Toon posts:

Red Alert II (over internet)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou laatst met iemand ff RA II (Red Alert II) over het internet tegen elkaar gaan spelen, maar dit lukte niet zoals het moest gaan.

We wouden dit doen via gamespy, omdat het via westwood online al helemaal niet meer lukt. Ik zie keurig in gamespy de room die hij gemaakt heeft, ik join, druk READY.
Het spel start, ik zit in RA II, druk zoals wordt gezecht op NETWORK, en daar gaat het fout.
Als het goed is zie je daar de room van je tegenspeler (host), maar die zie ik NIET.

Dit heeft te maken met het feit dat we over een gedeelde internet verbinding werken, maar ik heb wel alle poorten gemapt die RA II en Gamespy willen hebben. (ik krijg bij het opstarten van gamespy wel de melding dat ik achter NAT/firewall zit..)

Informatie die jullie misschien nodig hebben±

Gateway - 192.168.0.1, pentium I 200 MMX, deelt internet via winroute... Windows 98 se. :9
mijn pc - 192.168.0.2, AMD Athlon 1800+, pc waarop RA II gespeelt moet worden. Windows XP
Verbinding - Mxstream via planet , usb modem, basic versie.

Kunnen jullie misschien helpen met het oplossen van dit probleem.

P.S. de zoek functie leverde heel veel op, maar niet het goeie, daarin werden feiten zoals TCP/IP en IPX behandeld, welke poorten gemapt moesten worden, enz ....

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58

Wiebbe

<none />

oops, stond er ;)

iets anders dan, kwee nie zeker hoe gamespy werkt, maar hier op lan moet ik vaak de IPX, Frame type zetten op Etherner 802.3, dan zie ik ze wel..
tis het proberen waar zou ik zeggen

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ben ik nu ff aan het doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat gaat er mis via WOL dan? Zou prima moeten werken achter WinRoute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een account aangemaakt, ga spelen, voer account in, en zegt, account doesn't excist...

Dus ik denk, maak een nieuwe account aan... Serial key invalid (omdat ik er al een zooi accounts heb geprobeerd...)

dan weet ik het ook niet, dus ik denk, ga wel via gamespy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 03:16 schreef Wiebbe het volgende:
oops, stond er ;)

iets anders dan, kwee nie zeker hoe gamespy werkt, maar hier op lan moet ik vaak de IPX, Frame type zetten op Etherner 802.3, dan zie ik ze wel..
tis het proberen waar zou ik zeggen
geen verbetering....

edit... heb het alleen op mijn pc en de server gedaan, de rest komt nog wel, die stekkertjes trek ik nu wel even uit de hub :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 15:39 schreef Vrieskerel het volgende:
http://apiregister.westwood.com/support/serialbanned_0.html

Daar kom ik op uit...
hmm misschien zou je eens moeten lezen wat er in die tekst staat |:(

Verkort samengevat : OF je gebruikt een illegale code OF er zijn 2 mensen die jouw legale code ook gebruiken op dat moment on-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrieskerel,

Misschien heb je hier iets aan:

[topic=153249/1/25]

Werkt bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Er is een firewall/ICS patch voor RA2 die het probleem (van Harry_Hammer)ook oplost.

Heb je wel een legale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
p.s. we hebben het net ff getest met de modem direct aan mijn pc, maar het probleem blijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 16:19 schreef OlafvdSpek het volgende:
Er is een firewall/ICS patch voor RA2 die het probleem (van Harry_Hammer)ook oplost.
waar vindtik die....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ftp://ftp.westwood.com/ of auto-update denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
auto update zegt dat er niks te updaten valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 16:19 schreef OlafvdSpek het volgende:
niet gevonden op ftp://ftp.westwood.com (niet in de maps update's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dan heb je waarschijnlijk versie 1.006, wat de huidige versie is, inclusief NAT patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 20:28 schreef OlafvdSpek het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk versie 1.006, wat de huidige versie is, inclusief NAT patch.
overigens bedacht ik me later dat dit weinig uitmaakt.
ik zal vertellen waarom, ik wil via gamespy, in het spel ga je naar NETWORK.

Gamespy regelt het verkeer tussen de users (een soort hub)... Daar gaat het fout.. (via WOL is me inmiddels 1 keer gelukt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met GameSpy. Wat je ook nog kunt proberen is je eigen server draaien, zie http://www.fsgs.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 21:34 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ik heb geen ervaring met GameSpy. Wat je ook nog kunt proberen is je eigen server draaien, zie http://www.fsgs.com/
hm.. iemand anders had me dit ook al helemaal uitgelegt, en dit werkt (heb nu de modem direct aan mijn pc)... moet het nog ff uittesten via NAT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik in plaats van Gamespy, "The All-seeing eye"

geloof me werkt veel beter en sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels ben ik heel ver gekomen met fsgs... en tijdens mijn zoektocht op het internet (voornamelijk vragen op gamespy), ben ik er achter gekomen dat er nog veel meer mensen met dit probleem zijn. Voor ons is het inmiddels opgelost, maar voor andere, die er nog niet uit zijn, heb ik op mijn forum ff een kleine how-to gemaakt.

http://redalert2online.tk

onderaan staat ook een link naar de nederlandse versie. Dit werkt in princiepe het zelfde als WOL, maar nu zonder de WOL servers...
Pagina: 1