eerste: imho 0:overbodig
geen flame, maar ook geen onderbouwing van beschuldigingen.
"gatekaas" en "geloof ik geen barst van uitspraken van microsoft" zijn flamerige opmerkingen, maar ben best bereid die weg te strepen tegen het gebruik van een 's' in microsoft... keyboard troubles?

.
weet niet of anderen ook bereid zijn hun hand over hun hart te strijken, want de reactie zit flink dicht tegen een -1 aan.
tweede: 0 offtopic danwel 1 inzichtvol
de opmerkingen over redhat en de verdeling linux-ms nieuws op tweakers horen daar niet, dat mag je in TFF bespreken als je wilt, maar hier is het offtopic.
je rant over *nix servers s een reactie op een erdere post en daarvoor haalt ie zeker de 0, maar verder is ie weinig hoogstaand.
dat ms misbruik makt van haar monopolie op de desktop markt is aangetoond, maar niet om marktaandeel te halen in de servermarkt, dat zou dus uitleg vereisen die je niet geeft, de mogelijke EU-aanklacht betreft bmw niet de servermarkt maar ook het misbruik van hun monoplie in de desktop markt.
dat ms voordeel heeft bij hun grote aandeel in de gebruikes markt, zeker in een windows-omgeving (in een *nix omgeving is daar weinig voordeel aan te behalen) is natuurlijk wel zo, maar dat is niet illegaal.
Ondanks dat unix/linux goedkoper, veiliger, sneller en stabieler is worden windowsservers redelijk verkocht. De oorzaak is integratie van server met clients en geheimhouding van de betreffende specs.
dit is wmb de key-alinea daar, niet bijster onderbouwt, en nogal subjectief (bv de specs van het smb-protocol worden wel vrijgegeven echter tegen een nogal aggressieve anti-GPL licentie)
als je hem zou editten en wat algemeenheden vervangt door meer feitelijke juistheden (noem bv de CIFS-licentie en de anti-GPL clausule daarin, als voorbeeld)
zou hij hoger mogen, nu gooi ik er een -1 tegenaan
dezelijkt me een 0:overbodig
zeker voor een product dat pas halverwege volgend jaar uitkomt nogal tendentieus en dus tegen de troll aan
deze is een 1:informatief
deze lijkt me een 1, niet bepaald onderbouwd, maar het legt enkel de nadruk op het feit dat de 'veiligheid' enkel een officiele redengeving is en niet noodzakelijkerwijs de werkelijke reden van de vertraging
deze een 0;offtopic danwel -1:troll
in een draadje over een windows server snugger reageren dat er ook linux is en 'dat het bij hem zo lekker draait' vind ik erg laag niveau, geef graag een troll al is het alleen maar om te voorkomen dat mensen denken dat linux-gebruikers inderdaad zulke kortzichtige leuker-dan-de-deurknop-types zijn.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen