[GF 4] Is me GF 4 brak ?

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
In Opengl loopt cs goed maar als iemand een msn msg naar me stuurt of iemand online gaat dan gebeurt er dit Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/erm.JPG maar nu zie je aleen een zwart blokje als ik speel dan vergroot hij het beeld 400x ... letters zijn al groter dan de hoofden in CS.
Maar goed dan zet ik msn maar uitt ( in SOF2 bijv gebeurt het ook maar niet altijd ).

probleem 2: in D3D zuigt deze kaart echt ( het is een leadtek winfast TD 250 GF 4 TI 4400 agp fastwrite's aan AGP 4x AGP apeture size 128 mb ) in Diablo2 heb ik soms 26 fps of 23 ... en in CS maar 44 max. ( dropt vaak tot 22 ) Zelfs in de winamp AVS heb ik maar 30 fps :'( zelfs me oude voodoo trok nog wel 50 fps :( :(
Dus kan het zijn dat er iets kapot is want ik snap er nixx meer van ik gebruik de nieuweste det driver's + alle game's met de nieuwe versions ... hier nog een plaatje van Diablo 2 Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/d2.JPG voor de rest van de specs zie me game sys in me profile.

Verwijderd

Kan het niet liggen aan dat je instellingen in het spel verkeerd staan. Dat kan zo een hele hoop fps schelen. Zet je resolutie eens hoger ofzo. Of doe anders een andere mode (Direct 3d of OpenGL)
Als het niet van dit zou zijn. Kijk dan eens op de Leadtek website voor info hierover.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ziet er eerder uit als toch iets met je drivers.
Ik weet niet of je al een reinstall hebt gedaan na je upgrade, maar bij hartnekkige problemen als deze zou ik dat wel doen.
Ms doen je voodoo drivers moeilijk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 07:57
tjah... dat met MSN, daar had/heb ik ook last van. ik zou ook wel willen weten hoe je dat moet oplossen.

maar volgens mij heb je geen brakke Gf4.

www.debrasserie.nl

• Roberto
Op zaterdag 27 april 2002 22:27 schreef nigelator het volgende:
Ziet er eerder uit als toch iets met je drivers.
Ik weet niet of je al een reinstall hebt gedaan na je upgrade, maar bij hartnekkige problemen als deze zou ik dat wel doen.
Ms doen je voodoo drivers moeilijk.
maar deze computer is niet eens week oud :'( en zoals ik al zij heb ik AGP apture size's geprobeerdt van 64 mb tot 256 mb en 128 werkt dan nog het best en ik use de nieuwste det XP driver's + win XP home

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08
reinstall
via drivers
detonator drivers
bios goed instellen
anti-aliasing uitzetten

etc

| I've got permission to color outside the lines |

• Roberto
Op zaterdag 27 april 2002 22:26 schreef Mysteria het volgende:
Kan het niet liggen aan dat je instellingen in het spel verkeerd staan. Dat kan zo een hele hoop fps schelen. Zet je resolutie eens hoger ofzo. Of doe anders een andere mode (Direct 3d of OpenGL)
Als het niet van dit zou zijn. Kijk dan eens op de Leadtek website voor info hierover.
maar somige game's draaien aleen maar D3D zoals diablo 2 ik kan aleen directdraw of D3D kiezen nja en ik heb niet een meer dan 1000 gulden kostende VGA kaart gekocht om in software tegaan speelen in een bijna 2 jaar oud spel... :( in SOF 2 bv in OPENGL alles @ max draai het super soepel zelfs in smoke ( in CS niet :? )

• BenJoep
Op zaterdag 27 april 2002 22:31 schreef RS_003 het volgende:

[..]

maar somige game's draaien aleen maar D3D zoals diablo 2 ik kan aleen directdraw of D3D kiezen nja en ik heb niet een meer dan 1000 gulden kostende VGA kaart gekocht om in software tegaan speelen in een bijna 2 jaar oud spel... :( in SOF 2 bv in OPENGL alles @ max draai het super soepel zelfs in smoke ( in CS niet :? )
directx 8.1 wel geinstalleerd ;)

Verwijderd

Heb ik ook last van.... ik heb een radeon8500 275/275

Als iemand zich aanmeld ofzo... maar nu heb ik altijd mijn msn uit als ik ga gamen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1305337131

• Roberto
Op zaterdag 27 april 2002 22:31 schreef Joep het volgende:
reinstall
via drivers
detonator drivers
bios goed instellen
anti-aliasing uitzetten

etc
net verse driver's, VIA AGP patch, Bios al getweaked ( wat zou ik nog meer moeten veranderen dan ? ) AA stond @ 4x maar dat merk ik het verschil niet in want @ 2x Quinx of uit maakt het nixx uit in FPS ik heb in opengl Vsync al uitgezet ( D3D loopt ook vaag soms niet hoger dan me refreshrate kwa FPS :? )

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 27 april 2002 22:33 schreef Metal-Kool4 het volgende:
Heb ik ook last van.... ik heb een radeon8500 275/275

Als ieamnd zich aanmeld ofzo... maar nu heb ik alstijd mijn msn uit :D

[afbeelding]
Owjah, die ronde demper kun je uitzetten door in console:
ati_subdiv 0
ati_npatch 0
te doen. dan staat ati trueform uit enzo. ziet er meteen beter uit en je hebt 2 x zoveel fps. magoed, das even oftopic.

Ik denk dat je je pc toch es goed moet nakijken met drivers.. als je es zou beginnen met nu nieuwste via drivers erin te douwen, dan dx8.1 opnieuw te installen en kijken hoeveel 3dmarks je haalt.. dan kun je beter vergelijken.. suc6!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• QuarK
  • Laatst online: 09-07 21:48
Die lage framerate in Diablo 2 (rond de 20-30 soms) is normaal.
Dat heb ik met mijn GF4 Ti4600 en XP 1900+ ook. Terwijl ik wel bijna de 10k 3dmarks2k1 haal.. (niet overklokt, moet nog).

En die gasten die over dx8.1 aan het blaten zijn: lezen.. hij heeft winxp.

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 22:38 schreef nigelator het volgende:

[..]

Owjah, die ronde demper kun je uitzetten door in console:
ati_subdiv 0
ati_npatch 0
te doen. dan staat ati trueform uit enzo. ziet er meteen beter uit en je hebt 2 x zoveel fps. magoed, das even oftopic.

Ik denk dat je je pc toch es goed moet nakijken met drivers.. als je es zou beginnen met nu nieuwste via drivers erin te douwen, dan dx8.1 opnieuw te installen en kijken hoeveel 3dmarks je haalt.. dan kun je beter vergelijken.. suc6!
thx dude ... maar kan ik die 2 zinnen ook in me config pasten?

• Roberto
Op zaterdag 27 april 2002 22:41 schreef QuarK het volgende:
Dat heb ik met mijn GF4 Ti4600 en XP 1900+ ook. Terwijl ik wel bijna de 10k 3dmarks2k1 haal.. (niet overklokt, moet nog).

he he iemand die na denkt :D maar heb jij dan ook echt zuig performance in D3D ?

• BenJoep
Op zaterdag 27 april 2002 22:41 schreef QuarK het volgende:

Dan is het toch snel opgelost.. Herinstal van win2k.. ;) :P (sorry moest het ff posten).. En jah je hebt gelijk wat betreft directx :).. Achjah.. boeieh..

• Roberto
Op zaterdag 27 april 2002 22:51 schreef Joep het volgende:

[..]

Dan is het toch snel opgelost.. Herinstal van win2k.. ;) :P (sorry moest het ff posten).. En jah je hebt gelijk wat betreft directx :).. Achjah.. boeieh..
ja maar waarom zit er dan een optie bij om 6xAA tefilteren als je niet een zonder AA 40 fps haalt :? ene ik heb een driver update gedaan van winfast maar dat gare progje uninstalde me driver's waardoor ik helemaal alles over nieuwe kon installen .... nja dan nog maar eens ff die via 4in1 driver's installen of moet dat niet persee @ dit bord ? :)

• BenJoep
Op zaterdag 27 april 2002 23:02 schreef RS_003 het volgende:

[..]

ja maar waarom zit er dan een optie bij om 6xAA tefilteren als je niet een zonder AA 40 fps haalt :? ene ik heb een driver update gedaan van winfast maar dat gare progje uninstalde me driver's waardoor ik helemaal alles over nieuwe kon installen .... nja dan nog maar eens ff die via 4in1 driver's installen of moet dat niet persee @ dit bord ? :)
Die aa filtering vreet die gf4 niet zow, dan is die net zow snel als een gf3 ti500.. Daarom heb ik het gezegd.. Enneuh die via heb je zeker nodig met dat bordje.. :)

Verwijderd

Ik haal met Diablo II ook de 35 fps max, het is gewoon bedroevend laag met dat spel.

advies voor CS: zet msn en ICQ pop-up uit, gebeurt het ook niet |:(

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
ligt niet aan je kaartje hoor, ik kan je alleen adviseren om gewoon tijdens gamen MSN effe uit te zetten, ik heb het ook tijdens UTen dat MSN er plotseling tussendoor komt als iemand zich aanmeldt ofzo

• Hahn
  • Laatst online: 22:45
Ligt het aan mij of speel je met een Celeron 300?!?!?!
Ooh wacht je hebt ook nog een game systeem... Foutje, bedankt

The devil is in the details.

• Roberto
Op zondag 28 april 2002 11:05 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Ligt het aan mij of speel je met een Celeron 300?!?!?!
Ooh wacht je hebt ook nog een game systeem... Foutje, bedankt
wha ha :D dan zou ik het ook wel snape als ik een GF 4 in een celly 300 zou doen maar met die voodoo die er in zat haalde ik altijd !! 80 fps of meer ach ja ;) zolang het op opengl loopt is alles goed aleen ik heb een vaag prob maar daar open ik wel een ander topic over in spielerij.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Een shitty framerate onder Diablo 2 is normaal zelfs met mijn systeem heb ik 30 fps... Ik denk zelf dat het door de lag van de server zelf komt want met Single Player Diablo heb ik nergens last van.

• Hahn
  • Laatst online: 22:45
Op zondag 28 april 2002 13:59 schreef Tidus het volgende:
Een shitty framerate onder Diablo 2 is normaal zelfs met mijn systeem heb ik 30 fps... Ik denk zelf dat het door de lag van de server zelf komt want met Single Player Diablo heb ik nergens last van.
Zijn systeem is volgens mij wel een stuk sneller dan de jouwe hoor :P

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik denk ook niet dat je GF4 brak is. Je kunt het beste effe 3dmark draaien en kijken of dat goed gaat. Als ie 3dmark goed doorloopt is er niks aan de hand met je kaart.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16

Phydomir

Dennis

Alle D3D en Open GL standaard instellingen terug zetten wil ook nog wel eens helpen...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1