Toon posts:

Webcam verstrikt in LAN!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik zit hier met een ToUcam pro webcam, en ik wil graag live streaming op het net,(bandbreedte maakt niks uit >:)) maar alle software gebruikt het ip'tje van mijn interne LAN. Dus mijn webcam LiveStream is alleen binnen het lan zichtbaar! In die software kun je dus ook niet het ip-adres veranderen, dus blijft hij verstrikt!! help me! :'(

Verwijderd

Kijk eens of je het IP adres dat je van je provider gekregen hebt kunt invoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Neep! sorry, maar dat had ik ook al gezegd...in die software gebruiken ze gewoonweg nog het standaard ip-adres }:O

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
en als je nou een port map maakt???

Verwijderd

Topicstarter
Als je me even zou kunnen uitleggen wat een port map is, zou ik het graag proberen, vertel verder! *feels stupid* |:(

Verwijderd

Topicstarter
Okeej nu heb ik geprobeerd de port number te veranderen van 80 naar 120,(don't ask me why ;)) maar dat lukt dus ook niet...Iemand nog replies? :z

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:24
Welk programma gebruik je om live te streamen???
Windows Media Encoder???

En inderdaad zoals DRaakje al zei moet je een portmap aanmaken om alles goed te kunnen streamen..

(btw dit doet me denken aan de tijd dat ik op mijn p166 een webcam draaide via het netwerk naar het internet)

Verwijderd

Topicstarter
nix meer? Okee, ik kijk nog wel verder met m'n geliefde zwarte lan-doosje..Ik denk dat ik de ip van xs4all maar gewoon ga proberen te gebruiken... B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 22:26 schreef pietervl het volgende:
Welk programma gebruik je om live te streamen???
Windows Media Encoder???

En inderdaad zoals DRaakje al zei moet je een portmap aanmaken om alles goed te kunnen streamen..

(btw dit doet me denken aan de tijd dat ik op mijn p166 een webcam draaide via het netwerk naar het internet)
Ik gebruik de Vidio suite van de Teveo web service...
En ik weet nou nog steeds niet wat een portmap is |:(

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Je moet gewoon ff je externe ip (je ISP-IP dus) ff doorsturen naar je lokale IP.

Hoe dat moet kan je hier lezen : [topic=184484/1/100]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

DaMantis: Gebruik voortaan ff Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif, i.p.v. 2x achter elkaar posten :)

• pietervl
Even uitleggen wat een poortmap is (correct me if I'm wrong):

Je hebt een netwerkje met een gedeelde internetverbinding.
De server heeft in dit geval de internetverbinding via een modem en de clients kunnen internetten dmv een progje dat de internetverbinding op het netwerk deelt (bv winroute of in windows ingebouwde optie).

Echter als iemand van buitenaf jouw webcam wil benaderen zal hij via het IP-adres + poortnummer op de server komen en vervolgens niks zien omdat de server zelf de webcam niet heeft en niet snapt wat de bezoeker op die poort moet.
Een poortmap zorgt ervoor dat een inkomende request op een bepaalde poort (bv 120) wordt geforward naar een andere computer in je netwerk, in dit geval dus naar de computer met de webcam. Dan kan men dus je webcam zien.

Snappie??

Natuurlijk kan je ook de allesomvattende search van GoT gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Danke, ik probeer het well ff :) umm...Ik gebruik geen winroutePro of Lite maar gewoon ICS uit windows ME. :)

• pietervl
Op zaterdag 27 april 2002 22:39 schreef DaMantis het volgende:
Danke, ik probeer het well ff :) umm...Ik gebruik geen winroutePro of Lite maar gewoon ICS uit windows ME. :)
Hmmm, ik dacht niet of de standaard ICS portmapping ondersteunde...

Als dat zo is zit er weinig anders op dan winroute (lite) te installen, simpel progje waarmee het wel pefect kan..

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik gebruik altijd webcam32 om mijn webcam streaming op het net te krijgen.. die draait op poort 8888 (standaard)

met portmapper van analogix stuurde ik op de server dan poort 8888 door naar mijn interne IP. werkte als een trein

Nu smoothwall router.... werkt allemaal beetje handiger!! zeker met java applet..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu AnalogX ook gevonden,(hij stond bovenaan port mapper search bij google >:)) maaruh, de target is 192.168.0.7:120 en de port # is 120..Maar hij werkt nog steeds niet! misschien een fout in de nummertjes? ;(

Naar mijn idee werkt die portmapper op zich OK.. De fout zit 'm denk ik in het IP adres. Dat is natuurlijk het interne adres binnen het LAN. Ik zou eerst dat adres moeten wijzigen in een adres waar iedereen op Internet bij kan...
Maar dat wordt niet ondersteund door Teveo.com.
Morgen verder. :+

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

interne netwerkkaar uitzetten
prog aan zetten
interne netwerkkaart weer aan

Verwijderd

Topicstarter
Ah...nog een goede tip, ik zal het proberen, en bedankt! :)(als je dit nog leest :P)
Pagina: 1