[CORBA/C++] Sequences vullen

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik zit een beetje te rommelen met CORBA en wil een server in C++ schrijven. Ik gebruik de OmniOrb implementatie hiervoor.
Nu heb ik de IDL een interface gespecifiseerd en een sequence van 32 bit integers (longs dus). Maar nu vroeg ik mij af hoe ik in C++ deze sequence kan vullen, 'k heb google al gebruikt en kan niks zinnigs vinden (Zit al een uur te zoeken ofzo). Nou weet ik direct (hoop ik) wel een manier, alleen da's niet zo'n mooie. Op een of andere site had ik gevonden dat er een length() functie bij een sequence class zat welke een long verwacht voor de nieuwe lengte. Nu kan ik dus de lengte uitbereiden met een en dat het laatste element wijzigen naar wat ik wilde toevoegen. Dit is uiteraard niet de manier hoe ik het zou willen. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt! :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
In MICO kun je gewoon met de []-operator elementen toewijzen; dus bv:
code:
1
2
  for(int i=0;i<1234;++i)
    seq[i]=666;

Aangezien de C++ language binding door de OMG gestandaardiseerd is, zal dit in OmniOrb wel 't zelfde werken. Pin me er niet op vast, though.

• ^Mo^
Op zondag 28 april 2002 01:21 schreef Soultaker het volgende:
In MICO kun je gewoon met de []-operator elementen toewijzen; dus bv:
code:
1
2
  for(int i=0;i<1234;++i)
    seq[i]=666;

Aangezien de C++ language binding door de OMG gestandaardiseerd is, zal dit in OmniOrb wel 't zelfde werken. Pin me er niet op vast, though.
Mag dat? lijkt me dat je dan in ongereserveerde ruimte schrijft...? 'k heb trouwens iets gevonden tijdens mijn zoektocht (eindelijk na 2 uur!), de functie create_dyn_sequence ... daar kun je via een functie waarden toevoegen, heb nog geen tijd gehad om het te proberen...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op zondag 28 april 2002 01:27 schreef _Mo_ het volgende:
Mag dat? lijkt me dat je dan in ongereserveerde ruimte schrijft...?
Hmnee, die blokhaken zijn overloaded operators, dus in feite voer je gewoon een soort set-operatie uit.

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met visibroker (kweenie hoe omniorb dat doet) moet je iig doen:
code:
1
2
3
4
5
for (int i=0; i < 100; i++)
{
  seq.length(i+1);
  seq[i] = i; // of whatever je erin frot
}

• ^Mo^
Op maandag 29 april 2002 14:42 schreef [ti] het volgende:
code:
1
2
3
4
5
{
  seq.length(i+1);
}
Ja, zo'n idee had ik ook al... maar 't leek me nou niet echt de mooiste.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 14:42 schreef [ti] het volgende:
code:
1
2
3
4
5
{
  seq.length(i+1);
}
Idd. maar als je het wat efficienter wilt doen zet je natuurlijk die length(..) aanroep even buiten de for loop, dit is niet echt handig zo.
Pagina: 1