Toon posts:

[php] browser detect ie 5.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met behulp van de volgende code een browser detect gemaakt ...
PHP:
1
<?if (ereg('MSIE ([0-9].[0-9]{1,2})',$HTTP_USER_AGENT,$log_version)) {$BROWSER_VER=$log_version[1];$BROWSER_AGENT='IE';if ($BROWSER_VER >= "5.5") {$access=true;}}if ($access != true) {print "niet IE 5.5 of hoger";}else {print "wel IE 5.5 of hoger";}?>

de bedoeling is dat je alleen "wel IE 5.5 of hoger" krijgt te zien als je dat ook daadwerkelijk hebt *D

dus als je in norton de referrers uit hebt en de server krijgt dan GEEN signaal over welke browser het is moet ie ook aangeven dat het geen IE 5.5 of hoger is ...

weet iemand van te voren of dit werkt ? of kan iemand dit voor de zekerheid even testen in norton met de referrers uit ?

alvast bedankt !

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

Waarom test je dat niet client-side uit dan met javascript?

Intentionally left blank

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
sorry hoor, maar heb je absoluut enig idee wat je aan 't doen bent?
enneh, ik zou zeggen: regel een webserver en test 't uit :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Flat: wanneer ik bij jou (in een ander topic - doh) op slecht klik, komt er een stem voor matig bij. Ik neem aan dat dit opzet is >:) :o

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet waar ik mee bezig ben en ik heb ook een webserver ter beschikking maar ik heb geen norton hier ...

hier werkt het allemaal (hij geeft een melding van geen ie5.5 bij opera mozilla en netscape) maar zoals ik al zei wil ik alleen ff weten wat de output is als je in norton de referrers (en de server dus geen signaal krijgt over welke browser het is) uitzet ...

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 23:07 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Flat: wanneer ik bij jou (in een ander topic - doh) op slecht klik, komt er een stem voor matig bij. Ik neem aan dat dit opzet is >:) :o
hmmm dus toch :o
ik dacht dat gisteren ook al een keer te merken bij 't testen
heel wazig is dat... (en nee, 't is _niet_ opzettelijk!)

ontopic: in opera kan je toch instellen dat 'ie niet aan de server doorgeeft welke browser 't is?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
klopt ... niet aan gedacht :(

als ik in opera de referrer uitzet dan zegt ie nog steeds verkeerder browser versie :)

bedankt !

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

Opera staat altijd vermeld in de useragent string, dus dat kan je er altijd uitfilteren (heel handig, aangezien opera zich meestal voordoet als een browser die veel kan, maar opera zelf kan bijna nix).

Intentionally left blank

Pagina: 1