Toon posts:

Processor bakt door...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ging vanmorgen onderdelen kopen bij mijn lokale dealer...

MSI KT3 Ultra, AMD XP 1800+, 256 DDR, 40GB HD, floppy, CD-ROM, Geforce 4 Ti...

Ik vraag aan de verkoper daar of hij enkel de cooler en processor op moederbord kan aansluiten. Ik kom thuis en zie dat inderdaad cooler met CPU op moederbord zit en dat er een kabeltje van de processor op het moederbord aangesloten is...

Ik assembleer de hele PC: front-panel ledjes aansluiten, cd-rom & floppy installeren, IDE aansluiten, Ram installeren, Geforce in AGP, voeding er in en alle stroomkabels aansluiten alsook de kabel die op moederbord komt...

Nu ik veronderstel dat alles klaar is, en sluit eerst muis en keyboard aan, monitor kabel in AGP-kaart, en steek dan de zwarte power-kabel in... 1 second later ruik ik rook... en zie dat de rook uit CPU komt (dit alles zonder de Power On aan te raken), ik trek de kabel terug uit.

Wat heb ik hier verkeerd gedaan?? Help mij....aub

Alvast bedankt!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Volgens mij niets. Heb je gewoon pech dat je een DOA hebt meegekregen. Jij hebt de proc toch niet aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met dat ik de proc niet heb aangesloten?

Hetgeen me ook opviel is wanneer ik de Powerknop wel aanzette de cooler niet begon te draaien...

Hoe zit het met de garantie?

200 Euro in de vuibak? of misschien is men mobo ook doorgebrand?

Verwijderd

welke zaak???

Verwijderd

haha dan zat de koeler vast niet goed op de core, garantie gevalletje dus.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
er staat pas stroom op de proc als je de power knop indrukt.

waarschijnlijk iets fouts aangesloten, maar hoe je dat klaar hebt gekregen zou ik echt niet weten dit is de eerste keer dat ik zoiets hoor :?

Verwijderd

tjonge dure fik;moet ergens kortsluiting geweest zijn

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Terug gaan naar de zaak, zij hebben de koeler erop gemonteerd. Dus het probleem ligt bij hun.
(Correct me if i'm wrong ;) )

edit: en volgens mij ligt de fout ook bij je moederbord, fabricage fout denk ik.

Verwijderd

Ow niet goed gelezen je deed het zonder de aan knop aan te raken, heb je wel alle schroefjes achter je mobo weggehaald? Zoniet dan zou ik dat maar eens vlug gaan doen, maarja zo is het wel een dure grap

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

in de bios zal wel die functie vanne, stekker erin pc automatich aan aanstaan.

daarom reset ik ALTIJd een mb als ik heb krijg/repareer.

en schop die verkoper in zijn doedelzak, een 1.6'er aan gort, hij had hem moeten testen toen hij hem uitgaf. trieste zaak, geeft weer een slecht naam voor ons computerzaakeigenaren. :(

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Raziel
Op zaterdag 27 april 2002 21:25 schreef sycorax het volgende:
Wat bedoel je met dat ik de proc niet heb aangesloten?
Dat heeft de winkel toch gedaan?
Hetgeen me ook opviel is wanneer ik de Powerknop wel aanzette de cooler niet begon te draaien...
Lijkt me of dat de stekker niet goed zat, of bord verrot.
Maar hoe lang heb je em aan laten staan? Duurt toch wel een tiental seconden voordat ie doorbrand, koelblok vangt de 1e klap op.
Hoe zit het met de garantie?

200 Euro in de vuibak? of misschien is men mobo ook doorgebrand?
Doen of je neus bloedt, maandag terug gaan en zeggen dat ie meteen al niets deed. Vraag wel om nieuw mobo en proc, anders zegt de 2e misschien ook meteen *poef*

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

Shunt

Boe

/\
|
dit kan ook zijn ja proc of mobo is een misbaksel :P

je moet gewoon trug naar de winkel want daar hebben ze de cooler er op gezet
en btw je kan naar mijn weeten niet je mobo/proc verbranden door een stekkertje verkeerd er op te zetten

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• flippy
  • Niet online

flippy

Doen of je neus bloedt....
die van hem of van die verkoper? >:)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
ja kan t niet verkeerd erop zetten !!!! (alles is tegenwoordig dummy (n00b) proof.

alleen dat koelblok dat blijkt toch steeds weer een probleem te zijn voor sommige mensen.

(een xp met een pal 8045 zonder fan heeft na 35 minuten op full load de 85 graden gehaald) daarna had dexter t lef niet meer om verder te gaan :9

volgens amd moeten ze 95 aankunnen (wie wil proberen :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de snelle reacties... :)

Is er nog iets dat ik moet weten voor ik terug ga? Zodat ik daar niet met mijn mond vol tanden sta...

Thx

• flippy
  • Niet online

flippy

o ja, je hebt zelfs RECHT op vervangend materieel.

gewoon ff op de achterkant van de bon kijken, daar staat meestal algemene voorwaarden, lees die ff...

en blijven doordrammen, ze geven meestal niet meteen toe op nieuwe zooi.

en anders, nog even een knokploegje meenemen >:)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

Shunt

Boe

nee gewoon doen alsof je niet weet wat er verkeerd is
gewoon DOM doen :+
als ze vragen heb je alles goed aangesloten zeg dan ja kom op man ik zet al pcs inelkaar toen ik 12 was >:)

en als ze zeggen van je heb de cooler er verkeed op gezet zeg dan van dat hebben jullie zef gedaan :+

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Raziel
Post maandag FF een nieuw topic, om te laten weten of gelukt is. Jij zit niet in de fout. DOA's kunnen gebeuren, tis ruk, maar wat doe je eraan.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Zal wel gewoon DOA zijn, RMA gevalletje dus, retour naar leverancier :+

Pech gehad jochie, gewoon nieuw bordje + processor eisen van die winkel, krijg je wel mee....

Verwijderd

Topicstarter
Wel, daarstraks zette ik de PC nog eens een keertje aan om te proberen en tot mijn grootste verbazing sprong hij aan... WOW! Maar van die rook die ik rook meen ik echt en is dus een feit, maar ik begin nu te twijfelen of die wel uit de processor kwam en misschien kwam die wel van het mobo... heb het niet zo goed gezien...

Maar mooi liedjes duren niet lang... toen ik de CD-ROM van Win2K installeerde liep de computer steeds vast op willekeurige percentages...? Vreemd... Heb de verkoper al gecontacteerd via e-mail en verwacht morgen wel een antwoord voor een eventuele oplossing...

Dus? Nu je het hele verhaal hebt gehoord, wat kan er nu allemaal stuk zijn? Mobo en/of processor? HD? RAM?

Verwijderd

Ga mij niet zeggen dat dit je eigen schuld is!! Je hebt gewoon alles naar behoren aangesloten en hij brand alsnog door! Gewoon een kwestie van overmacht lijkt mij, een zaak voor de garantie dus! Als ik jouw was: Geld terug vragen!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
kon de rook uit de voeding zijn gekomen?
Pagina: 1