Toon posts:

modem op modem aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil op een aankomende lanparty 3 a 4 modems op elkaar aansluiten zodat we 1 groot netwerk krijgen

via welke poorten en met welke kabeltjes moet doet???

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

1. volgens mij kan dit niet (AFAIK)

2. doe es niet zo moeilijk.... lanparty met modems... leuk, 33K6/56K snelheid. Doe jezelf en de anderen een plezier: koop allemaal een 10/100 noname UTP kaart (kosten 40,-/persoon, pci smaak) en scoor ergens een 2e hands 10mb hubje met 8 poortjes of meer. Vertrouw me: dan wordt het een stuk leuker.

Mocht iedereen nog een ISA slot vrijhebben dan kun je een kijken of je gratis/voor een prikkie een heel coax/bnc netwerkje kunt krijgen, maar dat is dan eigenlijk weggegooid geld aangezien de meeste mensen toch naar UTP gaan (of al lang zijn).

*insert signature here

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

oh.. correct myself op punt 1. Ik heb het ooit gelezen dat het lukte (met toen nog 300/1200/2400bps modems, maar zelfs met 33/56K wil je geen netwerk maken)

*insert signature here

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Is dat niet de zogenaamde nul-modem kabel waar je naar opzoek bent?

Meer dan de titel weet ik er ook niet van, maar het is wel eens gelukt om zo doom 2 te spelen...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Gaat niet denk ik modems op elkaar aansluiten, het is mij nooit gelukt.
Je hebt dan nog nullmodem over maar dan is het onmogelijk om een netwerkje te bouwen en niks adners dan pacman te spelen ofzo. En volgens mij is het hiermee ook moeilijk om zoiezo meer dan 2 comps aan te sluiten.
Ga naar de mycom haal daar een netwerkkartje van 10mbit voor 25,- koop gezamlijk een hubje en wat kabels en voila voor 40 de man een netwerkje, zo heb ik dat ook met wat vrienden gedaan en het werkt perfect!!!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ooit in de PTC Print (ouwe tijdschrift van de Philips Thuiscomputer Club) een schakeling gezien waarmee het kon.
Maarja, je moet inderdaad gewoon een LANnetje bouwen.
Pagina: 1