games veroorzaker van geweld

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Topicstarter
En het gebeurd weer, na aanleiding van het bloedbad gister in duitsland... weer worden de games als veroorzaker naar voren geschoven... het gaat nu zelfs zo ver dat de tegen kanidaat van Schöder (z'n naam weet ik niet meer) "geweldadige" games wil verbieden.

Ik snap het niet, heeft Pacman ons soms geleerd om XTC te slikken.
Het lijkt wel of men het wil verdoezellen dat geweld in een mens zelf zit, geweld is van alle tijden en zit in de mens zelf, men heeft nu een mooie zonde bok om geweld op te spijkeren, het was eerst de TV en nu de video games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is een makkelijke reden om dat als oorzaak aan te geven, dus vandaar dat ze dat doen denk ik.

Neem nou dat voorbeeld van Duitsland, dat heeft IMO vrij weinig met zo'n spel te maken, maar meer met hoe zo'n persoon is: ZIEK (of nu: Dood. :D)
Ik denk wel dat geweldadige spellen, en wegweldadige TV-programma's iemands iedeeën over geweldadige dingen kunnen versterken, maar ik denk niet dat het kan veroorzaken.

Maar om het te verbieden omdat het kan versterken: NEE!
Het is slecht verplicht mensen te beschermen voor dingen, want als je het verbied, doe je het juist en is er totaal geen controle meer over zo'n persoon.
En verder vind ik het beter om de ECHTE oorzaak voor zulk soort gedrach te veranderen, en niet de dingen die zulk soort uitzonderlijk gedrag kunnen versterken.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Weet je waarom die idoot van een tegenkandidaat dat zegt?

Puur en alleen maar om de stemmen te winnen van bezorgde ouders.

Ik kots op dat soort lui..

En wat het schuld geven aan de games betreft.. Willen ze ons doen geloven dat games tegenwoordig kinderen opvoeden, niet ouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 23:03
waren geweldadige games dan nog toegestaan in duitsland?

maar zoals gewoonlijk... they never learn.
ik hou van games als postal... ik ga toch ook niet overstraat met mn zwaard ofzo |:(

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Op zaterdag 27 april 2002 20:31 schreef Lord_Mithril het volgende:
waren geweldadige games dan nog toegestaan in duitsland?
Unreal Tournament is verboden voor kinderen onder de 18 jaar in Duitsland. Dat betekent dus dat games-sites de naam "Unreal Tournament" niet meer mogen gebruiken. Dus als je ergens op een Duitse games-site ziet staan: U***** T********t weet je waarom..

Triest gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bullshit, als hij zijn acties heeft afgeleid van spellen is het niet omdat de spellen zo "verslavend, of levensecht zijn" maar omdat het gewoon een persoon is met het IQ van het achtereind van een zwakbegaafd varken...

of hij is gewoon zwakzinnig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 20:32 schreef Mitt3nz het volgende:

[..]

Unreal Tournament is verboden voor kinderen onder de 18 jaar in Duitsland. Dat betekent dus dat games-sites de naam "Unreal Tournament" niet meer mogen gebruiken. Dus als je ergens op een Duitse games-site ziet staan: U***** T********t weet je waarom..

Triest gedoe..
Dat stinkt enorm naar censuur. :r
Als kinderen dat willen spelen gebeurt dat echt wel. Je download het en klaar is kees. :)
Maar ik vraag me ook af, waarom mag je de naam niet eens gebruiken? Unreal Tournament, die naam opzich, wat is daar nou geweldadig aan? :?
Of is dit het bewijs dat we geschifte buren hebben? >:)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>> SG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

whahaha ik lag me een deuk om die duitsers die bv mohaa gaan herbouwen zodat er geen geweld meer in zit... beetje te triest voor woorden, je word gewelddadig door heel andere zaken dan een spelletje dat je af en toe speelt. die duitse politici beweren ook van alles om stemmen te krijgen.

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 20:35 schreef MaStEr[D] het volgende:
>> SG?
Dit gaat toch over spellen? Of zie ik dat verkeerd? :?
Anywayz, zo'n opmerking moet je posten in SM, en niet hier. :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Op zaterdag 27 april 2002 20:36 schreef TrehT het volgende:
whahaha ik lag me een deuk om die duitsers die bv mohaa gaan herbouwen zodat er geen geweld meer in zit... beetje te triest voor woorden, je word gewelddadig door heel andere zaken dan een spelletje dat je af en toe speelt. die duitse politici beweren ook van alles om stemmen te krijgen.
Ze willen gewoon niet toegeven dat de Duitse maatschappij verrot is..

Dus zoeken ze een zondebok.. aangezien ze de buitenlanders niet meer de schuld mogen geven.. geven ze games maar de schuld.

(nb: dat van buitenlanders is sarcasme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar niet te spreken over gamez in duitsland met groen bloed i.p.v. rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 20:37 schreef DataBeest het volgende:

[..]

of we kunnen in LA een topic openen of we hem naar SG moeten verplaatsen of dat hij moet blijven staan in SP...
maar laten we het eerst zeggen in SM

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 20:37 schreef DataBeest het volgende:

[..]

just wondering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk juist dat er zonder games meer geweld zou zijn... nu kunnen ze zich nog ergens op af reageren zonder dat iemand er last van heeft. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk, zjn allemaal ouwe zakken die zelf digibeet zijn, die hebben nooit een game gespeeld. dat kennen ze niet en geven ze dus maar de schuld, lekker makkelijk toch? ben je daar ook weer vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Wat betreft videogames heerst in Duitsland een raar klimaat. Veel spellen zijn gecensureerd, verboden of men heeft op een andere manier geprobeerd om het spel uit te bannen.

Het lijken wel Amerikanen zeg, zo hypocriet.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 20:43 schreef . w o u t e r . het volgende:
Ik denk juist dat er zonder games meer geweld zou zijn... nu kunnen ze zich nog ergens op af reageren zonder dat iemand er last van heeft. *D
Zo heb ik ook ooit gehoord van iemand die Carmegadon goed vond, kon ie lekker op afreageren... en ik ben het hier helemaal mee eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 22-09 16:57
Ik zelf vind games niet een veroorzaker van geweld.
Het kan echter wel zorgen voor het laatste zetje... (Let op kan!)

Vooral ouderen mensen kunnen zich niet voorstellen hoe het is.
Om mensen dood te schieten op het net, ik denk dat het vooral daar weg komt.
Maar wat ik wel vind is dat je er een leeftijdgrens aan games moet stellen.
Maar dan praat ik over de leeftijds grens 10/12 ipv 16/18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaan we weer....ik kan wel weer eens goed vertellen hoe ik :r op die lui maar dat begint te vervelen...

En inderdaad..het lijkt wel of Duitsland net zo hypocriet word als de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zit er al o :?

alleen ik weet nog goed dat ik gewoon DooM gewoon mee kreeg in de winkel terwijl ZEKER GEEN 18 was.

Maar dan moeten ze maar moeilijk gaan doen bij de verkopers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51
Tussen een spel en werkelijkheid zit een groot verschil. Als ik op de pc iemand neerknal met multiplayer loop ik verder en wacht op de volgende die zich aan mijn kogel voorsteld.

Als ik op tv zoiets zie als wat er in Mofrika is gebeurt dan krijg ik een raar gevoel van binnen. Op de een of andere manier leef ik mee met die mensen. Dat heb ik in zo'n spel zeker niet omdat ik gewoon weet dat die 3d gerenderde ventjes geen familie hebben (zover ik weet). Daarbij zijn de grafix op dit moment nog zo dat je gewoon kunt zien dat het nep is. Als spellen als quake zoveel of doom zeshonderd een half uitkomen dan zullen we waarschijnlijkj dat verschil niet meer kunnen zien (final fantasy achtig dus) en dan wordt het zowiezo moeilijkj om zo'n spel te spelen. Omdat het echt lijkt (ECHT ECHT) dan ga je ook denken dat zo'n persoon een familie heeft.

Is een beetje wazig i know maar volgens mij werkt dat gewoon zo.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 21:22 schreef webkabouter het volgende:
*knip*
Ik ben het helemaal hier mee eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou dat is dan gelijk het bewijs dat videospellen geen geweld veroorzaken.
Want Duitsland is het enige land in Europa waar allerlei spellen al sinds jaar en dag verboden/gecensureerd worden, en juist in Duitsland gebeurt zo'n drama.
(OK, niet statistisch significant bewezen, maar toch :P )

BTW, in Amerika mag gewoon alles,zelfs Nazi spellen. Wordt niks gecensureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op zaterdag 27 april 2002 21:27 schreef SkoolieDie het volgende:
BTW, in Amerika mag gewoon alles,zelfs Nazi spellen. Wordt niks gecensureerd.
Maar daar heerst een een hypcocriete censuur van lawsuits, steeds met een zeer vergezocht causaal verband...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De reden dat games vaak geweldadige elementen bevatten is omdat fysieke strijd de meest recht-toe-recht-aan vorm van strijd is, met de meest finale en indringende implicaties: en strijd is de basis van bijna ieder spel. Of je nou bij schaken je tegenstander mat wilt zetten, bij voetbal een bal in een doel wilt schieten, of bij Quake iemand een kogel door z'n kop wilt rammen: het gaat altijd om strijd. Wat dat betreft is er geen significant verschil tussen Quake3 en dammen.

Daarnaast is competitie sowieso een integraal onderdeel van de neoliberale maatschappij. Het zou dan ook extreem hypocriet zijn als rechtse politici (wat toch meestal degenen zijn die PC-spellen willen censureren) het competitie-element uit spellen zouden veroordelen.

Blijft over als enige verschil (nadet we het competitieve, dus het handelende, actieve, element hebben weggestreept) een passief element: de explicite weergave van geweld door het spel. Wie denkt dat er een verband is tussen iets zien en iets doen zou echter beter het nieuws kunnen verbieden dan PC-spellen. Dat is gewoon te bizar voor woorden.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst had ik deze discussie ook, wat mij opvalt dat mensen die UT en Quake fanatiek spelen vaak tot 'nerds' gerekend worden. Iets wat niet helemaal terecht is natuurlijk. Maar dat zijn meestal wel de minst agressieve mensen. Ga eens kijken naar die voetbalsupporters, dat zijn niet de types die beinvloed zijn door videogames. Ik zelf speel heel veel "gevaarlijke games" en ben nog nooit een vechtpartij begonnen ( me wel moeten verdedigen tegen andere gekken ).
Maar je ziet wel dat kinderen beinvloed worden door TV en Games. Neem bijvoorbeeld "Jackass", een vet programma, maar ik zie wel veel buurtkinderen dit nadoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 21:47 schreef peer81 het volgende:
Neem bijvoorbeeld "Jackass", een vet programma, maar ik zie wel veel buurtkinderen dit nadoen.
Nog Extremer, in Engeland is er een meisje geweest die haar kat bij de staart aan het rond slingeren was, heeft ze in een Tom & Jerry cartoon gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Geweld veroorzaakt games.
Aangezien er een heleboel nerds tweakers rondlopen die te lui (of te zwak) zijn om echt geweld te veroorzaken maar toch die kick moeten hebben om iemand te vermoorden. Daarom dus.... games

:7 (het is weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 17:12
Misschien zijn spellen JUIST een manier om je aggressie kwijt te raken. Ik vind het zo af en toe wel lekker om mezelf helemaal te laten gaan in een potje UT of Quake. En nu ben ik niet de persoon om mensen in elkaar te gaan slaan als ik geen games had gehad, maar misschien reageren mensen zich wel af omdat ze geen 'andere' uitlaatklep hebben. Dit is wel heel simpel gezegd natuurlijk, maar het is ook ERG simpel gezegd dat games de oorzaak zijn van al het geweld.

ik vind het echt pure onzin om games te verbieden omdat ze de veroorzaker zouden zijn van al het geweld tegenwoordig. Misschien is er wel eens een game betrokken bij een misdrijf, maar ik ben van mening dat de media een veel grotere invloed heeft op de (toekomstige) criminelen dan evt. zogenaamde gewelddadige spellen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"If people's behavior would have been influenced by videogames, an entire generation would have been running through mazes, swallowing pills and chasing other people covered with purple blankets." - Sid Meier

'nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 21:35 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Maar daar heerst een een hypcocriete censuur van lawsuits, steeds met een zeer vergezocht causaal verband...
Oh OK,nou begrijp ik het.
Zoals die familieleden van Colombo (?) slachtoffers die gamepublishers gingen suen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hrm..dit is altijd een lastig onderwerp. Ik denk zelf dat een reden waarom games te schuld krijgen, is de generatie verschil. Wij worden groot gebracht met games, en zijn er aan gewend, weten dat het niet werkelijkheid is.

Onze ouders, of bijv. hun ouders (als jij nog jonge ouders hebt)..hebben amper iets met computers. Die zien bloederige spellen (SoF etc), en denken dat de jeugd metteen sniper rifles gaan kopen om throat shots te maken... Het is echt die generatiekloof (juiste woord?) dat games altijd de schuld krijgen. Mijn oma zegt nix anders...tsk.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 02:20 schreef SkoolieDie het volgende:

[..]

Oh OK,nou begrijp ik het.
Zoals die familieleden van Colombo (?) slachtoffers die gamepublishers gingen suen.
"...who started a lawsuit against Acclaim, Activision, Electronic Arts, THQ and Konami after the shooting. The lawsuit initially included Square, but they were dropped from the case, probably since the attackers did not use a turn-based form of assault." - RedEye (Edge)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 21:39 schreef Lord Daemon een heel verhaal:
respect :{

jou lot was idd mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 14:51
Nu is het helemaal mooi. Nu wordt volgens het duitse blad der spiegel Counterstrike aangewezen als een oorzaak. Dit alleen maar omdat hij een zwart masker op had en verder veel weg had van zo'n ct. Ja dan vraag ik me af.. waar zijn we mee bezig. Het is daar al zo moeilijk om een fatsoenlijk spelletje te kopen/spelen en dan willen ze het nog erger maken?

Ik snap het echt niet dat ze zo dom kunnen zijn.

Counter-Strike in verband gebracht met Duitse schietpartij

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 11:23 schreef webkabouter het volgende:
Nu is het helemaal mooi. Nu wordt volgens het duitse blad der spiegel Counterstrike aangewezen als een oorzaak. Dit alleen maar omdat hij een zwart masker op had en verder veel weg had van zo'n ct. Ja dan vraag ik me af.. waar zijn we mee bezig. Het is daar al zo moeilijk om een fatsoenlijk spelletje te kopen/spelen en dan willen ze het nog erger maken?

dat slaat echt helemaal nergens op, als een gek een paar gasten met een tennisracket gaat rammen krijgt virtua tennis toch ook niet de schuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Het zijn volgens mij ook vaak oudere mensen die dat denken, dus vaak mensen die er TOTAAL NIKS vanaf weten.

Het gebeurt wel vaker, dat als iemand vraagt wat voor een spellen ik speel, en ik zeg UT en dat het een schietspel is, wijzen ze gelijk met het vingertje zo van dat het niet mag en dat ze dat van mij nooit verwacht zouden hebben. :r
En dat gebeurt vaker...

Nou, zulk soort gasten zijn in o.a. Duitsland dus aan de macht.. :{

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 11:48 schreef DataBeest het volgende:
*snip*
Juist. That pisses me off... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het gewoon de gemakkelijkste oplossing om de schuld te geven. Daar walg ik op, ga een kijken bij serieuze oorzaken. Metallica is begin jaren '90 geloof ik ook aangeklaagd omdat hun muziek ook tot (zelf)moord zou aanzetten. Dat is inderdaad een gemakkelijke zonde bok. Kinderen hebben in heel de geschiedenis al "oorlogje' gespeeld. Ga een kijken in een museum en kijk eens naar kinderspeelgoed. Tinnen soldaatjes, houten zwaarden, dat zou dan ook verboden moeten zijn, ga weg man !
Het probleem is zoals eerder is aangegeven dat die wapens illegaal te verkrijgen zijn. Ik bedoel maar er zijn in Duitsland het dubbele aantal illegale wapens van het legale. Dat is het probleem. Om nog maar niet te spreken van het falende onderwijs, waardoor deze jongen buiten de boot viel. Maar daar heeft de Duitse regering geen zin in om dat op hun dak te krijgen. EN Ja inderdaad een game als Counter-Strike zal zo'n gozer net de druppel zijn. Maar vergeet in dit geval de andere druppels niet:

1) Hij had een illegaal wapen
2) Hij was van school gekicked ( paste niet in maatschappij of had daar problemen mee )
3) Hij was bij een schietclub geloof ik
4) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:20
games veroorzaken geweld?
das echt de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb |:(
net zoals TV geweld zou veroorzaken zeker...
nou geloof mij maar, (of niet :+ ), de oorzaak is meestal bij de persoon zelf te vinden,
en echt niet af te schuiven op iets wat je goed uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Op zondag 28 april 2002 11:23 schreef webkabouter het volgende:

hahahaha, en als die zichzelf in een pinopak had gehezen had zeker sesamstraat de schuld gekregen |:(

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat allemaal zo gemakkelijk he!

Als iemand doordraait de schuld maar geven aan Games of TV/Film.

Hoeveel mensen zijn er (moi included) die gamen en gewelddadige films kijken?

En gaan we allemaal maar met een vuurwapen mensen afknallen??

dacht het niet.

Ik zeg niet dat het geen invloed kan hebben maar de ware reden dat iemand overgaat op zo'n actie ligt eerder in zaken als opvoeding, trauma, genegeerd worden, mishandeling en biologische variabelen zoals verminderde zelfwaarde, woede, aggressiviteit etc..

Je moet dus al psychisch niet helemaal in orde zijn willen games en Tv zo'n invloed op je hebben.

Het is weer een mooi voorbeeld van je verantwoordelijkheden afschuiven op de media.

De opvoeders zitten hier fout en de dader zelf natuurlijk.

Natuurlijk moet je kinderen van 6 geen SoF2 laten spelen of Faces of Death laten kijken.

Goed van slecht en echt van onecht onderscheiden kan je op die leeftijd nog niet echt goed.

Das een taak van de opvoeders.

en als je als volwassene die zaken niet van elkaar kan onderscheiden dan is er iets serieus met je mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even twee leuke anekdotes die duidelijk aangeven dat mensen die dit roepen niet nadenken:

1.Discussie in Nederland over Mortal Kombat.

Dit was ten tijde van de oorlog in Joegoslavie geloof ik, en in een Nederlands praatprogramma werd gepraat over de negatieve werking van videogames op de jeugd. Mortal Kombat werd toen als voorbeeld aangehaald. 1 van die viswijven zegt 'Ik heb zelfs beelden uit joegoslavie gezien waarin kinderen met een afgehakt hoofd voetballen..dat is toch vreselijk!' -> ja, dat is vreselijk, maar hoe groot is de kans dat straatkinderen in een land dat oorlog voert, voor het potje voetballen Mortal Kombat hebben gespeeld? :Z

2. Amerikaans gezin klaagt Nintendo aan

Omdat hun zoon was overleden na overmatig spelen op een N64. De jongen had namelijk last van epileptische aanvallen veroorzaakt door het flikkerende beeld van de spelcomputer. Dit was al enkele malen voorgevallen maar de jongen hield niet op met spelen, soms zelfs 8 uur op een dag. Ergo: als het al meerdere malen is voorgevallen, dan neme men de N64, zette het raam open, en flikkeren de N64 op straat. Maar nee, ze laten de jongen gewoon doorspelen, tot het zijn dood word. Dat is grove nalating in de opvoeding van het kind, alsmede het ontlopen van de ouderlijke verantwoordelijkheid. Deze mensen hadden zelf aangeklaagd moeten worden voor dood door schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hmm dus als je veel Max Payne speelt, ga je denken dat IRL ook bullet time bestaat, cool. :+

Echt vind dit de grootste onzin die er is.

Speel bijna alleen maar FPS, en ben toch niet agrassief :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 14:19 schreef Predator_NL het volgende:

[..]

hahahaha, en als die zichzelf in een pinopak had gehezen had zeker sesamstraat de schuld gekregen |:(
Ja zoiets wel :)

maarre in AD hadden ze het zelfs over de MUZIEK die hij luisterde :?
Slipknot
Zeggen ze dat zei zingen dat vervelende leraren gewoon afgeschoten moeten worden :? :? :?
Gaat steeds verder. Als ik zeg dat je na het eten je mes in je strot moet duwen doe je dat toch ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 15:40 schreef Phruster het volgende:

[..]

Ja zoiets wel :)

maarre in AD hadden ze het zelfs over de MUZIEK die hij luisterde :?
Slipknot
Zeggen ze dat zei zingen dat vervelende leraren gewoon afgeschoten moeten worden :? :? :?
Gaat steeds verder. Als ik zeg dat je na het eten je mes in je strot moet duwen doe je dat toch ook niet :?
Dan moet ik maar beginnen met rode deuren zwart te verven :P... laten we alles de schuld geven behalve de mens zelf... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imo verschild het gewoon per persoon,
voor sommigen is het idd een veroorzaker, niet van het geweld dat in een persoon zit, maar van het eruitkomen van het geweld (vaaaag :?)

voor anderen is het weer een uitlaatklep, zodat ze zich in een spel kunnen afreageren ipv een medeleerling oid

en voor anderen maakt het geen ene flikker uit, die zouden toch vaag gaan doen of juist normaal...

en het kan net zo goed getriggered worden door het nieuws of de laatste van van Arnold ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
Op zaterdag 27 april 2002 20:25 schreef White Dust het volgende:
...heeft Pacman ons soms geleerd om XTC te slikken...
Die heb je van Aphex Twin :)

"Computer games don't affect us, if we acted like pacman, we would all be in darkened rooms, munching magic pills and listen to repetitive electronic music..."

:) geweldige uitspraak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op zondag 28 april 2002 11:14 schreef MrRudi het volgende:

[..]

"...who started a lawsuit against Acclaim, Activision, Electronic Arts, THQ and Konami after the shooting. The lawsuit initially included Square, but they were dropped from the case, probably since the attackers did not use a turn-based form of assault." - RedEye (Edge)

:P
LOL :D Renzokuken!

Ik vind de dsicussie ondertussen echt nutteloos, vooral de argumenten voor slaan eigenlijk nergens meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
argh net SBS6 nieuws gezien.. en ja hoor primaire oorzaak zou counterstrike zijn |:(

komt er ook nog een goedgelovige psygoloog die zegt dat er in nederland ook van dat soort tijdbommen rondlopen.. kenmerken zouden zijn: games, niet veel vrienden.. uh das volgens mij half gamend nederland |:( en ze gaan ook nog op scholen zoeken naar dat soort jongeren dus je kan iedere leerling die een IT oplijding doet al bij de spygoloog dumpen...

echt als dat zo doorgaat ga ik ze allemaal afhakken met een lightsaber.. want dat heb ik in jedyknight 2 gezien :Y)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Laat ze maar komen die psychologen(schrijf je dat zo :? ). Ik jat een auto en rijd ze allemaal plat: Gouranga!

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreemdste vind ik dat mensen echt denken dat games dit doen, aangezien je statish gezien meer kans hebt om door een vulkaan om te komen dan door een "kind" dat "bedorven" is door videogames je afmaakt.

Als men gelijk heeft en dat de jeugd bedorven wordt door games zou de helft van de westerse wereld al afgemaakt zijn door hun jongere generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb het topic niet door gelezen dus misschien is dit al gezegd:

Imho is die kerel gewoon zo mediageil als wat en is het hem nu eindelijk gelukt om op de voorpagina's van de grote kranten te komen door het simpelweg opdreunen van enkele ononderbouwde stellingen die het grote publiek graag wil horen. 'Toevallig' bijv dat hij juist op dít moment, een moment waarop de mensen gevoelig zijn voor dit soort uitspraken en maar al te graag een dader aanwijzen, aan komt zetten met zijn theorietje. Soort Pim Fortuyn dus: grote mond, weet wat hij moet zeggen maar weinig verstand van zaken.

Amen :Y)

[edit]
Vaak gemaakte fout in het taalwereldje:

1. De jongen was agressief
2. De jongen speelde veel geweldadige computerspelletjes
3. De jongen was agressief omdat hij zoveel computerspelletjes had gespeeld

Verkeerde oorzaak-gevolg-relatie heet het geloof ik. Iig te achterlijk voor woorden. Hij zag misschien ook wel iedere dag de blaffende/agressieve hond van de buren, en hij zag volgde vast ook wel elke dag de oorlogen in de wereld via de tv. Ook maar verbieden dan :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik maar wat mensen dood ga schoppen met mijn voetbal..want ik speel Fifa.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roflmao :) Maar , ik vind dat maar bullshit dat het door die games komt , ik bedoel , ik krijg veel meer zin om iemand neer te knallen als ik The Matrix heb gezien dan ik net SoF2 heb gespeeld :+ hahahaha wat ben ik weer grappig vandaag :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
trouwens ze kijken ook nooit verder dan hun neus lang is.

jeugd trauma's?? ach joh dat boeit niet maar kijk hij heeft een PS2 staan met GTA3 erin..

nooit aandacht gekregen van zn ouders? kan iedereen gebeuren maar kijk hij heeft 2 afleveringen van Soldier of Fortune magazine en de beta van het 2e spel...

altijd gespest door anderen, van school af gekicked en niemand die em hielp? boeiend.. het kwam door dat hij counterstrike speelde, dat maakte hem geweldadig

sure t spel kan net de druppel zijn die de emmer doet overlopen maar ze kijken niet naar al die andere druppels in die emmer...
maar je hoort nu niks meer dat het komt door films.. dus films als die nieuwe van arnold of de terminator series boeien niet meer.. ik vraag me af wat het hierna word? mobiele telefoons?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon erg makkelijk om GAMES, de schuld ervan tegeven want daar is een simpele oplossing voor, het verbieden.

En dat weten die Politici dan weer zow te brengen dat ze er zelf weer beter van worden,

en daar kan ik eggt wel op kotsen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
gh net SBS6 nieuws gezien.. en ja hoor primaire oorzaak zou counterstrike zijn
komt er ook nog een goedgelovige psygoloog die zegt dat er in nederland ook van dat soort tijdbommen rondlopen.. kenmerken zouden zijn: games, niet veel vrienden.. uh das volgens mij half gamend nederland en ze gaan ook nog op scholen zoeken naar dat soort jongeren dus je kan iedere leerling die een IT oplijding doet al bij de spygoloog dumpen...
Dat is nu handig: m'n zus is dit jaar aan haar studie psychologie begonnen (en ik aan informatica). Dus zodra ik aan het moorden sla*, heeft zij ook weer wat te doen.

* virtueel gezien dan :9~

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:20
Op dinsdag 30 april 2002 00:16 schreef Infinitive het volgende:

[..]

Dat is nu handig: m'n zus is dit jaar aan haar studie psychologie begonnen (en ik aan informatica). Dus zodra ik aan het moorden sla*, heeft zij ook weer wat te doen.

* virtueel gezien dan :P
nice, das nou es het betere teamwork :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
nice, das nou es het betere teamwork :+
Nou dat valt nog behoorlijk tegen, want m'n zus speelt nooit computerspelletjes :(

Maar ik dacht ooit wel eens via via gehoord te hebben dat die invloed over het algemeen te verwaarlozen is. Ieder kind heeft neem ik aan ook wel eens "oorlogje" gespeeld. Tegenwoordig kan je dat ook doen als je wat ouder bent, maar dan op de computer.

Bovendien is zo ongeveer de hele westerse wereld aan het quake, couterstrike of massa moorden met red alert. Als dat werkelijk van invloed zou zijn geweest, dan zou je dat toch plotseling in de laatste jaren gemerkt moeten hebben, of niet?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd verschilt het per persoon hoe hij/zij reageerd op games
Bij de 1 kan het net de "druppel" zijn die de "emmer" doet overlopen, bij de andere kan het een druppel zijn in een bodemloze emmer..

Maar om te zeggen dat games geweld veroorzaken?
Nee.

Volgens mij moet je ook wel lichtelijk(zwaar?) gestoord zijn (no offense to anyone(?)) om uberhaubt aan massa-moorden te denken.........(in real life dan)

Jeugd-Trauma's kunnen er "misschien" ook wel wat mee te maken hebben, iedereen die voortaan PC koopt moet eerst naar een psychiater om te praten over zijn/haar jeugd en alles dat er in gebeurd is......

Er is ergens iemand vermoord,is door het hoofd geschoten
"CS word verboden vanwege het hoge aantal headshot en het gevolg daarvan op de samenleving"

Of:

"Uit onderzoek is gebleken dat de Terroristen die de bom hadden geplant bij een Fabriek, eerst een rondje hadden gesprayed (met machine geweren) en precies op die plek de bom hadden neergeplant"

Bepaalde games verbieden in 1 land helpt trouwens nihil, emigreren/importeren/downloaden/wat dan ook
Het ligt dan niet in de winkels, maar dan moeten ze maar eens het aantal mensen gaan tellen dat die game(s) dan wel heeft....................

Als ze games gaan verbieden, kunnen ze ook gelijk alle actie-filsm etc gaan verbieden
Voortaan alleen nog maar Teletubies (of slaan die elkaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Miljoenen kinderen kijken naar geweldadige programma's en spelen geweldadige spelletjes. Dan komt er een loser die van school is gestuurd, op een schietclub zit, geen vrienden heeft, waarschijnlijk weinig contact heeft met zijn ouders en in z'n vrije tijd ook spelletjes speelt en opeens zijn de spelletjes de oorzaak.

Waarom hebben de CS en UT clans bij mij op school elkaar dan nog niet verrot geschoten?

Kinderen spelen nu eenmaal graag geweldadige spelletjes (zoals "oorlogje"). De maatschappij schuift de verantwoordelijkheid van zich af op computerspelletjes en televisie. Vroeger was het gewoon nog "God's wil"...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1