Op zaterdag 27 april 2002 22:37 schreef juba het volgende:
we hebben het al geprobeerd met twee verschillende cdroms die bijde goed werken in een andere bak
Okay, dan zijn er nog een aantal dingen die je kunt proberen...
Krijgt de cdrom wel voeding? Als de pc aan staat, kun je hem dan wel open en dicht krijgen met het eject-knopje???
Heel stom misschien, maar staan de IDE-poorten wel ge-enabled in het bios??? Heb ik ook een keer gehad... Dan staat alles op auto, en nog kan hij nix vinden...
Voor CDROM moet het bios dus ingesteld staan op auto. Het ligt aan je cdrom-speler of ie hem als pnp-device weer gaat geven... Soms wordt ie pas herkend als windhoos is opgestart.
Boot-functies zijn niet voor alle cdroms... Kan dus makkelijk zijn dat jouw cdrom-speler dat niet ondersteund...
Kabels goed???
Bij sommige IDE-devices kun je de kabel ook omdraaien nl... Later werd het een beetje standaard om 1 pin niet te gebruiken, en die dus weg te laten, en in de connector op te vullen... Op die manier kon je de kabel niet verkeerd om doen...
Op het moment kan ik ff geen andere dingen verzinnen... Ik zou dus wel dezelfde kabel gebruiken als die in een andere pc wel werkte...
Veel suc6...
Ik zag, ik nam en ik kwam...