The First Ultimate vd Hull

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17
FF een (High End) audio vraagje. Ik heb sinds vandaag the first ultimate op proef. Leuke interlink maar niet datgene wat de reviews en verkopers beweren of ????? Wie heeft ervaring met deze interlink en wie heeft hem de laan uit gedaan voor een andere ??? Ik draai nu met een custom interlink, 3 wire getwist verzilverd koper deze geeft meer detail. Wie heeft er goede tips. Ik zoek een "ultiem" interlink tot max € 250 ,--

Verderz zit ie tussen mun CD 11 - van der Veen buizenbak in triode, dan de D-352 naar mun Translator speakers.

• Ray
Kom op mensen help me even !

Verwijderd

je hebt wel erg weinig geduld, je kan niet verwachten dat iemand binnen een half uur ff reageerd, kan wel een tijdje overheen gaan :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb er zelf geen mening over cq ervaring mee, maar in de HVT van mei zijn ze erg lovend over Siltech MXT Pro New York (a 179 euro per 0,7 meter paar). Ziet er iig wel mooi uit (lekker belangrijk, natuurlijk)

Je moet het natuurlijk zelf beluisteren of geloven :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 20:03

Metten

ik hou het graag simpel

bekertjes onder je kabel zetten, je zal versteld staan van het effect! :z

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 27 april 2002 22:57 schreef Duck-Twacy het volgende:
Ik heb er zelf geen mening over cq ervaring mee, maar in de HVT van mei zijn ze erg lovend over Siltech MXT Pro New York (a 179 euro per 0,7 meter paar). Ziet er iig wel mooi uit (lekker belangrijk, natuurlijk)

Je moet het natuurlijk zelf beluisteren of geloven :)
[ff off topic]
Wat is jou email adres Duck-twacy?, dan kunnen we binnenkort even wat afspreken om naar Baarn te gaan (18 mei)
[/ff off topic]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 28 april 2002 10:42 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

[ff off topic]
Wat is jou email adres Duck-twacy?, dan kunnen we binnenkort even wat afspreken om naar Baarn te gaan (18 mei)
[/ff off topic]
[more offtopic]
tjek your JH@hotmail account gitaarwerk :+

Ben trouwens beniewd wat voor apparatuur er gebruikt gaat worden. In eerdere shows gebruikten ze Avalon Symbol speakers met Mark Levinson (geloof ik) of Nautilus 801 met Pass Labs. Geloof dat ik ook ooit eens iets over KR en Revel gelezen heb.

Voor diegene die zich afvragen waar dit over gaat:
http://www.hifi.nl/allesoverlees.asp?TekstID=1342
http://www.hifi.nl/lente2002/tekst.asp?id=140

We gaan er 18 mei heen 11:30 - 13:00, ik heb nog 1 reserve plaats, dus als iemand geinteresseerd is..
[/more offtopic]

edit. oke dan je andere email (die HT bestaat zeker niet meer :) )

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb zelf ook van den hull interlinks, en de d-352 als speakercable met wbt's eraan, de volgende interlink die ik ga kopen wordt geen van den hull, want solderen kunnen ze daar niet, je moet echt ontzettend voorzichtig doen anders verneuk je hem al, kijk anders ook bij nordost ofzo, die kunnen wel solderen.

Over de "klank" van een interlink, ik dacht toen verschillen te horen en kocht de d-102 interlink, later na veel lezen en dbt'en ben ik er niet zo zeker van of er verschil tussen kabels bestaan, ik sta op het moment tussen de "believers" en de "non-believers" in, bepaalde dingen zullen uitmaken, maar je wilt nou eenmaal zo graag een beter geluid dat je opeens ook meer onzin ala: breder beeld,meer detail,betere plaatsing enzo gaat horen, tevens komen mensen die interlinks reviewen met ontzettend vreemde termen aanzetten als: Zwart laag.....wtf ik me daarbij voor moet stellen weer ik dus echt niet...

Maar verder succes met je keuze.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 28 april 2002 12:14 schreef hervaz het volgende:
..., tevens komen mensen die interlinks reviewen met ontzettend vreemde termen aanzetten als: Zwart laag.....wtf ik me daarbij voor moet stellen weer ik dus echt niet...

Maar verder succes met je keuze.
lol, het zijn toch geen leden van de KKK :)

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er zit wel degenlijk verschil in kabels maar niet iedereen is in staat om dat te horen.
Je moet er ook wel voor open staan.

Een donkerbruin tegeltje op het midhoog of een belletje in het top hoog.
Idd vage kreten maar hoe leg je geluid uit.
Zelf lang gedraaid met vd hull ea maar ben terug naar koper gegaan.

Tweak!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ik heb zelf de vd Hul "The first" en "The second" gehad totdat ik de goedkoopste Siltech (ST-18) op proef kreeg.....

Het verschil tussen de kabels was verbluffend, pijnlijk, en grandioos tegelijk. De vd Huls klonken beiden mat, en heel korrelig in het hoog in vergelijking met de Siltech. Het hoog van de Siltech is veel helderder, meer "fluid" za'k maar zeggen.

Mijn speakerkabel was ook van vd Hul (m.c. Magnum, die hele vette) en deze legde het ZWAAR af tegen de Siltech FT-12.

Vervolgens dus de vd Huls verkocht en vervangen door Siltech, ik wil nooit meer andere kabel!

Kzou zeggen vergelijk ze en vertrouw op je oren :-)

Have fun!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Denk dat je met kabel vragen beter even naar Hifi.nl kunt gaan. Men geloofd hier over het algemeen niet in enorm dure kabels.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• hervaz
Test het eerst een blind.....voordat je van den hull mat gaat noemen...

• Ray
Op zondag 28 april 2002 21:00 schreef hervaz het volgende:
Test het eerst een blind.....voordat je van den hull mat gaat noemen...
Helaas moet ik na vandaag urenlang intensief luisteren hier toch voor een deel in meegaan.

Ik heb vandaag the first ultimate, the intergration en MC gold uitvoerig beluisterd. Klinken echt super maar leggen het af tegen mijn bestaande. Die is niet te koop maar gemaakt door een audiofiel van getwist verzilverd koper. Alle vd Hull's zijn wat "gereserveerder" terwijl de andere kabel juist meer emotie toont. Goed dat is mijn mening een ander met een andere componenten setup kan daar natuurlijk weer heel anders over denken.

Ik denk dat ik maar eens siltech ga beluisteren, wellicht dat......

• Ray
Op zondag 28 april 2002 20:14 schreef GreenGras het volgende:
Ik heb zelf de vd Hul "The first" en "The second" gehad totdat ik de goedkoopste Siltech (ST-18) op proef kreeg.....

Het verschil tussen de kabels was verbluffend, pijnlijk, en grandioos tegelijk. De vd Huls klonken beiden mat, en heel korrelig in het hoog in vergelijking met de Siltech. Het hoog van de Siltech is veel helderder, meer "fluid" za'k maar zeggen.

Mijn speakerkabel was ook van vd Hul (m.c. Magnum, die hele vette) en deze legde het ZWAAR af tegen de Siltech FT-12.

Vervolgens dus de vd Huls verkocht en vervangen door Siltech, ik wil nooit meer andere kabel!

Kzou zeggen vergelijk ze en vertrouw op je oren :-)

Have fun!
Thx ik zat zelf ook nog aan die magnum te denken, dat is de grote broer van mijn D-352. MMMzzz siltech ik heb dat hier in de shops nog niet gezien maar wellicht dat ik dus maar eens op zoek moet.
Bedankt voor je reactie en ik zal er zeker wat mee doen !!

• Jag
  • Laatst online: 16:05

Jag

Op zondag 28 april 2002 12:33 schreef cruger het volgende:
Er zit wel degenlijk verschil in kabels maar niet iedereen is in staat om dat te horen.
Je moet er ook wel voor open staan.
Haha, die is leuk. Zo'n "je-moet-het-wel-geloven"-argument :). Je moet het niet geloven, je moet het gewoon goed testen :P.
En de "je moet je oren eens laten uitspuiten"-insteek ken ik ook al, raak ik ook niet echt van onder de indruk :).

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

[flauwe mode]
Er is ook een grote overeenkomst tussen macro biologisch/dynamisch gedoe en high end. Je moet je wel open stellen, anders werkt het niet.
Hoe is je aura??
[/flauwe mode]

Maar echte goede (wetenschappelijk) testen is nu eenmaal bijna onbegonnen werk (en niet zo belangrijk, vind ik)

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op maandag 29 april 2002 20:32 schreef Jag het volgende:

[..]

Haha, die is leuk. Zo'n "je-moet-het-wel-geloven"-argument :). Je moet het niet geloven, je moet het gewoon goed testen :P.
En de "je moet je oren eens laten uitspuiten"-insteek ken ik ook al, raak ik ook niet echt van onder de indruk :).
net zoals we ook niet echt onder de indruk raken van 'moet je maar eens testen'. blijkbaar zijn er nog bepaalde dingen die wij niet kunnen testen, of waar we het bestaan nog niet van weten. zoveel mensen denken hier dat we alles over de electronica weten en alles met meetapparatuur en cijfertjes kunnen verklaren. ik zou zoals altijd gewoon zeggen: probeer wat anders, luister naar verschillende interlinks en neem diegene waarvan jij denkt dat die het beste is. ook al is het maar psychisch, want wat is niet psychisch?

• hervaz
Ik voel de ellenlange kabel-ellende discussie's weer aankomen...

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 29 april 2002 20:47 schreef hervaz het volgende:
Ik voel de ellenlange kabel-ellende discussie's weer aankomen...
Je haalt de woorden uit mijn toetsenbord.

Misschien kan iemand hier een Lampje over doen schijnen >:)

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

nou...ik wil dus eigenlijk de discussie voorkomen door te zeggen: luistert en besluit. maar dat is eigenlijk ook een beetje saai aangezien dat altijd gezegd wordt. maar het is gewoonweg de beste manier, dus.......

• Jag

Jag

Op maandag 29 april 2002 20:36 schreef Duck-Twacy het volgende:
[flauwe mode]
Er is ook een grote overeenkomst tussen macro biologisch/dynamisch gedoe en high end. Je moet je wel open stellen, anders werkt het niet.
Hoe is je aura??
[/flauwe mode]

Maar echte goede (wetenschappelijk) testen is nu eenmaal bijna onbegonnen werk (en niet zo belangrijk, vind ik)
Je kan het wel niet doen, maar dan krijg je zo'n situatie die je nu hebt met audio (en in de geneeskunde trouwens ook voor een deel): iedereen beweert van alles en niemand controleert het.
Maar je hebt gelijk dat een echt goede wetenschappelijke test niet te doen is meestal. Je zou ook gek worden als je echt altijd alles uitvoerig zou gaan testen. Je moet een soort van compromis maken zodat het nog wel leuk blijft maar dat je wel de discipline hebt om jezelf niet altijd voor de gek te houden.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik bedoelde dat om een "blinde test" wetenschappelijk te maken, je met veel proefpersonen moet werken, alle variabelen constant houden (wat niet kan, denk ik, hoe controleer je "humeur" bv) en ongelovelijk tijdrovend is (dus kostbaar).

Een mini luistertest (2 * hetzelfde nummer achter elkaar in willekeurige volgorde, voor een bescheiden gezelschap) zegt nog niet zo veel (maar is misschien best leuk om te doen :) ), een lange luistertest (10 nummers vergelijken, wellicht steeds dezelfde) geeft luistermoeheid.

Extra probleem is natuurlijk de akouestiek. Op verschillende plekken klinkt het waarschijnlijk anders..

Het is een beetje stil geworden rond de kabeltest. Weet je al welke speakers je nu gaat kopen, Jag?
(weet t, druk, druk :) )

• Jag

Jag

Het is een beetje stil geworden rond de kabeltest. Weet je al welke speakers je nu gaat kopen, Jag?
(weet t, druk, druk :) )
linkje

Ben ook bezig met de fds366, krijg binnenkort een offerte binnen als het goed is.
Op maandag 29 april 2002 21:37 schreef Duck-Twacy het volgende:
Ik bedoelde dat om een "blinde test" wetenschappelijk te maken, je met veel proefpersonen moet werken, alle variabelen constant houden (wat niet kan, denk ik, hoe controleer je "humeur" bv) en ongelovelijk tijdrovend is (dus kostbaar).

Een mini luistertest (2 * hetzelfde nummer achter elkaar in willekeurige volgorde, voor een bescheiden gezelschap) zegt nog niet zo veel (maar is misschien best leuk om te doen :) ), een lange luistertest (10 nummers vergelijken, wellicht steeds dezelfde) geeft luistermoeheid.
Dat beaam ik dus ook.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 29 april 2002 21:44 schreef Jag het volgende:

[..]

linkje
Veel succes, ben benieuwd naar de pics (en hoe t gaat klinken), is dit ipv de "normale" sub en B&W?

• Jag

Jag

Op maandag 29 april 2002 21:47 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Veel succes, ben benieuwd naar de pics (en hoe t gaat klinken), is dit ipv de "normale" sub en B&W?
Nogal offtopic, maar het is niet ipv de normale sub en B&W. Ik wil dat er naast gaan doen, maar ik moet maar zien hoe dat gaat lopen, maar dat is wel het plan iig.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Om weer on topic te komen.
Ik heb net mijn SACD speler (zie [topic=481880/1/25] ) aangesloten met het meegeleverde (bijna lachwekkende) cinch snoertje.
Op zich klinkt het (op CD, heb nog geen SACDs) al veel beter dan mijn dik 12 jaar oude Technics (hoog is gedetailleerder en levendiger :) ).

Maar wil nu toch wel wat euro's uittrekken voor iets betere interlink. Nu vroeg ik me af, waar is interlink het nuttigst? Tussen mijn pre- en eind-amp zit nu "no-name" interlink van f 25,- (wel een stuk dikker dan die standaard Sony).

Als ik moet kiezen tussen:
1. Alleen pre-SACD vervangen door Siltech MXT Pro New-York a euro 179 (per stereo paar).
of
2. Zowel de pre-eind als de pre-SACD voorzien van Silteh MXT Pro New York, a 89 euro.

Nagenoeg hetzelfde bedrag, wat geeft het beste resultaat?

linkje http://www.moremusic.nl/prijslijsten/siltechmxt.htm

ff wat typos, niet dat iemand t ziet

Pagina: 1