Toon posts:

Flipz *zucht*

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=508010

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=508002

Flipz maakt geen gebruik van dollartekens,
bovendien is het een post die getuigt van inzicht,
doch hij werpt een kritische blik op microsoft !!!!

Dan is toch nog wel troll / flamebait toch ofniet? :(

:)

Het ergste aan Flipz vind ik dat het de uitspraken van mirocrosoft niet klakkeloos gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me zou toch graag de tag "-1 kritiek op MS" in het rijtje willen zien. Want uiteindelijk gaat het daar wel gewoon om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=507991

Kan iemand deze nog even 0 Gemodereerd geven? Dan komt ie nog vaster op -1 troll.

Hoe durft hij niet te begrijpen wat er beter aan is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=508036

Deze moet ook een troll zijn. Ik begrijp niet precies wat hij bedoelt, maar het is een linuxgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop te gebruiken :?

Dit draadje krijgt wel haar aandacht op haar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

eerste: imho 0:overbodig
geen flame, maar ook geen onderbouwing van beschuldigingen.
"gatekaas" en "geloof ik geen barst van uitspraken van microsoft" zijn flamerige opmerkingen, maar ben best bereid die weg te strepen tegen het gebruik van een 's' in microsoft... keyboard troubles? ;) ;).
weet niet of anderen ook bereid zijn hun hand over hun hart te strijken, want de reactie zit flink dicht tegen een -1 aan.

tweede: 0 offtopic danwel 1 inzichtvol
de opmerkingen over redhat en de verdeling linux-ms nieuws op tweakers horen daar niet, dat mag je in TFF bespreken als je wilt, maar hier is het offtopic.

je rant over *nix servers s een reactie op een erdere post en daarvoor haalt ie zeker de 0, maar verder is ie weinig hoogstaand.
dat ms misbruik makt van haar monopolie op de desktop markt is aangetoond, maar niet om marktaandeel te halen in de servermarkt, dat zou dus uitleg vereisen die je niet geeft, de mogelijke EU-aanklacht betreft bmw niet de servermarkt maar ook het misbruik van hun monoplie in de desktop markt.
dat ms voordeel heeft bij hun grote aandeel in de gebruikes markt, zeker in een windows-omgeving (in een *nix omgeving is daar weinig voordeel aan te behalen) is natuurlijk wel zo, maar dat is niet illegaal.
Ondanks dat unix/linux goedkoper, veiliger, sneller en stabieler is worden windowsservers redelijk verkocht. De oorzaak is integratie van server met clients en geheimhouding van de betreffende specs.
dit is wmb de key-alinea daar, niet bijster onderbouwt, en nogal subjectief (bv de specs van het smb-protocol worden wel vrijgegeven echter tegen een nogal aggressieve anti-GPL licentie)

als je hem zou editten en wat algemeenheden vervangt door meer feitelijke juistheden (noem bv de CIFS-licentie en de anti-GPL clausule daarin, als voorbeeld)
zou hij hoger mogen, nu gooi ik er een -1 tegenaan

dezelijkt me een 0:overbodig
zeker voor een product dat pas halverwege volgend jaar uitkomt nogal tendentieus en dus tegen de troll aan

deze is een 1:informatief

deze lijkt me een 1, niet bepaald onderbouwd, maar het legt enkel de nadruk op het feit dat de 'veiligheid' enkel een officiele redengeving is en niet noodzakelijkerwijs de werkelijke reden van de vertraging

deze een 0;offtopic danwel -1:troll
in een draadje over een windows server snugger reageren dat er ook linux is en 'dat het bij hem zo lekker draait' vind ik erg laag niveau, geef graag een troll al is het alleen maar om te voorkomen dat mensen denken dat linux-gebruikers inderdaad zulke kortzichtige leuker-dan-de-deurknop-types zijn.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

FlipZemanova, begin je nu een echt scherp gespleten persoonlijkheid te krijgen?
tijd voor een kloontje?
:+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me agrees with RM-rf :)

Toch gek, ik zag in TMF een draadje staan met als poster Zemanova en als onderwerp Flipz. En plots kreeg ik het akelige gevoel dat ik nog ergens anders zijn moest... >:)

In elk geval zoals RM-rf al zei: je kunt er wel iets neerzetten, het kan zelfs nog wel kloppen maar als je het niet onderbouwd met feiten hoeven we u net zo min te geloven als MS toch ? Oftewel: een linkje naar een artikel o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

eerste: eerder een mening dan een onderbouwde opmerking, maar ik zie er geen penalty in, mag van mij op de standaard 1 blijven staan. Een mening moet je kunnen ventileren, zolang het flameloos blijft en duidelijk als mening naar voren komt.

tweede: intergratieopmerkingen is best wel zinvol, de rest off-topic. Ook deze laat ik op de standaard 1 staan.

deze (boriz) Zie ik absoluut geen Troll in, imo een 'eerlijke' vraag, voegt niet veel toe en daarom verval ik weer in in de standaard 1 prodedure.

deze Beelzebubu trekt een schijnbaar zinvolle conclusie, maar kan dat helaas niet onderbouwen. * botoo valt in herhalingen, de grote 1 volstaat.

deze (Pussycat) imo zelfde verhaal als met Beelzebubu

deze (WhiteDog) Hier kan ik me wel in de reactie van RM-rf vinden, met dien verstande dat ik niet naar de Troll optie grijp.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 00:20 schreef RM-rf het volgende:
"gatekaas"
"geloof ik geen barst van uitspraken van microsoft" zijn flamerige opmerkingen,
Uhm, volgens mij valt dat nogal mee. Het is gewoon datgene wat ik heb ondervonden. Als niet meer gezegd mag worden waar het op slaat schaf dan het moderatiesyteem af, want dan is het cencuur.
dat ms misbruik makt van haar monopolie op de desktop markt is aangetoond, maar niet om marktaandeel te halen in de servermarkt, dat zou dus uitleg vereisen die je niet geeft, de mogelijke EU-aanklacht betreft bmw niet de servermarkt maar ook het misbruik van hun monoplie in de desktop markt.
De EU stelt met name server-client integratie ter sprake.
dat ms voordeel heeft bij hun grote aandeel in de gebruikes markt, zeker in een windows-omgeving (in een *nix omgeving is daar weinig voordeel aan te behalen) is natuurlijk wel zo, maar dat is niet illegaal.
wel gezien die combinatie van factoren die ik opnoemde

Blijkbaar is die post dus +4 waard want d'r zijn weer mensen die het niet snappen. Als je twijfelt aan de inhoud is het niet de bedoeling troll uit te delen.
dit is wmb de key-alinea daar, niet bijster onderbouwt, en nogal subjectief (bv de specs van het smb-protocol worden wel vrijgegeven echter tegen een nogal aggressieve anti-GPL licentie)

als je hem zou editten en wat algemeenheden vervangt door meer feitelijke juistheden (noem bv de CIFS-licentie en de anti-GPL clausule daarin, als voorbeeld)
zou hij hoger mogen, nu gooi ik er een -1 tegenaan
Als jij het beter weet, reageer dan met juiste feiten.

/me heeft trouwens vaak genoeg bronvermelding er bij gedaan, en toch op -1 troll uitgekomen.

Daarom mijn verzoek: '-1 kritiek op MS', want daar gaat het blijkbaar wel om. De grootste onzin en open deuren die zicht positief uitlaten over MS (of dom de marketingblaat volgen of citeren) komen op +3/4
zeker voor een product dat pas halverwege volgend jaar uitkomt nogal tendentieus en dus tegen de troll aan
Zeggen wat je mening is mag dus niet meer...
deze is een 1:informatief
eerder +3 inzichtvol als je mij vraagt. Maar ik begrijp het
er moeten 2 punten af voor kritiek op ms.
deze lijkt me een 1, niet bepaald onderbouwd, maar het legt enkel de nadruk op het feit dat de 'veiligheid' enkel een officiele redengeving is en niet noodzakelijkerwijs de werkelijke reden van de vertraging
En meer is het ook niet waard omdat hij kritiek levert. Ik geef je gelijk.

Spijtig alleen dan voor het copy-pasten van marketingblaat van MS zonder onderbouwing gewoonweg +3 behulpzaam wordt uitgedeeld.

Volgens mij begrijp jij de essentie van troll/flame niet alsmede de reden waarom het moderatiesysteem is ingevoerd.
deze een 0;offtopic danwel -1:troll
in een draadje over een windows server snugger reageren dat er ook linux is en 'dat het bij hem zo lekker draait' vind ik erg laag niveau, geef graag een troll al is het alleen maar om te voorkomen dat mensen denken dat linux-gebruikers inderdaad zulke kortzichtige leuker-dan-de-deurknop-types zijn.
1 gemodereerd hoort deze thuis. Het trieste is dat de reactie waar hij op reageerd pro-ms is en hoog gewaardeerd wordt.

Ik het gedeeltelijk me RM-f eens. De argumentatie klopt maar je beoordeeld 2 punten per reactie te laag. Blijkbaar omdat kritiek niet mag.

Dat is dom. Kritisch ergens naar kijken is juist goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 13:43 schreef botoo het volgende:
eerste: eerder een mening dan een onderbouwde opmerking, maar ik zie er geen penalty in, mag van mij op de standaard 1 blijven staan. Een mening moet je kunnen ventileren, zolang het flameloos blijft en duidelijk als mening naar voren komt.
Een mening moet je kunnen ventileren?

Subjectiviteit moet niet eens uitmaken in de beoordeling.

De betreffende reactie heeft trouwens ook op +3 gestaan. Dat zegt imho genoeg. Een aantal modjes hebben echter zoveel arrogantie dat ze zich niet schamen flame/troll uit te delen.
Kritiek wordt op tweakers.net altijd meteen met -2 beoordeeld. Triest. Schaf het moderatiesysteem dan af, want dan is het puur cencuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens sommige modjes zou je

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=508494

met troll/flame kunnen beoordelen? Of iig 0-gemodereerd?

Mijns inziens is zo'n reactie eigenlijk juist interessant.
Discussie is waar het om gaat bij discussieforums. Waar het niet om gaat is het modereren.

edit:

Ik vind het prettig als ik kan zeggen waar het op slaat. Als iemand daar anders over denkt: best/prima/no offence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 28 april 2002 14:41 schreef Zemanova het volgende:
Volgens sommige modjes zou je

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=508494

met troll/flame kunnen beoordelen? Of iig 0-gemodereerd?

Mijns inziens is zo'n reactie eigenlijk juist interessant.
Discussie is waar het om gaat bij discussieforums. Waar het niet om gaat is het modereren.
Van mij iig geen flame/troll, om de simpele reden dat dit een normale vraag is die normaal gesteld wordt.

Ook geen 0, maar een 1 of misschien zelf een +2 interessant (al voel ik zelf meer voor een 1).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tja, 't is heel triest voor je, Fritzemanova. Twee jaar geleden kon je inderdaad nog de status godlike bereiken door het klakkeloos nablaten van de ABM-lobby. Maar de moderne tweaker heeft het verhaal microsoft==bad&evil nu al tienduizenden keren gehoord dus de nieuwswaarde is nulkommaniks.

Je postings an-sich zouden gewoon -1 Off topic moeten worden gemodereerd, maar het feit dat je elke gelegenheid aangrijpt om je rants richting microsoft af te vuren, maakt je gewoon een trol.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 16:51 schreef Brahiewahiewa nutteloos geblaat
:Z

edit:
tis trouwens Flipz en niet Frits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, sorry Zemanova, maar Microsoft heeft nu zijn monopoly zo ver gekregen dat zelfs de mensen ertoe behoren. MS BrainwashXP zeg maar.

Je punten zijn iedere keer redelijk en de toon waarop je ze schrijft zijn IMHO legitiem, namelijk een verlengstuk van je mening. Je kan het onderbouwen op grond van zelfondervonden ervaringen etc. Maar na 100 keer onderbouwen laat je de argumenten ook weg. Vermoeiend is 1 ding (iedere keer typen) en een lopend verhaal vol feiten is een ander ding.
Iedere keer ongelijk krijgen is niet prettig, maar vooralsnog kan je je er maar beter bij neerleggen. Het niveau van Tweakers.net is namelijk onder het Linux-adaptenniveau gedaald (stelletje neptweakers >:)) Je hebt formeel gelijk, je krijgt van mij moraal het gelijk etc. Maar zelfs met het gelijk aan je kant kan je op de brandstapel eindigen: Galileo Galile ging je reeds voor.

* Delerium denkt dat Don Quichotte's beter hun energie kunnen bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 28 april 2002 17:57 schreef Zemanova het volgende:

[..]

:Z

edit:
tis trouwens Flipz en niet Frits
Kan je niet tegen kritiek :?

(Hij heeft gelijk, wij (de meeste dan) zitten echt niet te wachten op het standaard anti-MS geblaat van jou, dat hebben we nu al zo vaak gehoord).

De argumenten zullen vast wel waar zijn, maar als het nieuwsitem over een nieuwe dienst of OS van MS gaat, hoef ik echt niet elke keer te horen hoe slecht MS is, en hoe goed Linux wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op zondag 28 april 2002 18:26 schreef Beaves het volgende:
(Hij heeft gelijk, wij (de meeste dan) zitten echt niet te wachten op het standaard anti-MS geblaat van jou, dat hebben we nu al zo vaak gehoord).
hmmmz, imo geen 'geblaat' Beaves, helaas wel te vaak repeterende argumenten, en te vaak gebruikte argumenten zijn als een veel gebruikt zwaard, het vele gebruik maakt ze bot . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 28 april 2002 21:19 schreef botoo het volgende:

[..]

hmmmz, imo geen 'geblaat' Beaves, helaas wel te vaak repeterende argumenten, en te vaak gebruikte argumenten zijn als een veel gebruikt zwaard, het vele gebruik maakt ze bot . . .
IMO is het wel geblaat, als Linux echt zo goed is, heeft het product (Linux dus), echt geen mensen zoals Flipz nodig.

Net zoals Apple, die moet ook altijd MS en x86 erbij halen om te laten zien hoe goed Apple is, als Apple echt zo goed is hebben ze dat soort zwartmakkerij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op zondag 28 april 2002 21:22 schreef Beaves het volgende:...als Linux echt zo goed is, heeft het product (Linux dus), echt geen mensen zoals Flipz nodig.
Linux drijft voor een groot deel op welwillende hobbyisten Beaves, Tux gebruikt geen grootschalige (en dure) promotiecampagnes, en heeft ook geen monopolistische voet aan de grond in het bedrijfsleven.

Het product heeft beslist potentie, maar zonder brede acceptatie gaat het toch geen afdoende desktop alternatief voor MS worden.
En daar komen predikanten als Flipzemanova in beeld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 21:22 schreef Beaves het volgende:
Net zoals Apple, die moet ook altijd MS en x86 erbij halen om te laten zien hoe goed Apple is, als Apple echt zo goed is hebben ze dat soort zwartmakkerij niet nodig.
En nu ikke :P

Ik denk dat jij je daar een beetje vegist, want ze moeten die vergelijking wel gebruiken omdat Windows het meest gebruikte OS is voor de thuismarkt en dus moeten ze wel een vergelijking opstelling tegenover Windows en geen zwartmakerij wat jij bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 28 april 2002 21:55 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

En nu ikke :P

Ik denk dat jij je daar een beetje vegist, want ze moeten die vergelijking wel gebruiken omdat Windows het meest gebruikte OS is voor de thuismarkt en dus moeten ze wel een vergelijking opstelling tegenover Windows en geen zwartmakerij wat jij bedoelt :)
Wie zegt dat ze dat moeten?

Ze (ik spreek nu ff over Apple, daar weet ik iets meer over dat over Linux), kunnen toch ook gewoon de voordelen opnoemen (gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit en het uiterlijk), ze hoeven toch niet meteen de concurent erbij te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 22:33 schreef Beaves het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat moeten?

Ze (ik spreek nu ff over Apple, daar weet ik iets meer over dat over Linux), kunnen toch ook gewoon de voordelen opnoemen (gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit en het uiterlijk), ze hoeven toch niet meteen de concurent erbij te halen?
Wat wil je anders doen om de "domme" thuisgebruikers (en niet de ervaren thuisgebruiker) te overtuigen dat MacOS nu beter is dan Windows :?

Tenzij Apple ook een hele marketingcampagne zou gaan doen omtrent hun eigen OS (wat ze dus nauwelijks doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 18:26 schreef Beaves het volgende:
Kan je niet tegen kritiek :?
Ik wel :)

De argumenten zullen vast wel waar zijn, maar
Maar het wordt standaard flame of troll gemodereerd.

Schaf het hele moderatie systeem dan af, want het slaat nergens meer op.

Dat is censuur !

Stelletje kinderen onder het motto "Ik wil het niet horen dus modereer het down" :p

All flames intended. :) Zij die mij regelmatig troll / flame geven: "kleuters".

/me d8 net nog ff aan 2 dingen
1) deja vu discussie met 2 jaar geleden met Otis.
Brahiewahiewa zou z'n broer kunnen zijn. NOFI (afkorting vandaag maar ff voor het eerst toepassen)

2) Ik heb een sig gehad met windows maakt je dom.
Weggehaald omdat ik mensen ermee op hun hartje trapte :)
Maar [piep/cencuur] :)
Schaf het hele moderatie systeem dan af, want het slaat nergens meer op.
Schaf iig de powermod maar weer af. En zet de penaltieratio break eens op een fatsoenlijk getal. Boven de 0.1 komt een normale moderator imho niet. (nu staat het op 4 geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 22:55 ergerde Zemanova zich aan het modsysteem
Wat kom je dan nog op de FP doen als je je er toch aan ergert :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 22:57 schreef Robin Vreuls het volgende:
Wat kom je dan nog op de FP doen als je je er toch aan ergert
Pardon?

Is dat de bedoeling van trolls aan mij uitdelen?

edit:

En ik maar denken dat het een discussieforum is met vrijheid van meningsuiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 28 april 2002 23:01 schreef Zemanova het volgende:

[..]

Pardon?

Is dat de bedoeling van trolls aan mij uitdelen?
Als je die verdiend dus wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 28 april 2002 22:55 schreef Zemanova het volgende:
Stelletje kinderen onder het motto "Ik wil het niet horen dus modereer het down" :p
Tuurlijk, als je dat denkt...

Ik wil het best horen, en ik weet heus wel dat MS af en toe niet al te net omgaat met bepaalde dingen, maar ik hoef ze niet elke keer te horen, zeker niet als de nieuwsdraad over bijvoorbeeld .NET gaat. Dan hoef ik echt niet voor de 1000ste keer te horen dat MS bagger is, ze een monopoly hebben etc.

En ik hoef al helemaal niet te horen dat je MS gebruikers maar dom vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

[Flipz], er zit een duidelijk verschil tussen het uitdragen van je mening en deze mening opdringen.

[Iedereen], iemand die uitsluitend zijn hakken in het zand zet is niet met argumenten te overtuigen.
Communiceren is proberen te begrijpen wat een ander bedoelt, niet uitsluitend proberen om tegenargumenten te vinden in uitspraken van een ander.

[illustratie]
'ja maar...' betekent eigenlijk 'nee want...' :{

* botoo is van mening dat deze discussie zoetjesaan verwatert in gooien met modder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan handig zijn voor een aantal personen in dit draadje iets meer afstand te nemen van het geheel dit lijkt de verkeerde kant op te gaan.

Flipz jij word niet laag gemod door dat je pro Linux bent maar door je toonzetting en gebrek aan argumenten.
Bij veel van je posts heb je intresante punten die echter door het gebrek aan onderbouwing snel op trollen lijken.

Beaves iets genuanseerder mag best en als je MS v Linux discussies geblaat gaat noemen spreek dan alleen voor je zelf.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aha, het hoge woord is eruit.

Je mag dan een afwijkende mening ten opzichte van de mainstream hebben, deze moet wel conform de mainstream woordkeuze/zinsbouw/beargumenatiemethoden worden geponeerd.

Dat weten we dan ook weer.

Werkelijke innovatie komt toch door nieuwe ideeen. Manier van opschrijven maakt niet altijd duidelijk wat de voordelen zijn, zolang er maar iets overtuigends staat.

Modsysteem is iig failliet. punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op maandag 29 april 2002 16:26 schreef Ecteinascidin het volgende:
[..]
En je weet zeker dat je een realist bent, en geen pessimist :? :{

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online

Je mag dan een afwijkende mening ten opzichte van de mainstream hebben, deze moet wel conform de mainstream woordkeuze/zinsbouw/beargumenatiemethoden worden geponeerd.

Werkelijke innovatie komt toch door nieuwe ideeen. Manier van opschrijven maakt niet altijd duidelijk wat de voordelen zijn, zolang er maar iets overtuigends staat.

Go jij hebt een goeie bui.
Ja hoe je iets neer zet maakt iets uit net zo als hoe je iemand aanspreekt.

Hoe hard luister jij als ik op jou afstap en zeg " he jij daar, je bent dom om dat je MS producten gebruikt" denk jij nou echt dat dat ik nog op enige manier jou iets duidelijk kan maken als ik zo begin? en denkje dat de Fatsoens normen op internet zoveel anders zijn?
Het is jammer dat je zo gedesilistruneerd bent maar ga dat op de mensen bot vieren waar het betrekking op heeft en niet op andere.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade

extreem voorbeeld, dit is niet mijn normale taalgebruik, maar als wijze van illustratie bedoeld

================================
Hej Lul, waarom gebruik je geen Linux!!!!!!!!!!! Veel beter dan die Gore MicroShit CRAP!!!! De kernel is stabieler dan die gare windhoos 2000 zooi, en je kun nog eens sneller werken ook. Jij bent echt wel gek als je nog M$ zut gebruikt |:( |:( |:(
================================

En wil je nog steeds beweren dat manieren van opschrijven niet altijd belangrijk zijn? Er staan een aantal argumenten in dit stukje tekst, en als ik 'm zou tegenkomen op deze manier, zou ik 'm keihard naar beneden toe modden, hoe goed het punt ook zou zijn.

Ik weet dat dit voorbeeld overtrokken is, maar snap je een beetje in welke richting ik (spook ook geloof ik :)) wil?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op maandag 29 april 2002 merkte Ecteinascidin cynisch op:

Is dat zo?
Drammen, blaten en/of ronduit beledigend iets brengen is imo beslist iets anders dan conform mainstream woordkeuze/zinsbouw/beargumenatiemethoden poneren.
Dat niet iedereen even begaafd is in woord en schrift zul je mij niet negatief zien beoordelen. En zo zou elke moderator tegen reacties aan moeten kijken.
Helemaal mee eens, met dien verstande dat communicatie het best werkt indien er enige vorm van wederzijds respect aanwezig is, dus als iemand een zinvol argument in een scheldkannonade verpakt verstoord 'ie met mij iig de communicatiekanalen flink, en zodoende ook de mogelijkheid tot overtuigen.
Mag je gerust als een tekortkoming mijnerzijds zien, maar ik ben bang dat heel veel mensen zo reageren.
Ja en dan?
Halen we de schouders op en laten we het z'n beloop of zetten we de schouders eronder en proberen we het tij te keren?

Ik heb je reacties doorgaans aandachtig gelezen Ecteinascidin omdat ik van mening ben dat je altijd wel iets te vertellen hebt, maar nu kom je bijzonder negatief en doemdenkend over.
Dat het systeem verre van perfect is zal niemand ontkennen, maar nu lijkt het wel of je de TMF'ers persoonlijk verwijt dat zij er een zooitje van te maken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, bekijk het vanuit Flipz zijn standpunt. Voorheen waren er echt wel aardig betogen met nieuwe argumenten die een lijn hadden, namelijk dat MS inzake hun nieuwtjes (dus ontopic reactie) nogal een beetje raar waren. Een woordje uit de linuxhoek om het MSgejubel te relativeren, gebaseerd op serieuze fundamenten.
Indien hij zijn verhaal wel volledig inpakt en doorspekt met bronnen en feiten, of hij zijn betoogje kort houdt met de bondige feiten of gewoon alleen een opmerking maakt waaruit blijkt dat het onderliggende feit ook bekend/aanwezig is, dat maakt niet uit -> troll. Flipz is echt niet 'opeens' iig de lul.
Probeer je voor te stellen als je iedere keer een volledig boekwerk moet typen om je mening te onderbouwen terwijl de gemiddelde MS-Zealoot met niet eens 10% van de onderbouwing/nablating al voldoende heeft. Na tig ervaringen laat je dat wel.

Komt nu het huidige punt: Iedere vorm van nuancering vanuit FLipz is zonder betoog/argumenten een -1. Lijkt wel zuiver vanwege de Linuxhoek die hij aan een stelling geeft. En dat hoort niet IMHO.

* Delerium wilt iig niemand op de teen trappen.
Maar indien je in de verdedigende hoek eenmaal zit, is het enorm veel moeilijker om enige waardering van je punt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 21:59 schreef Ecteinascidin het volgende:
Nou, bekijk het vanuit Flipz zijn standpunt. Voorheen waren er echt wel aardig betogen met nieuwe argumenten die een lijn hadden, namelijk dat MS inzake hun nieuwtjes (dus ontopic reactie) nogal een beetje raar waren. Een woordje uit de linuxhoek om het MSgejubel te relativeren, gebaseerd op serieuze fundamenten.
Indien hij zijn verhaal wel volledig inpakt en doorspekt met bronnen en feiten, of hij zijn betoogje kort houdt met de bondige feiten of gewoon alleen een opmerking maakt waaruit blijkt dat het onderliggende feit ook bekend/aanwezig is, dat maakt niet uit -> troll. Flipz is echt niet 'opeens' iig de lul.
Probeer je voor te stellen als je iedere keer een volledig boekwerk moet typen om je mening te onderbouwen terwijl de gemiddelde MS-Zealoot met niet eens 10% van de onderbouwing/nablating al voldoende heeft. Na tig ervaringen laat je dat wel.

Komt nu het huidige punt: Iedere vorm van nuancering vanuit FLipz is zonder betoog/argumenten een -1. Lijkt wel zuiver vanwege de Linuxhoek die hij aan een stelling geeft. En dat hoort niet IMHO.

* spook wilt iig niemand op de teen trappen.
Maar indien je in de verdedigende hoek eenmaal zit, is het enorm veel moeilijker om enige waardering van je punt te krijgen.
Ik ken Flipz oude postings niet en echt intresant voor de huidige moderaties vind ik die ook niet. Het maakt mij niet uit of het Pro of Antie postings zijn, het gaat mij om de postings en de inhoud. is die goed mod ik hem omhoog, is die slecht dan omlaag.
Als je al 100x uitgelegt heb met goede redenen waarom iets niet goed is en je zecht de 101st keer dat (vul in) sucks is dat net zo hard een trol als je dat bij de eerste keer zou doen.
Alleen een feit kan heel goed een trol zijn indien er geen onderbouwing is.
Ik vind het jammer als Flips het niet meer ziet zitten om een zijn verhaal duidelijk te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 21:59 schreef Ecteinascidin het volgende:
Natuurlijk niet zo kort :P
Je hebt opzich wel een punt, alhoewel ik de toon niet gerechtvaardigd vind (van Flipz bedoel ik). In het begin kreeg Flipz van mij ook vaak genoeg een +1. Maar nadat ik dezelfde reactie voor de 100e keer lees, waarvan een stuk of wat in dezelfde draad krijgt 'ie van mij gewoon een -1. Ik kan niet geloven dat er ergens op T.net nu nog iemand is die de mening van Flipz niet weet, dus hoef ik het niet persé voor de 100e keer te horen (in elk geval niet exact hetzelfde bijna Cut & Paste verhaal). Ik vind niet dat het nu nog waarde aan de discussie toevoegt dus: 0 overbodig.

En de toon dat meneer de waarheid in pacht heeft staat mij ook niet aan, een beetje nuancering is wel op zijn plaats af en toe.

Vervente MS aanhangers krijgen van mij ook wel eens een -1 als ze voor de 10e keer een rijtje voordelen opnoemen... |:(

/me met een poll: geen reactie's meer in MS/Linux news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 22:57 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

Wat kom je dan nog op de FP doen als je je er toch aan ergert :?
Hmm, tja.

Veel TMF'ers ergeren/ergerden zich ook aan het modsysteem, maar toch zitten ze lang genoeg op de FP. Ik vind dat geen argument.

En natuurlijk mag hij hier komen klagen, maar ik weet wel dat ik niet 1000 dezelfde reacties allemaal op +4 ga zetten...

Maar dat legde ik hierboven dus al uit. Niets persoonlijks ofzo, maar ik vindt het gewoon een kwestie van "ik heb gelijk en ik wil er de punten voor ook! Elke keer weer !!!". Ik ken het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op maandag 29 april 2002 21:59 schreef Ecteinascidin weer een helder betoog :):
Nou, bekijk het vanuit Flipz zijn standpunt.
[knip]
Standpunt begrepen en probleem erkend.
Sec vanuit het moderatiesysteem gezien is een ongefundeerd negatief modereren volstrekt onjuist. Ik modereer twijfelgevallen (niet onderbouwde reacties), en persoonlijke meningen (mits beschaafd gebracht), niet naar beneden en geef de voorkeur aan de 'standaard' 1 gemodereerd.

Dat Flipz's reacties te vaak te negatief eindigen heeft mogelijk te maken met de 'Linuxpropagandamoeheid' die bij sommige moderators kan zijn ontstaan. Niet correct, maar wel menselijk, en dat geeft je toch een gekleurde bril.
Mogelijk is die gekleurde bril ook de reden dat ik Flipz's pro-linux reacties doorgaan positief modereer. Maar ongefundeerd(!) uithalen naar MS krijgt van mij ook wat het waard is, flame of troll, onderbouwen is het sleutelwoord.
Begrijpelijk dat je niet steeds een boekwerk wilt typen, maar als je hetzelfde niet steeds weer wilt onderbouwen, moet je eigenlijk ook niet steeds weer met hetzelfde reageren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 29 april 2002 23:34 schreef botoo het volgende:
Dat Flipz's reacties te vaak te negatief eindigen heeft mogelijk te maken met de 'Linuxpropagandamoeheid' die bij sommige moderators kan zijn ontstaan.
Precies, dat klopt niet
Niet correct, maar wel menselijk,
En ik ben blij met deze zin die erop volgde.
moet je eigenlijk ook niet steeds weer met hetzelfde reageren.
En hier is dus de crux. Linux sterft op de FP uit zodat het Liinuxbestand statisch blijft. Nieuwe MS blaters geven Linux-blaters kromme tenen die weerwoord vraagt zodat toch weer de 'oude' nick met oogomschijnlijk dezelfde Linux-feiten blijft geven. Niet dat deze onjuist zijn, maar er is steeds weer een ander publiek dat het vorige betoog heeft gemist en weeeeeeer hetzelfde domme geblaat vertoont.

* Delerium gaat voorbeeldje erbij halen.
Op Themaforum neem ik een pro-Pim stelling in: dan moet je continue verdedigen. An sich niet erg, aangezien ik die linkse types rauw lust. Maar indien er regelmatig een nieuwe nitwit opduikt die 'oude' feiten gaat herkauwen die vorige week afgeschoten zijn (door een half boek aan punten/feiten) dan reageer ik niet met een identiek verhaal. Dan schiet ik 'm af.
Aangezien op de FP afschieten not-done is, ga je gewoon met meer samengevatte opmerkingen tewerk. De drempel om Linux/Flipz een -1 Troll te geven is echter zeeeeer laag. Dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo denkt dat de Flipz situatie weer voldoende uitgelicht is zo, het is voor iedereen weer helder (voor zover /16 helder kan zijn dan ;) ) danwel, zou weer helder moeten zijn.

Zo nu en dan met een ruwe borstel flink boenen en de glans komt weer terug,
ook op TMF :)

En mocht dit draadje nu versleten raken, dan dank iedereen voor zijn bijdrage.

edit:

Didactisch is het 'praatje, plaatje, daadje' systeem nog altijd beproefd en bewezen.
Je vertelt het verhaaltje,
visualiseert dat d.m.v. een voorbeeld,
en laat het verder door de 'leerlingen' zelf in praktijk brengen.

errr, nee ik ben geen schoolmeester...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 23:42 schreef Ecteinascidin het volgende:
En hier is dus de crux. Linux sterft op de FP uit zodat het Liinuxbestand statisch blijft. Nieuwe MS blaters geven Linux-blaters kromme tenen die weerwoord vraagt zodat toch weer de 'oude' nick met oogomschijnlijk dezelfde Linux-feiten blijft geven. Niet dat deze onjuist zijn, maar er is steeds weer een ander publiek dat het vorige betoog heeft gemist en weeeeeeer hetzelfde domme geblaat vertoont.
de standaard proMSopmerking die nog steeds (laatst zag ikhet weer) op +3 / +4 kan komen.
Als windows zo slecht is waarom gebruikt iedereen het dan?
+3 inzichtvol :P

Flipz legt uit dat het een monopolie is ontstaan door een wet uit de algemene economie. Voila -1 troll.. tja.

Zelfs bronvermelding wil niet altijd helpen. Zeker vroeger. -2 troll was het toen nog. Met een aantal proMS modjes kon je niet eens meer ongestraft niezen :) Zwaar censuur.

Is het trouwens mogelijk om het aantal uitgedeelde trolls en flamebaits te tellen? /me staat ongetwijfeld op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 29 april 2002 23:42 schreef Ecteinascidin het volgende:
Aangezien op de FP afschieten not-done is, ga je gewoon met meer samengevatte opmerkingen tewerk.
Jup, en vind je het gek dat je dan soms complete discussies krijgt over het al dien niet gelijk hebben, als de onderbouwing mist bij de samenvattingen :?

We kunnen namelijk voor zover ik weet niet de huidige score beoordelen op basis van onderbouwingen in voorgaande artikelen/reacties. En hoe moeizaam het mag zijn om weer compleet hetzelfde verhaal te typen inclusief dezelfde links, dan nog is het niet gerechtvaardigd om te zeggen dat een reactie op een 3/4 score hoort omdat ie dat bij de reacties hiervoor wel deed
Op dinsdag 30 april 2002 00:52 schreef Zemanova het volgende:

[..]

+3 inzichtvol :P
Ook niet terecht imo :)
Is het trouwens mogelijk om het aantal uitgedeelde trolls en flamebaits te tellen? * Renegade staat ongetwijfeld op 1.
Dat zou me inderdaad ook wel een geinige lijken, alleen ben ik van dat feit nog net niet helemaal overtuigd :P :D

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej Lul, waarom gebruik je geen Linux!!!!!!!!!!! Veel beter dan die Gore MicroShit CRAP!!!! De kernel is stabieler dan die gare windhoos 2000 zooi, en je kun nog eens sneller werken ook. Jij bent echt wel gek als je nog M$ zut gebruikt |:(
kweenie hoor, dit is tenminste duidelijke taal. wou dat alle stukjes zo kort en krachtig waren ipv al dat genozel.

tis misschien wel een flamebait waard, maar zeker geen troll. zal wel aan de auteur liggen die blijk geeft zaken goed te kunnen verwoorden ;)

ik ben het ermee eens dat je alles mag zeggen, mits maar netjes opgeschreven.

Onzin, geleuter, dikke vingers, zelfs spelfouten mogen m.i. best omlaag worden gemodderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op dinsdag 30 april 2002 20:55 schreef niego het volgende:
kweenie hoor, dit is tenminste duidelijke taal. wou dat alle stukjes zo kort en krachtig waren ipv al dat genozel.
Duidelijk is het idd...
tis misschien wel een flamebait waard, maar zeker geen troll. zal wel aan de auteur liggen die blijk geeft zaken goed te kunnen verwoorden ;)
Het is wel een troll, MS is niet M$ en ook geen MicroShit en er is geen onderbouwing waarom Win2k zo slecht is.
ik ben het ermee eens dat je alles mag zeggen, mits maar netjes opgeschreven.
Dus als ik netjes verwoord waarom ik Hitler een hele fijne man vindt en dat alle Turken, Marokkanen en Joden fijn dood mogen vallen is dat in jouw ogen goed?
Onzin, geleuter, dikke vingers, zelfs spelfouten mogen m.i. best omlaag worden gemodderd.
Spelvauten niet, als iemand een probleem heeft met spellen maar wel moeite doet voor een inhoudelijk goede post vind ik niet dat je die spelvauten mee mag nemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
zal wel aan de auteur liggen die blijk geeft zaken goed te kunnen verwoorden ;)
:+ :D :*

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 28 april 2002 13:58 schreef Zemanova het volgende:

[..]

De EU stelt met name server-client integratie ter sprake.

.... Als je twijfelt aan de inhoud is het niet de bedoeling troll uit te delen.
ik moet je hierin gelijk geven.
de EU-aanklacht bestaat uit 2 delen, behalve het bekende gedeelte over de integrate van mediaplayer in XP, waarvoor er kort sprake was van een mogelijk verkoopverbod voor XP in de EU, bestaat er een tweede aanklacht van de EU gericht op mogelijk misbruik van hun monopolie om marktaandeel te behalen op de servermarkt zoals je stelde.

je had dus wel gelijk; maar betekent het dat mijn inschatting dus verkeerd was.
ik blijf eerlijk gezegd achter mn eerdere analyse staan (hooguit schat ik hem ne vaster op 1 tegenover 0 in)

juist de tweedeling in de EU-aanklacht is iets wat je niet als basis-kennis mag aannemen, ik volg de MS-zaak met interesse, echter ik weet ook dat soort dingen niet direct (de servermarkt-aanklacht is overigens nauwelijks door de EU onderbouwd, tevens heeft {bmw} de EU geen Sherman-Act-achtige richtlijn, danwel wet tegen koppelverkoop, en dat is nu juist de beschuldiging erachter )

een quote van de aanklacht, mogelijk uitleg (die je gaf was wel incorrect, enkel een beschuldiging over client-server integratie (geen beschuldiging in de EU-aanklacht, die betrof enkel koppel-verkoop) en geheimhouding, wat aantoonbaar onjuist is, zie SMB (hoe je ook over de CIFS-licentie denkt))

ik denk dat Flipz inderdaad het risico loopt om mogelijk bevooroordeeld te worden, en ik denk dat juist personen als hem in een 'glorieuze' toekomst juist door de Power Modderator in bescherming gehouden moeten worden; mensen die juist de neiging hebben down-gemod te worden, vraag is enkel of dat mogelijk is binnen de huidige plannen (bv. de mogelijkheid voor de PowerMod om een reactie een 'minimum-score te geven, te voorkomen dat de reactie naar -1 zakt)

verder zag ik net de reactie die we besproken hebben van Flipz, deze dus.
wat me opvalt is dat er erg veel trolls gegeven zijn, het lijkt me dat dat enkel door een LM gedaan kan zijn.
Dat lijkt me onterecht, en in zekere zin ook misbruik van LM-rechten.
mij komt voor dat een LM daar met zijn rechten heeft gekeerd tegen de mening van de algemene Tnet-bezoeker die er wel degelijk een waarde in zag (reactie is ondanks zo'n 25 trolls nog altijd op +0.44 terecht gekomen, een +1 had me terecht geleken)

De vraag is of de invloed van de LM op dit punt terecht is?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

In de gewraakte reactie lijkt idd een collectief bezig geweest te zijn die trollen uitgedeeld heeft:
Beoordelingen: +2, -1: Overbodig, +1: Inzichtvol, -1: Troll, +1: Inzichtvol, -0.80: Troll, +0.67: Behulpzaam, -0.57: Off-topic, +0.50: Inzichtvol, -0.44: Off-topic, -0.27: Flamebait, +0.24: Ondergewaardeerd, -0.21: Troll, -0.15: Troll, -0.05: Troll, -0.05: Troll, -0.05: Troll, -0.04: Troll, -0.04: Troll, -0.04: Troll, -0.04: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, +0.02: Informatief, Totaal: 0.44 / 30x

Imo is het heel goed mogelijk dat er iemand zwaar nisbruikt gemaakt heeft van zijn LM mogelijkheden. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er reguliere modererende users een reeds op troll staande posting nogmaals op troll zet (en nogmaals, en nogmaals, en... x 17)

Wmb mag dit verder uitgezocht worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 01 mei 2002 02:43 schreef RM-rf het volgende:
mij komt voor dat een LM daar met zijn rechten heeft gekeerd tegen de mening van de algemene Tnet-bezoeker die er wel degelijk een waarde in zag (reactie is ondanks zo'n 25 trolls nog altijd op +0.44 terecht gekomen, een +1 had me terecht geleken)

De vraag is of de invloed van de LM op dit punt terecht is?
Dat lijkt me niet, aangezien het een van de "regels" was, dat reacties niet vastgezet zou worden door de LM's, maar dat deze een laatste schaafmogelijkheid zou zijn om een reactie op de "juiste" score te krijgen. Ik moet trouwens zeggen dat op het moment dat er (waarschijnlijk) gebruik is gemaakt van de LM mogelijkheden, de reactie toch al wel redelijk vast stond, wat natuurlijk geen excuus zou zijn.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmm, duidelijk. LM heeft 'm onder de +1 gedrukt. Dat was dus niet 'redelijk' vast.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 12:08 schreef Renegade het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, aangezien het een van de "regels" was, dat reacties niet vastgezet zou worden door de LM's, maar dat deze een laatste schaafmogelijkheid zou zijn om een reactie op de "juiste" score te krijgen. Ik moet trouwens zeggen dat op het moment dat er (waarschijnlijk) gebruik is gemaakt van de LM mogelijkheden, de reactie toch al wel redelijk vast stond, wat natuurlijk geen excuus zou zijn.
even buiten de posting en de soort moderaties om, volgens mij was er ook een afspraak om niet meer als 1 punt verschil te maken, gezien de weging per moderatie waren er wel veel moderaties nodig. Wat weegt zwaarde een posting niet vast moderen of de score goed zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 08:16 schreef botoo het volgende:
In de gewraakte reactie lijkt idd een collectief bezig geweest te zijn die trollen uitgedeeld heeft:
Beoordelingen: +2, -1: Overbodig, +1: Inzichtvol, -1: Troll, +1: Inzichtvol, -0.80: Troll, +0.67: Behulpzaam, -0.57: Off-topic, +0.50: Inzichtvol, -0.44: Off-topic, -0.27: Flamebait, +0.24: Ondergewaardeerd, -0.21: Troll, -0.15: Troll, -0.05: Troll, -0.05: Troll, -0.05: Troll, -0.04: Troll, -0.04: Troll, -0.04: Troll, -0.04: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, -0.03: Troll, +0.02: Informatief, Totaal: 0.44 / 30x

Imo is het heel goed mogelijk dat er iemand zwaar nisbruikt gemaakt heeft van zijn LM mogelijkheden. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er reguliere modererende users een reeds op troll staande posting nogmaals op troll zet (en nogmaals, en nogmaals, en... x 17)

Wmb mag dit verder uitgezocht worden.
Wat mij betreft mag dit idd verder uitgezocht worden en diegen op het matje worden geroepen, want zelfs ik zie hier geen troll in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
Op woensdag 01 mei 2002 18:33 schreef Robin Vreuls het volgende:

Wat mij betreft mag dit idd verder uitgezocht worden en diegen op het matje worden geroepen, want zelfs ik zie hier geen troll in :?
* Felicia is het daar geheel mee eens :(

Aan de andere kant, het kan goed zijn dat dat dus niet door een LM is gedaan maar door een vrienden club ofzo die hem "systematisch" naar beneden modden... Tis onwaarschijnlijk maar 't kan.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 18:44 schreef wauske het volgende:

[..]

* Felicia is het daar geheel mee eens :(

Aan de andere kant, het kan goed zijn dat dat dus niet door een LM is gedaan maar door een vrienden club ofzo die hem "systematisch" naar beneden modden... Tis onwaarschijnlijk maar 't kan.
Maar er moet in elk geval even gekeken worden wat het nu precies was. Anders is het vertrouwen in de toekomstige *zucht* PM ook meteen verdwenen. En als het een "vrienden" clubje is geweest mogen ze ook wel even een waarschuwing vind ik.

Iedere reactie moet beoordeeld worden op inhoud, niet op naam. (Flips heeft ook vaak genoeg een +1 van me gehad, want ik zie meestal pas wie het postte als ik het hier lees :P ).

Als het een LM is geweest: LM af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 18:48 schreef Mecallie het volgende:
Als het een LM is geweest: LM af.
Dat lijkt me iets te veel van het goede, eerder een fikse waarschuwing (nog een keer een foute actie => LM af) lijkt me wel op zijn plaats.

Tenzij hier gebruik is gemaakt van de bug die * Renegade heeft ontdekt :? Maar ik kan het niet testen vanwege mijn LM status op de FP zodat ik niet zeker weet of het lukt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjees wat zijn jullie triest zeg...

Sorry hoor maar om ff een topic hier te openen om vervolgens naar iedereen te schreeuwen om iemand een troll of een flamebait te geven :? :r

En als iemand niet gelooft in de uitspraken van Microsoft dan mag ie dat toch best geloven, daar heeft niemand iets over te zeggen lijkt mij, je gaat toch ook geen troll/flamebait uitdelen als iemand straks gaat zeggen dat ie Microsoft wel gelooft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 01 mei 2002 20:18 schreef Lighteye het volgende:
Tjees wat zijn jullie triest zeg...

Sorry hoor maar om ff een topic hier te openen om vervolgens naar iedereen te schreeuwen om iemand een troll of een flamebait te geven :? :r
Zou je misschien willen afzien van het gebruik van de :r-smiley? Dank je :*

We schreeuwen niet, we vragen of anderen ook naar die reactie willen kijken, en willen helpen met het beoordelen.
En als iemand niet gelooft in de uitspraken van Microsoft dan mag ie dat toch best geloven, daar heeft niemand iets over te zeggen lijkt mij, je gaat toch ook geen troll/flamebait uitdelen als iemand straks gaat zeggen dat ie Microsoft wel gelooft :?
Dat mag ie best vinden, met meningen is niets mis, maar zodra men gaat lopen schelden richting MS of ononderbouwd uithalen is het niet echt waardetoevoegend (lijkt mij althans :?) :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja die smilies zijn er nu eenmaal om er wat 'meer gevoel' bij te zetten he, en natuurlijk om het wat krachtiger te laten overkomen :)
Gepost door Flipz zaterdag 27 april 2002 - 13:16 Score: 0 (Flamebait)
Eerlijk gezegd geloof ik geen barst van uitspraken van microsoft.

Uiteraard zegt het bedrijf dat de veiligheid bovenaan staat. Windows XP was volgens MS ook 10 keer veiliger dan wat dan ook en het blijkt gatekaas te zijn.

Aangezien elke windowsversie vertraging heeft opgenomen gebruiken ze dit nu als excuus.

edit:
een aantal reacties hieronder is idd te lezen dat de release uitgesteld is vanwegen een aantal factoren
Dan mag iemand mij eens gaan uitleggen waarom men hier een flamebait/troll ziet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 01 mei 2002 20:33 schreef Lighteye het volgende:
Tsja die smilies zijn er nu eenmaal om er wat 'meer gevoel' bij te zetten he, en natuurlijk om het wat krachtiger te laten overkomen :)
Dat snap ik ook wel, maar om meteen over ons heen te :r vind ik iets te extreem. We staan overal open voor, en proberen met alle vragen normaal om te gaan :)
Dan mag iemand mij eens gaan uitleggen waarom men hier een flamebait/troll ziet :?
Dat is waarschijnlijk "misbruik" geweest van modrechten, alhoewel je uit voorgaande beoordelingen wel kunt zien dat sommige van de 'normale' modders dat er ook in zagen, maar die zou ik eigenlijk dezelfde vraag willen stellen.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op woensdag 01 mei 2002 20:33 schreef Lighteye het volgende:
[..]

Dat kan ik niet, want het is geen flamebait of troll, zal ff kijken of die nog modbaar is...

edit:

Laat maar, zal voortaan eerst eens kijken voordat ik post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op woensdag 01 mei 2002 20:33 schreef Lighteye het volgende:Dan mag iemand mij eens gaan uitleggen waarom men hier een flamebait/troll ziet :?
Dat is dus net 1 van de postings die onderwerp zijn in dit draadje.
Het is aan de bezoekers/bewoners van TMF om hier al dan niet te corrigeren, als je de bovenstaande reacties leest kan je de meningen prima lezen.

[edit]
btw, over je vermeende trieste bezig zijn.
'beetje lompe uitlating vind ik dat wel, je kan natuurlijk ook eerst proberen om begrijpend te lezen, alvorens je anderen (die proberen te helpen) op de kast gaat jagen...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 22:38 schreef botoo het volgende:

[..]

Dat is dus net 1 van de postings die onderwerp zijn in dit draadje.
Het is aan de bezoekers/bewoners van TMF om hier al dan niet te corrigeren, als je de bovenstaande reacties leest kan je de meningen prima lezen.

[edit]
btw, over je vermeende trieste bezig zijn.
'beetje lompe uitlating vind ik dat wel, je kan natuurlijk ook eerst proberen om begrijpend te lezen, alvorens je anderen (die proberen te helpen) op de kast gaat jagen...
Het gaat mij niet om wat er na komt maar juist om het topic dat is gestart aan de hand van de genoemde voorbeelden van de topicstarter |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Over 'de zaak' van deze reactie. We hebben een query op de database losgelaten en vast moeten stellen dat iemand met LM rechten ervoor heeft gezorgd dat deze post als troll werd beoordeeld. De (-1 Troll) werd door vijf verschillende mensen uitgedeeld. Nog drie anderen gaven minpunten met een andere tag. Dit tegenover vijf personen die pluspunten gaven. Er was er echter één die zijn stem 15 keer liet horen, en daarmee waarschijnlijk de doorslag heeft gegeven.

Wie dat is geweest houden we liever intern, daar deze persoon op de hoogte is gebracht, zijn fout heeft erkend, er spijt van heeft, en zijn leven zal beteren. Voor alle eerlijkheid worden de moderaties verwijderd uit de database, waardoor de reactie na een omweg toch nog op zijn 'natuurlijke' positie uitkomt.

We vinden het natuurlijk jammer dat het moest gebeuren, maar we vinden dit geen reden om het vertrouwen in de LM (of toekomstige PM) te verliezen, noch om de betreffende persoon uit zijn functie te ontheffen. Sterker nog, we zijn juist blij dat er mensen scherp genoeg zijn om dit soort fouten op te merken en hier aan te tand te voelen. Hoewel sommigen uit deze thread misschien concluderen dat misbruik van het modsysteem makkelijk is, denken we dat deze thread juist bewijst dat het moeilijk is, omdat er altijd wel iemand is die het opvalt :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Goed werk Wouter, ik ben er een voorstander van om mismodden (zeker door LM) scherp aan de kaak te stellen, en ik kan me er ook wel in vinden dat de betreffende niet onmiddelijk aan de schandpaal genageld word. Discreet op z'n fouten wijzen is een duidelijk signaal.
Notoire recidivisten :? mogen wmb hum LM inleveren.

* botoo gaat z'n mail eens checken...
:+ ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op woensdag 01 mei 2002 23:39 schreef botoo het volgende:
* botoo gaat z'n mail eens checken...
:+ ;)
* Beaves heeft dat allang gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op woensdag 01 mei 2002 22:46 schreef Lighteye het volgende:
Het gaat mij niet om wat er na komt maar juist om het topic dat is gestart aan de hand van de genoemde voorbeelden van de topicstarter |:(
errr, je bent op de hoogte dat Flipz en Zemanova dezelfde is?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

Jaymz

Keep on moving !

Nog ff naar Lighteye: TMF is zogezegd een community in een community. Veel van de mensen die je in dit topic (en andere topics alhier) ziet reageren komen hier al enige tijd. Ondergetekende al ruim anderhalf jaar.

Verder is TMF een forum waar je niet alleen naar de vorm van het bericht, maar met name naar de boodschap en het doel van de boodschap. Zeker als je elkaar al geruime tijd 'kent' haal je veel meer uit een reactie dan iemand doet die een hoop dingen niet 'live' heeft meegemaakt :)

Als het uit de klauwen dreigt te gaan lopen kun je er veilig vanuit gaan dat (meestal) succesvol wordt 'omgedraaid'. Ik modereer op TMF graag zonder slotjes waarschuwingen en dergelijke :)

Maar da's in deze draad verder off-topic :)
Pagina: 1