Viper V330 & Voodoo2 doen het niet op MSI K7T Pro

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb mijn systeempje geupgrade naar een Duron met MSI K7T pro mobo, maar sindsdien krijg ik de drivers van mijn videokaarten niet meer aan de praat.
Eerst heb ik Windows 98 geinstalleerd en de drivers van het MSI mobo. Na installatie van de Diamond Monster 3D II drivers lijkt het in Apparaatbeheer goed te gaan, maar als ik Beeldscherm wil openen zeurt hij dat hij de Voodoo2 niet kan vinden.
Van de Viper V330 had ik eerst de oude drivers geinstalleerd op de CD die ik er bij aankoop bij kreeg, want mijn vorige drivers (0128) waren alleen voor Intel. Dat ging niet goed. Als ik van resolutie wisselde kreeg ik een Rundll32.exe error, al ging de wisseling naar de andere resolutie wel goed. Later kon ik niet meer in Configuratiescherm--Beeldscherm komen, en daarna liep de computer muurvast en wilde hij alleen nog in veilige modus opstarten.
Toen heb ik de Voodoo 2 eruit gegooid, Windows 98 opnieuw erop gezet en de nieuwste Viper drivers (0130) neergehaald, maar die gaven hetzelfde Rundll32 probleem.
Toen heb ik Windows 98 eraf gegooid en 95 erop gezet, omdat ik hoopte dat daarin tenminste de oude drivers van de CD zouden werken. Ook niet dus. Ipv een Rundll32 error nu een blauw scherm.
Ik weet het niet meer. Kan ik iets in het BIOS van de MSI plank aanpassen ofzo?

Ook de Diamond InControl Tools hebben raar gedaan.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik bedenk trouwens net dat het installeren van Windows 95 niet zo handig was, want voor een K7 systeempje moest je meende ik sowieso 98 hebben.
Zal 95 er dus weer afgooien en 98 erop zetten.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik heb net ff gebeld met de technische dienst van de winkel waar ik het mobo gekocht heb en zij zeggen dat het komt door de Diamond InControl Tools.
Ik moest Scanreg uitvoeren of Windows opnieuw installeren om een schoon register te krijgen en dan de driver installeren zonder InControl.
Kan iemand dit bevestigen?

Vind het wel klote, want die InControl tools zijn wel handig. Vooral het kunnen veranderen van resolutie via de rechter muisknop in de desktop vind ik handig, en ook het verschijnen van het Start menu als je op een lege plaats op de desktop links klikt.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

formateren
windows 98
nieuwste drivers voor viper 330 instaleren
WERKT ALLES GOED?
dan pas voodoo 2 instaleren (ook met laatste drivers)
Probeer ook de reference drivers.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Voodoo2 met AMD processoren geef idd wat foutmeldingen..
spellen die blijven hangen; spellen en os die de VoodooII niet kan vinden etc..

Heb 'r zelf ook last van...Als ik naar ControlPanel ga en dan de 3dfx tabblad aanklik dan blijft de compu hangen...

Moet je maar us kijken op 3dfx site...
www.3dfxgamers.com/boards.asp?BOID=8&THID=80525&boardsort=lastpost&boardpage=1

Staan ergens gehackte drivers op een of andere geocities site.. heb um vandaag ook pas gevonden en ga vanavond aan ut werk...

Probeer het eens... suc6

Pvouput live