Toon posts:

geluid schokt af en toe met soundblaster audigy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds enkele dagen een soundblaster audigy en nu schokt het geluid af en toe, met winamp bij muziek maar ook af en toe in games, vooral bij de effecten
het gebeurt heel af en toe maar het is wel storend en met mijn soundblaster live voorheen had ik het nooit dus..
waar zou dit door kunnen komen ???

Verwijderd

Ik heb t ook. heb em sinds 1 week, en winamp slaat met MP3's soms 4 seconde over ofzo...Heb een andere MP3 Playertje gedownt, (coolplayer ofzo) en nu geen last meer van..

Verwijderd

heb zelf de plantinum versie maar vind het maar troep.
Omdat de software enzo niet goed werkt en het NL en DE door elkaar zit :(

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 21:13
Ik weet dat dit draadje al half dood is, maar toch moet ik dit ff zeggen:

Ik heb dit probleem ook met m'n Audigy, in Windows XP.
Maar in m'n vorige XP install had ik nergens last van! Volgens mij had ik daar een patch voor geinstalleerd, maar welke.....

Verwijderd

Oud topic dit maar ik heb hier dus last van! Heb laatst Windows XP Professional weer opnieuw geinstalleerd met service pack 1 en alle andere belangrijke updates. Heb ook de laatste audigy drivers van de creative site gehaald... Het vage is dat ik dit bij mijn vorige installatie niet had! Het enige wat er is bijgekomen is een promise IDE 133 TX2 controller en een maxtor 200 GB Harddisk. Bij scrollen en het opstarten van programma's slaat winamp dus over... Heb verder een AMD XP 2800+ barton niet overgeclocked op een ASUS A7N8X rev 2.0 met 1024 MB RAM dual channel en een geforce 3 ti 200 64 MB van ASUS.

Iemand?

• Ventrance
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik heb idd ook hetzelfde probleem.
Het probleem is nl dat er irq/io/geheugenadres -conflicten zijn.
Als je deze kan veranderen moeten er al minder problemen zijn.
Zoiets als "PNP OS" (Plug and Play OS) op "NO" zetten in de BIOS.
Misschien ook iets doen met de ACPI in Windows ofzo. Hier kan je beter nog ff verder op zoeken.
Ik kan alleen de PNP OS niet vinden in de BIOS van mijn ASUS A7N8X Deluxe rev 1.06 (BIOS 1007)... jammer.

Dell XPS 13 9343

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 11:08

star-saber

Ryzen

hmmm het valt me wel op dat jullie allemaal een raid controller hebben of een S-ATA controller van promise of Sillicon Image
Pagina: 1