Toon posts:

Voeding niet sporend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem...ik heb een nieuwe voeding in mijn pc gezet(300watt) vier weken geleden want, bij mijn vorige voeding(300watt) liep de fan er van aan...
Die voeding die ik er nu in hem zitten is van mijn vorige systeem en liep altijd 100% stabiel...maar die voeding heeft in een ander systeem gezeten in de tussentijd..maarja...

Ik had die voeding erin gezet....maar 4 dagen later had ik Sim City3000 geinstalleerd en ik start dat spel op en mijn pc start op nieuw op..dus ik dacht naja kan gebeuren...ik ff MOHAA assault opstarten..en bij het opstarten had ik DirectX fouten :( ...dus ik DX opnieuwe geinstalleerd en alle problemen waren weer opgelost..en de volgende x had ik het tijdens het internetten..hops opeens weer een reboot..
Ik mijn pc geformateerd..en win98SE er weer opgezet..maarja het probleem bleef :(
Dusja ik ben het nu een beetje zat dat mijn pc steeds reboot en dat ik dan DX8.1 opniewe moet installeren...is dit de voeding of weet ik niet wat!!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ghm, best vreemd aangezien het beide 300 watt is, reboots komen namenlijk meestal voor als de voeding wat te zwak/brak is... dit kan komen omdat je te veel apparaten hebt aangesloten of omdat de voeding gaar is.

Ik zou in de eerste instantie denken dat de voeding gaar is. Aangezien hij het eerst nog wel prima deed in een ander systeem zou hij beschadigd moeten zijn tijdens de verhuizing oid. :{

Verwijderd

Topicstarter
ja...ik heb er alleen maar een hd en een 32x speed cd-rom aanhangen en zie sig voor meer specs!

Maar ik vind het vaag dat mijn DX8.1 dan naar de donder is naar zo'n reboot

• Laurent
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 19:25 schreef Richard95 het volgende:
ja...ik heb er alleen maar een hd en een 32x speed cd-rom aanhangen en zie sig voor meer specs!

Maar ik vind het vaag dat mijn DX8.1 dan naar de donder is naar zo'n reboot
Mja, ik vind het ook maar een vaag iets, vooral omdat hij het dus eerder wel deed en door een verhuizing meestal niet zo snel iets beschadigd :?

Je kan het nog voor de zekerheid proberen zonder die 32x, maar het lijkt me sterk dat dat veel verschil brengt :X

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 19:30 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Mja, ik vind het ook maar een vaag iets, vooral omdat hij het dus eerder wel deed en door een verhuizing meestal niet zo snel iets beschadigd :?

Je kan het nog voor de zekerheid proberen zonder die 32x, maar het lijkt me sterk dat dat veel verschil brengt :X
cd-rom heeft toch nix met mijn DX te maken.....ik moet mijn oude voeding weer terug..die fan moet de computerboer maken!

• Laurent
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 19:32 schreef Richard95 het volgende:

[..]

cd-rom heeft toch nix met mijn DX te maken.....ik moet mijn oude voeding weer terug..die fan moet de computerboer maken!
Nee, ok, met DirectX idd. niet zo veel, maar met die reboots wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar mijn cdrom heeft het altijd voortreffelijk gedaan..met mijn vorige systeem en ook nog met een 250 WAtt..daar hebben meer dan 4 voedingen aangehangen en nooit problemen mee gehad...dus cd-rom lijkt me erguhhh stug!

• Laurent
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 19:36 schreef Richard95 het volgende:
Ja maar mijn cdrom heeft het altijd voortreffelijk gedaan..met mijn vorige systeem en ook nog met een 250 WAtt..daar hebben meer dan 4 voedingen aangehangen en nooit problemen mee gehad...dus cd-rom lijkt me erguhhh stug!
Ik zei al: "maar het lijkt me sterk dat dat veel verschil brengt" :)

Maar heb je niet toevallig een andere voeding ergens liggen die wel werkt behalve die waarvan de FAN aan loopt? (die FAN valt volgens mij trouwens ook zelf te veranderen)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 19:40 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Ik zei al: "maar het lijkt me sterk dat dat veel verschil brengt" :)

Maar heb je niet toevallig een andere voeding ergens liggen die wel werkt behalve die waarvan de FAN aan loopt? (die FAN valt volgens mij trouwens ook zelf te veranderen)
Ja.....in zo'n voeding zit het allemaal niet zo makkelijk om een nieuwe fan erin te zetten en aantesluiten!!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 27 april 2002 19:42 schreef Richard95 het volgende:

[..]

Ja.....in zo'n voeding zit het allemaal niet zo makkelijk om een nieuwe fan erin te zetten en aantesluiten!!
Ik heb bij een oude voeding zo ff de fan eruit gehaalt, 2 schroefjes, en het snoertje van de printplaat trekken. Niet echt moeilijk...

Een andere erin zetten lijkt me ook niet moeilijk, alleen ik weet niet of je dan hetzelfde aansluitstekkertje hebt. Anders pak je die oude voeding en laat je die open draaien (zonder bovenste deel van de behuizing dus, dat je zo in de voeding kijkt), en zet je er een ventilator tegenaan, geen permante oplossing maar kun je even mee testen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 19:50 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Ik heb bij een oude voeding zo ff de fan eruit gehaalt, 2 schroefjes, en het snoertje van de printplaat trekken. Niet echt moeilijk...

Een andere erin zetten lijkt me ook niet moeilijk, alleen ik weet niet of je dan hetzelfde aansluitstekkertje hebt. Anders pak je die oude voeding en laat je die open draaien (zonder bovenste deel van de behuizing dus, dat je zo in de voeding kijkt), en zet je er een ventilator tegenaan, geen permante oplossing maar kun je even mee testen.
Nee het zat niet met zo'n 2 pins op een printplaatje..80mm fannetjes heb ik erzat van..het zat met een draadje ergens heen...zwart tape eromheen geloof ik......die voeding ligt nu bij mijn neef dus kan niet kijken...

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Pas gvd op met die open voedingen :) Er staat niet voor niets op: 'Warning, high voltage', ookal issie niet aangesloten op t lichtnet.

Verwijderd

Topicstarter
achja...maar dat je pc opniew opstart door een brakke voeding maar...dat je DX ervan naar de donder gaat kan ik niet met mijn verstand bij !!!!!!!!!!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 27 april 2002 20:03 schreef Richard95 het volgende:
achja...maar dat je pc opniew opstart door een brakke voeding maar...dat je DX ervan naar de donder gaat kan ik niet met mijn verstand bij !!!!!!!!!!
Als je 12/5 volt lijn zakt wordt de hd misschien instabiel ofzo :?

Nou kan toch?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 21:04 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Als je 12/5 volt lijn zakt wordt de hd misschien instabiel ofzo :?

Nou kan toch?
ik heb gekeken in mijn bios maar die wijken maar 1 tot 3% af dus dat is goed..
Pagina: 1