :)

Misschien moet je in de BIOS instellen van welke schijf de pc moet booten.

• Webgnome
  • Nu online
ik zal die schijf eens als master op ide2 zetten maarum dat wordt wel gekloot met de ide kabels (heb namelijk 2 cd-roms en dus die 2 hd's :p

Strava | AP | IP | AW

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Op zondag 28 april 2002 00:09 schreef webkabouter het volgende:
ik zal die schijf eens als master op ide2 zetten maarum dat wordt wel gekloot met de ide kabels (heb namelijk 2 cd-roms en dus die 2 hd's :p
IDE1 Master: 10 gieg
IDE1 SLave: cd-rom1
IDE2 Master: 80 gieg
IDE2 Slave: cd-rom2

Je kan overwegen om een extra IDE controller in je systeem te zetten (Promise Ultra100 of Promise Ultra133)

Dan kan je al je IDE apparaten als Master aan een eigen kabel hangen en dan heb je de maximale snelheidswinst.

• Webgnome
  • Nu online
Ik heb net die hd op secondary master gezet en het schijnt volgens de diagnose prog te werken. Ik heb hier ook nog zo'n ata 100 controller liggen MAAR dan moet ik eerst ff wat kabeltjes bijkopen ;) ik heb namelijk 3 kabels en 4 ide apparaten :)

Strava | AP | IP | AW

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Mooi dat het werkt :)

voor die ATA100 controller moet je wel 80 aderige kabels kopen :)

• Webgnome
  • Nu online
Ik heb het ff creatief opgelost ;)

IDE 1 Master: D:\ schijf
IDe 1 Slave : Dvd-romspeler
IDe 2 Master: C:\ schijf (80gb dus)
IDE 3 MAster: Brander

De brander hangt dus nu aan het dat controller kaartje. Dit omdat de afstand tussen de brander en de c: schijf niet groot is maar omdat daar een andere kabel tussenhangt (en nog meer zooi :p) waardoor de kabel toch te kort is.

Maar hij doet het nu ik moet allen nog ff kijken of de brander nu ook werkt :p

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1